Урок з математики 2 клас " Вартість. Грошова одиниця: гривня, копійка"

Про матеріал
Познайомити дітей з історією виникнення грошей, сучасними грошовими одиницями країн світу та України, вчити учнів користуватися грошима, виконувати найпростіші розрахунки з використанням монет; формувати обчислювальні навички учнів; вдосконалювати вміння додавати та віднімати круглі числа, вміння співпрацювати в групах; розвивати логічне мислення та математичне мовлення учнів під час розв’язування задач на різницеве порівняння чисел та знаходження суми двох доданків; вміння самостійно робити висновки та узагальнення; виховувати усвідомлення пріоритету загальнолюдських цінностей над матеріальними; сприяти розвитку культури взаємовідносин.
Перегляд файлу

 

Тема уроку

Порівняння і впорядкування об’єктів навколишнього світу за однією або декількома ознаками. Назви компонентів і результату дії віднімання. Розв’язування проблематичних завдань,що виникають із життєвих ситуацій. Вартість. Грошові одиниці – гривня, копійка. Співвідношення між грошовими одиницями.

 

Тип уроку.

Комбінований урок.

Вид уроку.

 

Урок - подорож з мультимедійним супроводом.

Цілі уроку:

познайомити дітей з історією виникнення грошей, сучасними грошовими одиницями країн світу та України, вчити учнів користуватися грошима, виконувати найпростіші розрахунки з використанням монет; формувати обчислювальні навички учнів; вдосконалювати вміння додавати та віднімати круглі числа, вміння співпрацювати в групах; розвивати логічне мислення та математичне мовлення учнів під час розв’язування задач на різницеве порівняння чисел та знаходження суми двох доданків; вміння самостійно робити висновки та узагальнення; виховувати усвідомлення пріоритету загальнолюдських цінностей над матеріальними; сприяти розвитку культури взаємовідносин.

Очікувані результати навчання

  • Порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками
  • Розуміє залежність результатів арифметичних дій від зміни одного з компонентів
  • Знає одиниці вимірювання величин та співвідношення між ними
  • Розв’язує проблемні ситуації з опорою на прості математичні моделі
  • Застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами під час розвязування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок – нас покликав на урок,

Стали ми усі рівнесенько – посміхнулися гарнесенько,

«Доброго ранку!» - сказали і за парти посідали.

Отже, сьогодні на уроці ми :

Міркуємо - швидко,

Відповідаємо - правильно,

Лічимо - точно,

Пишемо - гарно!

(Учні показують настрій на роботу за допомогою відповідних карток)

ІІ . Актуалізація знань

1.Усні обчислення

Перед тим ,як починати,

Треба розум тренувати,

Швидко й точно рахувати.

А)Усні обчислення в межах 20 з переходом через розряд (слайд 2)

Б) Скаладання та обчислення виразів на знаходження різниці

    Пригадаємо :

  • Як називаються числа при відніманні?
  • Як називається результат дії віднімання?
  • Розв’яжемо вирази :

До різниці чисел 4 і 2 додати 6 (8)

Від 10 відняти різницю чисел 3 і 3 (4)

До різниці чисел 10 і 3 додати 4 (11) 

2 Каліграфічна хвилинка з логічним навантаженням

А) Пояснення написання 0, показ зразка.

  - Встановіть закономірність і продовжіть числовий ряд

10 20 30  . . . .

Щоб робота була гарна,

Треба вивести старанно,

Кожну цифру, кожен штрих,

Клас працює, клас притих.

 - Прочитайте. Що ви можете розповісти про даний числовий ряд?

Порівняйте написання 0 зі зразком, позначте найкращий.

 Гарно ми попрацювали,

Тому числа чарівні,

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку


 - Щоб усе на світі знати,

Треба математику вивчати.

Як купити? Де продати?

Звідки, діти, гроші, взяти?

Як бюджет розподілити,

Щоб усіх задовольнити.

За квартиру, хліб і газ,

А ще хочем ананас!

Поміркуйте швидко ви, про що говоритимемо ми ?

 


1. Інтерактивна вправа "Мозкова атака».

 -  А навіщо нам потрібні гроші?

2. Відгадування загадки

 -  До нас сьогодні завітала гостя

Маленька, кругленька
Із кишені в кишеню стрибає.
Весь світ оббігає,
Ні до чого сама не годиться,
А всім потрібна

( монета).

 

 - Діти, давайте поміркуємо, а що ми знаєте про гроші.

 - Які гроші існують в Україні?

 - Які є види грошей?

 - А чи важлива маленька копієчка?

- Діти, Монетка по секрету мені сказала, що:

Вона важлива дуже, це нам доведе.

 

Запрошує вас, друзі ,

в мандрівку чарівну!

Машина часу є у нас,

Запрошую в минуле вас!

3. Побудова «Дерева знань» (слайд 3)

 -  Але перед цим давайте запам`ятаємо важливу інформацію , а нагадувати про найважливше нам допоможе казкове «Дерево знань», на якому протягом уроку буде з`являтися необхідна інформація.

 

 

Грошові одиниці України – копійки і гривні.

Слово «копійка» скорочено позначається «к.»

Гривня – грн.

1 грн, 1 к . – це іменовані числа, їх називають одиницями вартості, бо вони вказують на вартість товару.

 - Згадайте, з якими ще іменованими числами ми вже познайомилися під час вивчення математики?

А щоб почати нашу подорож, треба прокласти маршрут в минуле.

В нас карта є чарівна,

Шлях далі вкаже вона.

2 числа такі знайдіть,

Швидко в парах обведіть,

Якщо разом їх додати,

Буде, разом 100, малята.

 4 .Фронтальна робота на додавання і віднімання в межах 100 .«Чарівна карта»

Слайд «Карта подорожі»

Потрібно назвати пари чисел по горизонталі, вертикалі або діагоналі, сума яких дорівнює 100.

 100 – це чарівне число, бо саме 100к утворюють 1 грн.

50

30

10

8

14

34

50

60

40

70

10

30

10

1

90

5

6

40

20

50

10

80

20

5

30

12

60

6

99

8

15

5

10

72

5

1

 -  Отже, скільки копійок в 1 гривні?

- Починаємо нашу подорож разом із монеткою.

Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь про історію виникнення грошей на основі презентації

Слайд 4 :«Первісні люди»

Ви повірте , малюки,

Гроші були не завжди.

Первісні люди їх не мали,

А все, що було треба їм, – міняли,

Бартером це називали.

Ми їм користуємось інколи і зараз,

Отже, мандруємо далі, який же вихід знайшли люди?

 

Слайд 5 «Товарні гроші»

Якщо звернемось у минулі часи,

То дізнаємося, що гроші товарними були.

Товарні гроші – це товари першої необхідності – худоба, зерно, сіль.

Перегляд відео про товарні гроші.

А ми перед тим, як вирушати, повинні наші м`язи розім`яти, бо недарма народ говорить, що здоров`я за гроші не купиш.

Фізхвилинка.

 Але товарні гроші займали часто багато місця, були недовговічні, ними важко було давати здачу і тоді людство зробило новий крок у своїй історії і виникли...

Слайд 6 «Металеві гроші»

 1)Перші металеві гроші були різного розміру і форми : прямокутні, овальні, трикутні, у вигляді брусків і різних фігур.

2) В України монети мають круглу форму, вона найбільш зручна, бо не ріже гострими кутами гаманця.

Слайд 7

Розгляньте, монетами якої вартості ми користуємося?

(У нас є монети вартістю 1к., 2к., 5к,10к, 25к., 50 к.).

   Наша монетка розповідає, що раніше металеві гроші були важкі, тому на зміну їм прийшли паперові.

Слайд 8

 -Нагадайте, а яка паперова грошова одиниця використовується в Україні зараз?

 - А яким номіналом є паперові купюри в Україні?

 1 гривня – 1 грн.

До речі, в інших країнах люди користуються різними грошовими, називають їх валютою.

 - А де ми користуємося грошима?

Вартість - це

V. Первинне закріплення

1. Практична діяльність в групах. Гра «Магазин»

- Давайте з вами пограємо у гру «Магазин»

А) 1група – продавці, 2 група – покупці.

У вас є картка з різними товарами і їх цінами. Ціна – це скільки треба заплатити за 1 товар.

А) Покупці - виберіть найдешевший товар і викладіть його ціну. А продавці – перевірте правильність. Як ви розумієте «найдешевший»?

Б) Поміняємося ролями. Покупці – виберіть найдорожчий товар і викладіть його ціну. А продавці – перевірте правильність. Як ви розумієте «найдорожчий»?

В) Які ви дружні, молоці. Дружба – це справжній скарб. Недарма кажуть , не май 100 карбованців, а май 100 друзів. Допоможіть і мені. Я хочу придбати батон, але в мене 20грн. Що мені робити? Поміркуйте разом і викладіть здачу, яку продавець повинен мені дати.

2. Творча робота над задачею. Робота в групах.

Слайд 9

А зараз трішки попрацюємо над задачею

Сімка мала 40 казкових грн., а Нолик – 30 грн.

  • Чи є даний текст задачею? Чому?
  • Складіть запитання до задачі таким чином, щоб вона розв`язувалася дією додавання.
  • Складіть запитання до задачі таким чином, щоб вона розв`язувалася дією віднімання.

(Скільки всього грошей було у казкових героїв?

На скільки більше грошей було у сімки, ніж у Нолика? Або на скільки менше грошей було у Нолика, ніж у Сімки?

 

                               І варіант

                       ІІ варіант

  • Скільки всього грошей було у казкових героїв?

 Яке ключове слово у запитанні задачі?

На яку дію воно вказує?

40+30=70 (грн.)

Яка відповідь задачі?

  • На скільки більше грошей було у Сімки, ніж у Нолика?
  • Який це вид задачі? ( на різницеве порівняння)
  • Якою дією будемо розв`язувати?

40- 30 =10 грн

Яка відповідь задачі?

Розв’язування задачі за варіантами самостійно.

3. Математичний диктант у вигляді задач із взаємоперевіркою

- Але не лише казкові герої кожен день рахують гроші, але і ми з вами. Давайте перевіримо, як це в нас виходить.

а) молоко коштує 30 грн, а сир – 60 грн. Скільки разом коштують продукти?

б) Олівець коштує 3грн., а ручка на 7гнр дорожча. Скільки коштує ручка?

в) Іграшковий ведмедик коштує 30грн, а зайчик – 10грн. На скільки дешевший зайчик, ніж ведмедик?

г) Лінійка коштує 5 грн, скільки треба заплатити за 2 такі лінійки?

Ґ) У вас було 50 грн. За 30грн ви купили пластелин. Скільки грошей у вас залишилося?

4 . Розв`язування задачі з логічним навантаженням

- У скрині чарівниці лежало декілька монет. Коли вона двічі поклала туди таку ж кількість монет, то вийшло число, яке є найбільшим одноцифровим числом. Скільки монет лежало в скрині спочатку? Чому ви так вирішили?

-Які ви розумні, таке складне завдання виконали. Розум, діти, за гроші не придбаєте, треба багато працювати, щоб багато знати.

5 Контрольні запитання комп`ютера .

Гра «Істинні та хибні твердження» .

Учні дають відповіді за допомогою сигнальних карток.

-    Гроші існували завжди.

  • Грошова одиниця України – гривня.
  • В 1 грн. – 50к.
  • В первісні часи був бартер – обмін без участі грошей.
  • В 1 грн. – 100к.
  • В наш час існують і металеві і паперові гроші.
  • За гроші можна купити все.

- А чого не можна купити за гроші?

 VІ Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці.

 -  Чи досягли ми очікуваних результатів?

 -  Що на уроці сподобалося?

 - Я не вмів, а тепер умію…

 - Я дізнався…

 - Я навчився…

Самооцінювання учнів.

Учні показують настрій

Вербальне оцінювання вчителем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондар Інна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 грудня 2020
Переглядів
3711
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку