Урок з математики 1 клас "Переставний закон додавання"

Про матеріал
Розробку уроку складено за підручником В.Г.Бевз, Д.В.Васильєва "Математика 1 клас". Під час уроку учні вдосконалять навички та вміння з усного рахунку, з обчислення виразів та розв'язування задач, повторять назви геометричних фігур. Познайомляться з переставним законом додавання та навчаться застосовувати його під час обчислення виразів.
Перегляд файлу

1 клас Математика (за підручником В.Г.Бевз, Д.В.Васильєва)

 

Тема:  Переставний закон додавання.
Мета тематичного дня:  Закріпити таблицю додавання і віднімання чисел; ознайомити з переставним законом дії додавання, вчити застосовувати переставну властивість під час обчислень; розв’язувати задачі;  розвивати логічне мислення, пам`ять, увагу; виховувати інтерес до математики, бережне ставлення до природи,патріотичні почуття.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно, хаотично)

Співвідносить кількість елементів у групі з відповідним числом і навпаки

Порівнює числа в межах 10, використовуючи знаки >, <, =

Утворює рівності на основі складу чисел 2–10

     Читає і записує числа (1–10) – словами і цифрами

Утворює рівності на основі знання про склад чисел 2–10

Розпізнає геометричні фігури – чотирикутник, трикутник, квадрат, п’ятикутник

Конструює об’єкт із запропонованих геометричних фігур


Тип уроку: урок формування компетентностей.


Обладнання:малюнок зими, сніжинки з паперу, геометричний сніговик, малюнок дітей Мрійниці і Поспішайка

Хід уроку

І . Організація початку уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності

    Щоб урок пройшов немарно,

    Треба сісти рівно, гарно

     І виконувати те,

    Про що мова зараз йде!

    Працюватимемо  старанно,                

    Щоб почути у кінці,

    Що у нашім першім класі

    Діти – просто молодці!

Сьогодні синичка маленька

      Завітала до класу раненько,

      З собою вісточку вона

      Про пору року принесла.

      Пора ця гарна, снігова

      Розвеселяє всіх вона.

      Діток на вулицю скликає

      Та свята гарні відмічає.

- Тож яка це пора року? (Зима)

 

      ІІІ. Активізація опорних знань

Перегляд відео і виконання завдань

https://www.youtube.com/watch?v=swcc6rfkzQo     або

 

1 . Усна лічба

Ми будемо лічити сніжинки:

 1 . Від 1 до 10 ,

 2. В зворотньому напрямку,

 3. Порівняємо числа.

 4. Розставити числа по порядку.

 

2. Вирази . Сніжинки закрили відповіді

 

   2+3=    4+3=  5+4= 9+0=  6-0=  8-4=  10-1=

 

А тепер назвіть компоненти при додаванні.

 

3.Розв’ язати віршовані задачі:

На травичці коло хати

Метушились гусенята.

5 білесеньких, як сніг,

3 сірих. Скільки всіх?       (5+3=8)

Три веселі синиці

Грались на вербичці .

Враз одна сховалась.

Скільки пташок зосталось?      (3- 1=2)

 У їжачка було 5 яблучок

І два грибочки. Він з'їв всі

Грибочки і  яблучка.

Скільки яблучок залишилося в нього? (0)

 

4.Каліграфічна хвилинка

Число дня 6.

Сусіди числа 6. Збільшити на 1, зменшити на 1. Накреслити відрізок 6 см.

 

ІV Оголошення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися з переставним законом додавання.

 

V Робота над новим матеріалом.

1.Пояснення вчителя

Я вранці відчинила віконце для провітрювання. Але , на жаль,  надворі був зовсім не зимовий день. Та раптом небо насупилось і до класу залетіло 4 сніжинки. А потім ще 2. Скільки сніжиночок разом? А може навпаки, спочатку 2, а потім 4.Скільки тепер сніжиночок?

 

4+2 =6   2+4=6

 

 А тепер назвемо компоненти при додаванні.

Так що ж вийшло? Чи змінилася сума від перестановки доданків?

 ( Від перестановки доданків сума не змінюється)

 

2.Робота з підручником с.61

-Завданя 1. Чим відрізняються малюнки?

-Завдання 2. Доповни рівності

-Завдання 3. Пояснити, як виконали додавання

    

Фізкультхвилинка.

 

-Завдання 4 .Обчислити вирази.

3+6=9            3+7=10       3+4=7

1+7=8            1+5=6         2+6=8

 

-Задача 5 (Малюнок Мрійниці і Поспішайка)

П-6 н.

                   На ?   ˃ (більше)               ? н.

М р.-4н.
 

Розв’язання

6-4=2 (н.)- на стільки більше(пояснення усно)

6+4=10(н.)-разом

Відповідь: 10 наклейок
 

VI . Закріплення матеріалу.

  1. Робота в зошиті с. 45 (№1-2)

–Завдання 1. Обчисли і порівняй

 

-Завдання 2.Обчисли.

 

2.Підготовка до розв’язування кругових прикладів

Завдання 6 (підручник с.61)

 

3.Для кмітливих!

Математичний тренажер (В.Г.Бевз ) с.34

 

4.Робота над геометричним матеріалом

Загуляля завірюха за вікном.Так? Ні.

Про це мріємо давно? Так? Так.

І сніжинок в нас замало на вікні.

Щоб зліпити бабу снігову.

Тож рахуємо фігури на геометричному сніговичку.

 

-Побудуйте сніговичка з даних фігур.


VІ. Підсумок уроку.Рефлексія.

 

На уроці всі старались, гарно, вміло працювали.

Тож прийміть ось ці дарунки – біленькі зимові сніжинки.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
7358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку