Поняття про швидкість, час, відстань. Розв'язування задач на знаходження швидкості.

Про матеріал
Конспект уроку математики 3 клас. Поняття про швидкість, час, відстань. Розв'язування задач на знаходження швидкості. Даний урок розрахований для учнів 3 класу, які навчаються за підручником Л.Г.Петерсон
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики у 3 класі (математика за програмою «Росток»)

 

 

ТЕМА:  Поняття про швидкість, час, відстань.

  Розв’язування задач на знаходження швидкості.

 

МЕТА: Познайомити учнів з поняттями: швидкість, час, відстань, з їх буквеними позначеннями, встановити залежність між швидкістю, часом, відстанню. Вчити використовувати формули при розв’язуванні  задач на рух; повторити нумерацію багатоцифрових чисел,  прийоми додавання і віднімання багатоцифрових чисел, закріпити вміння розв’язувати рівняння, вдосконалювати навички усних і письмових обчислень. Розуміти навчальну задачу уроку і намагатися її виконати, проводити контроль і самоконтроль, орієнтуватися в матеріалі підручника, знаходити потрібну інформацію і працювати з нею.

 

І.Організація класу.

 

ІІ. Актуалізація знань

  1. Хвилинка каліграфії.

Записати цифри 1,2,0. Скласти всі можливі двоцифрові числа, цифри можна повторювати (10, 11, 12, 20, 21, 22).

  • Назвати круглі числа, непарні числа, парні числа.
  • Назвати найменше число, найбільше число.
  1. Ребуси.

100лиця    100вп   пі100лет   ак3са    пі2л

     3. Математичний диктант

1.)Яке число треба зменшити у 7 разів, щоб одержати 42?

2.) Яке число треба збільшити в 9 разів, щоб одержати 72?

3.) Другий множник 4, добуток 36. Знайти перший множник.

4.) Я задумала число, збільшила його в 5 разів, потім зменшила добуток на 11 і одержала 19. Яке число я задумала?

5.) В пакеті 3 кг яблук, а в мішку в 5 разів більше. Скільки кілограмів яблук у двох таких мішках?

6.) Баскетбольний майданчик має довжину 50 м і ширину 15 м. Яка площа майданчика? Чому дорівнює його периметр?

    4. Фронтальна робота

- Що ми називаємо величиною?

- Які одиниці виміру ми знаємо?

- Які формули ви знаєте?

- Запишіть ці формули з памяті.

ІІІ. Самовизначення до діяльності

- Я вийшла зі школи разом із донькою о 14 год30 хв. Донька дійшла додому за 10хв, а я – за 20 хв. Чому так вийшло?

- Якщо вам треба доїхати куди – небудь , який транспорт ви виберете: велосипед чи автомобіль? Чому?

- Сформулюйте тему і завдання уроку.

- Сьогодні на уроці ми познайомимося з трьома нерозлучними друзями.

ІV. Опрацювання нового матеріалу.

1. Пояснення нового матеріалу

 -  Але спочатку потрібно відгадати ось ці загадки.

  1. Йде з села до села, з міста до міста, а з місця і кроку не ступить. (Шлях)
  2. Що не повернеш назад? (Час)
  3. Долає шлях вона за певний час,

То змагаючись з будь-ким із нас,

То вітер обганяючи, то хмарку здоганяючи.

Є вона і в кожного із нас,

І машини, літака чи черв’яка,

У ракети, пароплава,

А також і в жука. (Швидкість)

  • Про що ми відгадували загадки? (Швидкість, відстань, час)
  • Як ви думаєте, навіщо?
  • Так, вірно. З цими даними ми навчимося розв’язувати задачі.

с. 50 (Підручник “Математика” 3 кл. 3ч., автор Л.Петерсон)

  •       Михась пройшов на лижах 80 м за 20 с, а Сергійко – 45 м за 15 с. Хто з них ішов швидше?
  •       Михась витратив більше часу, ніж Сергійко, але він і пройшов більшу відстань. Щоб дізнатися, хто йшов швидше, потрібно порівняти відстань, яку кожен з дітей проходив за 1 секунду: 80 : 20 = 4 (м), 45 : 15 = 3 (м).
  •       Михась за 1 с проходив 4м, а Сергійко – тільки 3м. Отже, Михась ішов швидше, або з більшою швидкістю. Кажуть так: Михась ішов зі швидкістю 4 метри за секунду, а Сергійко 3 метри за секунду.
  •       Швидкістю називають відстань, пройдену за одиницю часу.
  •       Швидкість можна виміряти і порівняти, отже, швидкість є величиною. За одиниці вимірювання швидкості звичайно беруть такі одиниці, як метр за секунду (м/с), метр за хвилину (м/хв.), кілометр за годину (км/год.) і т.д.

Назва одиниці швидкості утворюється з одиниці довжини та одиниці часу. Але бувають і інші одиниці швидкості, що мають особливі назви. Наприклад, моряки виміряють швидкість руху у “вузлах” (1 вузол приблизно дорівнює 2 км/год).

Задача. Автомобіль проїхав 180км за 3 год. З якою швидкістю він їхав?

Розв’язання:

Час руху автомобіля – 3 год., а пройдений шлях – 180км. Отже за 1 год він проїздив 180 : 3 = 60 (км). Його швидкість 60 км/год.

 

60 км/год 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

60

120

180

 

 

- Таким чином, щоб знайти швидкість , треба пройдену відстань  поділити на час

- Познайомимося з позначенням величин руху:

vшвидкість ( км/год, м/с)

tчас ( год, хв., с)

s -  відстань ( км, м, дм, см, мм)

2. Робота в підручнику

№1, с.51 (усно, з коментуванням)

а) Літак летить зі швидкістю 800 км/год

б) Швидкість теплохода 45 км/год

в) Людина іде зі швидкістю 4 км/год та ін.

- Чи можна порівняти швидкість руху Землі (30км/с) зі швидкістю черепахи (3 м/хв.)? Чому?

 №2, с.51 (в підручнику)

Знайди:

а) Швидкість космічного Корабля, якщо від  пролетів 56 км за 8 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(а-б)  – з коментуванням;

(в)   – в парі;

(г)  – самостійна робота І варіант;

(д)  – самостійна робота ІІ варіант

V. Фізкультхвилинка.

Ми на місяць прилетіли,

На зручній площадці сіли.

У скафандри одяглись,

І гуляти подались.

Як незвичайно нам ходити,

Так і хочеться злетіти.

Тут, на Місяці, в шість раз,

Легші стали ми ураз.

- З ким із наших друзів ми тут зустрілися?

(Із відстанню від Землі до Місяця – 384405 км)

VІ.Закріплення вивченого матеріалу

 3 – 4 (усно, колективно)

- Визнач за спідометром, з якою швидкістю рухається кожна машина.

- У кого яка швидкість?

 №5( колективно з коментуванням)

 

 

s

v

t

 

Поїзд

224 км 

? км/год.

4 год.

 

 

Вертоліт

 

? км/год., у 3 р.>

 

 

 

 

Розв’язання:

1) 224 : 4 = 56 (км/год) – швидкість поїзда;

2) 56 · 3 = 168 (км/год)

Відповідь: 168 км/год швидкість вертольота

 

І варіант з коментуванням №6. Відповідь: 60 : 5 – 18 : 9 = 10 (км/год)

    ІІ варіант самостійна робота №7, (один учень розв’язує задачу за дошкою)

     Відповідь: (280 : 4) : (280 : 8) = 2 (рази)

№ 10 (а, б)

- Як знайти невідомі дільник, ділене, множник, зменшуване, від’ємник, доданок?

- Пригадайте алгоритм розв’язування складених рівнянь.

- Розвяжіть рівняння. ( Двоє учнів працюють біля дошки)

VІІ. Рефлексія

- Чи все було зрозуміло сьогодні на уроці?

- Оцініть свої досягнення на уроці. Хто задоволений своєю роботою?

VІІІ. Підсумок уроку

- Про які нові поняття дізналися на уроці?

- Що було складно?

- Як знайти швидкість?

- Де можна використати ці знання?

 

ІX. Домашнє завдання с. 52

ІІ варіант №8 (розв’язати задачу)

І  варіант №9 (придумати задачу)

       №12 (за бажанням, логічна задача)

 

 

1

 

docx
Додано
12 липня 2019
Переглядів
5929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку