Тема: «Поняття частини. Утворення частин способом цілого на рівні частини й виділення однієї з них. Поняття про дріб, чисельник і знаменник дробу. Знаходження частини від числа»
Мета: дати учням поняття «частина», «дріб», «чисельник», «знаменник»; навчити утворювати частини способом ділення на рівні частини й виділення однієї з них; знаходити частину від числа, вдосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу уяву, увагу, виховувати інтерес до математики, спостережливість, старанність, охайність.
Обладнання: Математика (Рівкінд, Оляницька) 3 клас. Видавничий дім «Освіта» 2013р., роздатковий матеріал.
Хід роботи:
І. Організаційна частина
1. Привітання.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Будем добре працювати,
І знання здобувати.
Будемо працювати гарно, весело, старанно.
Тож швиденько починаймо,
В піцерію завітаймо!
2. Елементи кінезіології для настрою на уроці та підвищення розумової діяльності – вправа «Кулак – долоня»
2. Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками.
ІІІ Вивчення нового матеріалу.
(відповіді учнів)
Половина від цілого називається одна друга частина (записується ).
При поділі цілого на три рівні частини одна частина називається одна третя, або третина (записується ).
Кожну з чотирьох рівних частин цілого називають однією четвертою, або четвертиною (чвертю) (записується ). , , – це дроби, які називають частинами. Числа 2,3,4, що стоять під рискою, показують, на скільки частин поділено ціле і називають їх знаменником.
Число 1, що стоїть над дробовою рискою, показує, скільки таких частин узято. Його називають чисельник. У записі дробу чисельник і знаменник розділені рискою, яку називають дробовою.
(Виступи дітей)
Використання у житті: Із дробами також пов’язано дуже багато професій: пекар, кухар, електрик, швачка, садівник будівельник і ще інші. Також ми зустрічаємо дроби коли граємо в комп’ютерні ігри (коли наприкінці пройденого рівня, ми бачимо скільки зібрали балів із можливих), коли в інтернеті дивимося рейтинг чого небудь, коли хочемо щось поділити між собою. Дроби оточують нас повсюди.
(№952 с. 142)
Приготуйте будь ласка салат за рецептом. (завдання: записати числа в зошит)
Беремо 2 червоні помідора нарізаємо і кладемо в тарілку, потім беремо одну другу огірка і нарізаємо в тарілку, розріште перець на 3 частини і візьміть з них одну частину і покришить у тарілку, тепер візьміть одну шосту частину зеленої цибулі і покладіть зверху на салат. Салат посолити, приправити і зверху полити п’ятою частиною однієї чайної ложки олії. (2, , , , )
Разом з учнями зробити висновок: Щоб знайти частину від цілого, потрібно ціле поділити на знаменник дробу.
Один, два, три, чотири, п’ять
Починаєм руки піднімать —
На носочки підніміться.
Й один одному всміхніться.
Підніміть голівку вгору
А тепер униз, угору,
Подивіться в раз довкола вліво, вправо.
Плавно вниз,
Та й отримай гарний приз.
Присідати починай,
Гарно ноги розминай.
Раз присіли — руки прямо.
Два присіли й знов так само.
Вправу дружно повторіть.
І здоровими живіть!
18 : 3 = 6 (хв)
Відповідь: за 6 хвилин Маринка розв’язала задачу.
Що ви знаєте про піцу? ( Робота в групах. Учні обмінюються відомостями між собою і записують їх на аркушах, після цього представники команд розповідають інформацію)
11. Розповідь:
1. Найвправніший піцайоло може виготовити 14 піц за 2 хв. 35 секунд, а 3 піци - менш, ніж за хвилину.
2. В Італії можна придбати косметичні вироби і парфуми з запахом піци. В основі рецепту - натуральні інгредієнти: масла орегано і базиліка, а також з томатний екстракт.
3. В Італії рецепт приготування піци захищений законом про автентичні продукти. Її діаметр не може перевищувати 35 см, товщина разом з начинкою - 2 см. Готувати таку піцу можна тільки в дерев'яній печі.
4. Найстаріша піцерія, знаходиться в Неаполі їй 275 років. Вона досі відкрита для гостей.
5. Головний та незмінний інгредієнт будь-якої піци це томат .
6. Італійські вчені зробили відкриття, що любителі піци менше хворіють на рак стравоходу і шлунку, ніж інші люди.
12. Гра «Ти шеф»
Завдання зробити власну піцу, підписати кількість продуктів за допомогою дробів.
V. Підсумок уроку.
Дякую вам за урок мені було приємно з вами працювати, дайте відповіді на запитання!
- Що на вашу думку, вам вдалося на уроці?
- Що нового дізналися?
- Де ми можемо застосувати вивчений матеріал?
- Щоб бути зовсім упевненими, пригадаймо що таке знаменник дробу, що означає чисельник...
VI. Домашнє завдання
С. 145 № 961, 962.