Урок з математики, 2 клас.

Про матеріал
Додаємо і віднімаємо прийом округлення. За підручником Скворцова С.О., Онопрієнко О. В. Підручник для 2 класу НУШ.
Перегляд файлу

Дата: 09.02.2021р. Клас: 2

Тема: Додаємо  і віднімаємо, застосовуючи прийом округлення.

Мета:актуалізувати вміння виконувати додавання і віднімання чисел способом округлення замінювати число близьким круглим; застосовувати відомий учням спосіб міркування – округлення – на випадки додавання і віднімання одноцифрового числа у межах 100 з переходом через розряд; формувати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати старанність.

Тип уроку: комбінований урок

Обладнання: презентація, роздатковий матеріал,  коротка умова задачі, наочний матеріал.

Хід уроку

І. Вступна частина.

 1.Організація класу.


Пролунав уже дзвінок.

Він покликав на урок.

Приготуйтесь без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались? Молодці!

Все у нас уже на місці,

Залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підійміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

І приємно посміхніться.


2. Усний рахунок.

– Порахуйте від 20 до 35.

– Порахуйте десятками  від 10 до 100.

– Порахуйте п’ятірками від 40 до 70.

3. Усні обчислення.

40+10+10               60-10-10                      50+50-40

50+20+20               100-20-20                    50+50-20

4. Математична розминка

А зараз ми проведемо математичну розминку. Подивіться уважно на дошку. У кожному рядку потрібно знайти «Зайве» число. Пояснити: чому ви вважаєте, що воно зайве?

4              6             8             9           12            14

5             10           16           20           25           30

6              9            12           15           17           21

5. Каліграфічна хвилинка.

– А зараз сядьте рівненько, відкрийте свої зошити. Запишіть число, класна робота. Подивіться на дошку, я записала декілька чисел, але одне з них зайве, чому?

35            17                  19          20           9           11

(Зайве 9, тому що воно одноцифрове) Пропишіть це число.

ІІ. Основна частина.

1. Актуалізація знань.  Гра «Вилучи зайве». Квітка з цифрами. (№ 2)

86  79  25  80  48  10  50 30

– Які числа не є круглими? 

 – Яке найближче кругле число до числа? (86?  79?   25?  48?)

2. Актуалізація залежності суми від зміни одного з доданків; РІЗНИЦІ – ВІД ЗМІНИ ВІДЄМНИКА. (С 71, № 3) Слайд

Завдання №3

– Діти, а зараз подивіться на завдання номер 3. Прочитайте що потрібно зробити?

Подивіться уважно на перший стовпчик з двома прикладами .

– Як ви думаєте, як приклад буде легше виконати? Чому? (Дію легше виконати, коли один з доданків є круглим числом)

35+8=43

35+10=45

– Чим ці приклади схожі?  (Однаковий перший компонент)

Для того щоб знайти скільки буде 35+8, треба до 35 додати кругле число. Для цього треба утворити кругле число.

 Яким чином ми можемо це зробити? До 8 додати 2.

 Тоді  35+10  відповідно буде 45, але ж ми збільшували на 2 число 8, і відповідь у нас більше на 2,  отже ми повинні зменшити число 45 на 2. І яку відповідь ми отримаємо? (43)

33-6=27

33-10=25

– Який приклад легше виконати першим? Чим схожі ці приклади?

Для того щоб знайти 33-6, треба від 33 відняти кругле число. Для цього треба його утворити. Яким чином? 6+4.

– Тоді 33-10 відповідно буде 23, але ж ми збільшили від’ємник на 4,  отже і відповідь збільшилась  на 4. І яку відповідь ми отримаємо? (27)

 

24+10=34                  73-10=63

24+7=31                    73-9=64

 

– У чому полягає відмінність двох виразів? Який компонент змінився? Як змінився? На скільки? (Різний другий компонент.)

3. Формування вмінь додавання  і віднімати, застосовуючи прийом округлення у межах 100. Тема і мета.

 – Сьогодні ми познайомимося з таким прийомом обчислення, який допоможе нам швидко виконувати обчислення. Тема сьогоднішнього уроку : «Додавання і віднімання чисел з використанням способу округлення». Уважно послухайте як треба

 4. Пояснення нового матеріалу

5+9=14           12-7=5

45+9=54        72-7=65

– На дошці я записала приклад який потрібно розв’язати. Приклади легше розв’язувати коли числа круглі. Як ви гадаєте яке число в першому прикладі ми можемо округлити? (Так 9)

– До 5 ми додаємо 10, це дорівнює 15, але ж ми збільшили 9 на 1, а це означає, що відповідь на 1 більша. Що потрібно нам зробити? Відповідь зменшити на 1.

45+9=54

– Хто бажає спробувати пояснити цей приклад? (Виходить Рассказов Д.)

 

– Давайте розглянемо ще один приклад. Для цього давайте згадаємо як називаються компоненти при дії віднімання? (Зменшуване, від’ємник, різниця)

12-7=5

– Діти, яке число ми округлюємо?  Яким чином? (до 7 додаємо 3 дорівнює 10)

Від 12 ми віднімаємо 10, це дорівнює 2, але ж ми збільшували від’ємник на 3, а це значить, що відповідь ми також повинні збільшити на три. (12-7=12-10+3=5

72-7=65

– Хто бажає спробувати розв’язати цей приклад? (Подоляко Д.)

– Отже, ми можемо зробити такий висновок, що при дії додавання, ми округлюємо доданок і  від отриманого результату віднімаємо те число, на скільки збільшили. А при дії віднімання, якщо округлюємо від’ємник , то до відповіді додаємо те число, на яке збільшували .

Діти, у своїх зошитах запишіть слово «Приклади №4» і запишіть ці 4 приклади у зошит.

Фізхвилинка.

5. Первинне закріплення. Завдання №5

– Подивіться на завдання 5, прочитайте завдання.. Хто бажає виконати перший приклад біля дошки та пояснити його.


      10

25+8=25+10-…=…

      10

44-7==44-10+…=….

36+6=36+10- 4=42

64-8=64-10+2=56

71-9=71-10+1=62

45+9=45+10-1=54


 

6. Формування вмінь розв’язувати задачі.

Задача №6. С.71.

Водійка Марго за день витратила 41 л бензину, а водій Павло – 47л. Їхній  колега Сергій витратив 89 л бензину. На скільки більше пального витратив Сергій, ніж Марго і Павло разом?

– Хто був водієм? (Марго, Павло, Сергій). Скільки літрів бензину витратила Марго? (41 л).  Скільки літрів бензину витратив Павло? (47л ). Скільки літрів бензину витратив Сергій? 98л). Що запитується в задачі? Чи можна відразу відповісти на запитання задачі? (Ні) Чому? ( Не знаємо, скільки літрів бензину витратили Марго і Павло разом). Якою арифметичною дією відповімо на запитання? Чи можемо ми тепер дізнатися,  на скільки більше пального витратив Сергій? ( Так).Якою арифметичною дією? (Відніманням).

Коротка умова.

М. – 41л.

                            ?

П. – 47л.

                                      на > ?

С. – 89 л.  

Діти, подивіться на задачу номер 6. Прочитайте задачу мовчки. Тепер задачу прочитає бажаючий.

Складання плану розв’язку задачі:

А зараз складемо план розв’язку задачі.(синтетичний)

  1.                                                                                                                        Якщо Марго витратила 41л, а Павло 41л, що ми можемо дізнатися? (Скільки літрів вони витратила разом)
  2.                                                                                                                        Якою дією? (Додавання)
  3.                                                                                                                        Якщо Сергій витратив 89 літрів, а Марго і Павло 88, що ми можемо знайти? (На скільки  більше витратив Сергій)
  4.                                                                                                                        Якою дією? (віднімання)
  5.                                                                                                                        Отже , що ми знайдемо в першій дії? (Скільки витратили разом Марго і Павло)
  6.                                                                                                                        Що ми знайдемо в другій дії? ( На скільки більше витратив Сергій)
  7.                                                                                                                         

1) 41+47=88(л) –  витратили Марго і Павло разом

2)89-88=1(л)

Відповідь: на 1 літр Сергій витратив більше ніж Марго і Павло разом.

До дошки вийде і запише задачу хтось з учнів. Діти запишіть у свої зошитах слова задача №6 і запишіть розв’язок задачі і відповідь.

 

VІІ. Підсумок уроку

– Діти, щоб остаточно закріпити вивчений матеріал, давайте пояснимо приклади, які знаходяться в правому верхньому куточку.

76+7=76+10-3

42-8=42-10+2

Найближче кругле число 7 це 10. До 76 додаємо 10, це дорівнює 86, але число ми збільшили на 3 одиниці, а отже відповідь повинні зменшити на 3.

Найближче кругле число 8 це 10. Від 42 віднімаємо 10, це дорівнює 32, але число ми збільшили на 2 одиниці, а отже відповідь повинні збільшити на 2.

– Скажіть, який прийом на уроці ми використовували? (Прийом округлення)

– Округліть число 6, 7, 8, 9.

– На парті лежать смайлики. Виберіть смайлик,  який відповідає вашому настрою.  Покажіть його. Дякую за урок.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
2124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку