1 клас Математика (за підручником В.Г.Бевз, Д.В.Васильєва)
Тема: Переставний закон додавання.
Мета тематичного дня: Закріпити таблицю додавання і віднімання чисел; ознайомити з переставним законом дії додавання, вчити застосовувати переставну властивість під час обчислень; розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, пам`ять, увагу; виховувати інтерес до математики, бережне ставлення до природи,патріотичні почуття.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, хаотично)
Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом і навпаки
Порівнює числа в межах 10, використовуючи знаки >, <, =
Утворює рівності на основі складу чисел 2–10
Читає і записує числа (1–10) – словами і цифрами
Утворює рівності на основі знання про склад чисел 2–10
Розпізнає геометричні фігури – чотирикутник, трикутник, квадрат, п’ятикутник
Конструює об’єкт із запропонованих геометричних фігур
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Обладнання:малюнок зими, сніжинки з паперу, геометричний сніговик, малюнок дітей Мрійниці і Поспішайка
Хід уроку
І . Організація початку уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Щоб урок пройшов немарно, Треба сісти рівно, гарно І виконувати те, Про що мова зараз йде! Працюватимемо старанно, Щоб почути у кінці, Що у нашім першім класі Діти – просто молодці! |
Сьогодні синичка маленька Завітала до класу раненько, З собою вісточку вона Про пору року принесла. Пора ця гарна, снігова Розвеселяє всіх вона. Діток на вулицю скликає Та свята гарні відмічає. |
- Тож яка це пора року? (Зима)
ІІІ. Активізація опорних знань
Перегляд відео і виконання завдань
https://www.youtube.com/watch?v=swcc6rfkzQo або
1 . Усна лічба
Ми будемо лічити сніжинки:
1 . Від 1 до 10 ,
2. В зворотньому напрямку,
3. Порівняємо числа.
4. Розставити числа по порядку.
2. Вирази . Сніжинки закрили відповіді
2+3= 4+3= 5+4= 9+0= 6-0= 8-4= 10-1=
А тепер назвіть компоненти при додаванні.
3.Розв’ язати віршовані задачі:
На травичці коло хати Метушились гусенята. 5 білесеньких, як сніг, 3 сірих. Скільки всіх? (5+3=8) |
Три веселі синиці Грались на вербичці . Враз одна сховалась. Скільки пташок зосталось? (3- 1=2) |
• У їжачка було 5 яблучок
І два грибочки. Він з'їв всі
Грибочки і яблучка.
Скільки яблучок залишилося в нього? (0)
4.Каліграфічна хвилинка
Число дня 6.
Сусіди числа 6. Збільшити на 1, зменшити на 1. Накреслити відрізок 6 см.
ІV Оголошення теми та мети уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися з переставним законом додавання.
V Робота над новим матеріалом.
1.Пояснення вчителя
Я вранці відчинила віконце для провітрювання. Але , на жаль, надворі був зовсім не зимовий день. Та раптом небо насупилось і до класу залетіло 4 сніжинки. А потім ще 2. Скільки сніжиночок разом? А може навпаки, спочатку 2, а потім 4.Скільки тепер сніжиночок?
4+2 =6 2+4=6
А тепер назвемо компоненти при додаванні.
Так що ж вийшло? Чи змінилася сума від перестановки доданків?
( Від перестановки доданків сума не змінюється)
2.Робота з підручником с.61
-Завданя 1. Чим відрізняються малюнки?
-Завдання 2. Доповни рівності
-Завдання 3. Пояснити, як виконали додавання
Фізкультхвилинка.
-Завдання 4 .Обчислити вирази.
3+6=9 3+7=10 3+4=7
1+7=8 1+5=6 2+6=8
-Задача 5 (Малюнок Мрійниці і Поспішайка)
П-6 н.
На ? ˃ (більше) ? н.
М р.-4н.
Розв’язання
6-4=2 (н.)- на стільки більше(пояснення усно)
6+4=10(н.)-разом
Відповідь: 10 наклейок
VI . Закріплення матеріалу.
–Завдання 1. Обчисли і порівняй
-Завдання 2.Обчисли.
2.Підготовка до розв’язування кругових прикладів
Завдання 6 (підручник с.61)
3.Для кмітливих!
Математичний тренажер (В.Г.Бевз ) с.34
4.Робота над геометричним матеріалом
Загуляля завірюха за вікном.Так? Ні.
Про це мріємо давно? Так? Так.
І сніжинок в нас замало на вікні.
Щоб зліпити бабу снігову.
Тож рахуємо фігури на геометричному сніговичку.
-Побудуйте сніговичка з даних фігур.
VІ. Підсумок уроку.Рефлексія.
На уроці всі старались, гарно, вміло працювали.
Тож прийміть ось ці дарунки – біленькі зимові сніжинки.