Ознайомити учнів з таблицею ділення на 4 та її практичним використанням; закріпити вміння розв'язувати задачі, обчислювати рівняння та вирази; удосконалювати вміння та навички створення малюнків з геометричних фігур у середовищі графічного редактора PAINT;розвивати увагу, спостереження, математичну мову, логічне та творче мислення, виховувати культуру навчальної праці при роботі з комп'ютером, бережне ставлення до техніки.
Тема : Інтегрований урок. «Таблиця ділення 4. Застосування таблиці ділення для знаходження значень виразів та розв’язання задач і рівнянь. Зображення геометричних фігур. Змінювання готових зображень»
Мета уроку: ознайомити учнів з таблицею ділення на 4 та її практичним використанням; закріпити вміння розв’язувати задачі, обчислювати рівняння та вирази; удосконалювати вміння та навички створення малюнків з геометричних фігур у середовищі графічного редактора PAINT;
розвивати увагу, спостереження, математичну мову, логічне та творче мислення, виховувати культуру навчальної праці при роботі з комп’ютером, бережне ставлення до техніки.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: предметні малюнки, комп'ютери, мультимедійна презентація».
Програмне забезпечення: Роwer Раіпt,
Хід уроку
I. Організаційний момент
-Діти, в народі кажуть, що гість – дому радість. Сподіваюсь, що ви як і я, раді нашим гостям.
Поверніться до гостей,
Скажемо їм: «Добрий день!»
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок до нас.
ΙΙ . Мотивація навчальної діяльності оголошення теми і мети уроку
У нас сьогодні урок буде незвичайний. Ми з вами будемо облаштовувати математичне кафе. При відкриті будь якого закладу завжди перерізають стрічку. І нам треба перерізати стрічку довжиною 20 см на чотири рівних частини. І це ми зможемо зробити вивчивши таблицю ділення на 4. Тож за роботу.
IІI . Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання
- На світі дуже велика кількість кафе. А от назву нашого ми дізнаємось виконавши математичні завдання які нам підготували Божа корівка та Равлик.
А) № 699 – приклади (отримують літеру -К )
Б) № 700 – задача (отримують літеру - А)
- Яка загальна маса цих тварин? (12кг)
2. Усний рахунок
А) Равлик просить вас допомогти порахувати кількість відвідувачів, яких зможе вмістити кафе. Для цього треба усно скласти приклад на множення на 4 до кожної відповіді:
8 20 16 24 12 32 28 36 (отримали літеру - П)
Б) Каліграфічна хвилинка
- Яка сама найбільша кількість відвідувачів може побувати у кафе (36)
Пропишіть це число в зошитах.
В) Робота за плакатом - задачі (отримали літеру - І)
Божа корівка просить вас допомогти скласти меню для відвідувачів.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Складання таблиці ділення на 4. Робота в парах.
- Кількість відвідувачів ми порахували. А тепер допоможіть Божій корівці та Равлику порахувати скільки треба столів для відвідувачів. Для цього вам треба з прикладів на множення скласти приклади на ділення на 4.
Читають приклади «ланцюжком» (усно)
(Отримали літеру – Т)
2. Первинне закріплювання
А) - А чи були ви уважні? Перевіримо. З поданих чисел виберіть ті які є часткою таблиці ділення на 4. Запишіть їх у зошит.
(Отримали літеру – Ш)
Б) Робота за підручником
- У нас у підручнику на сторінці 117 також є ця таблиця. І зараз вам треба виконати слідуюче завдання. А саме обчислити вирази, які підготували Божа корівка та Равлик. Обчислюєте приклади парами.
Самоперевірка. Хто обчислив без жодної помилки? (Отримали літеру – К)
V. Фізкультхвилинка
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота над задачами
А) - З нами на зв’язок вийшли Божа корівка та Равлик. Вони зараз на полі збирають овочі для кафе. Увага на екран.
- Скільки моркви зібрали з однієї грядці? (22кг)
- З другої? (14кг)
- У скільки ящиків розклали моркву? (у 4 ящ.)
- Що просять знайти у задачі? (скільки кг моркви в одному ящ.)
- Чи можемо зразу відповісти на запитання задачі? (Ні) Чому? (Не відомо скільки всього зібрали моркви)
- Якою дією це зможемо зробити? (додаванням)
- Складіть приклад (22+14= 36(кг))
- Що це ми знайшли? (всього моркви)
- Тепер знаючи загальну вагу моркви чи можемо дізнатися скільки кг в одному ящ.? (так) Як? (36: 4= 9(кг))
Запишіть задачу в зошит
Б) Розв’язання задачі №706, сторінка 118 - усно. (Отримали літеру - А)
2. Розв’язування рівнянь.
Х • 2 = 8 4 • Х = 12
Х = 4 х = 3
(Отримали літеру – І)
VІІ. Узагальнення та систематизація знань учнів. Робота за комп’ютером.
1. Гра «Склади слово»
- Ви отримали всі потрібні літери для того, щоб дізнатися назву нашого кафе. Складіть та прочитайте слово (КАПІТОШКА).
2. Актуалізація опорних знань учнів
- Ми дізнались назву кафе. Будь який заклад має свою вивіску.
Тож вам тепер треба оформити вивіску для нашого кафе. Вона буде складатися з геометричних фігур.
3. Повторення правил роботи за комп’ютером
4. Робота з розвивальними програмами.
А) Ігра- тест «Таблиця ділення в мультиках»
- Знайдіть на робочому столі Папку під назвою «Ігри-тести», відкрийте її.
- Знайдіть і відкрийте паку під назвою «Ділення».
- Знайдіть ярличок програми, двома кліками відкрийте цю гру.
- Перед вами вікно гри-теста на ділення, вам потрібно вирішити приклад, знайти квадратик з числом-відповіддю і натисніти. Якщо ви правильно обчислите всі вирази вам відкриється картинка від мультику.
- Вам треба пройти три рівні: ділення на 2, 3, 4.
5. Робота з геометричним матеріалом. Створення зображення Капітошки з геометричних фігур.
- Відкрийте програму Paint.
Перед вами відкриється вікно програми. Використовуючи панель геометричних фігур відтворіть на робочому полі казкового героя Капітошку. Потім вибреріть на панелі інструментів «відерце» для залівки, далі вибираючи потрібний колір на панелі палітри зробіть зображення Капітошки різнокольоровим.
6. Вправи для очей.
VІІІ. Підсумок уроку.
Гра «Продовж речення»
ІX. Домашне завдання
Вивчити таблицю ділення на 4.
Обчислити прикладі №
Розв’язати задачу №