Конспект уроку з математики у 3 класі (математика за програмою «Росток»)
ТЕМА: Поняття про швидкість, час, відстань.
Розв’язування задач на знаходження швидкості.
МЕТА: Познайомити учнів з поняттями: швидкість, час, відстань, з їх буквеними позначеннями, встановити залежність між швидкістю, часом, відстанню. Вчити використовувати формули при розв’язуванні задач на рух; повторити нумерацію багатоцифрових чисел, прийоми додавання і віднімання багатоцифрових чисел, закріпити вміння розв’язувати рівняння, вдосконалювати навички усних і письмових обчислень. Розуміти навчальну задачу уроку і намагатися її виконати, проводити контроль і самоконтроль, орієнтуватися в матеріалі підручника, знаходити потрібну інформацію і працювати з нею.
І.Організація класу.
ІІ. Актуалізація знань
Записати цифри 1,2,0. Скласти всі можливі двоцифрові числа, цифри можна повторювати (10, 11, 12, 20, 21, 22).
100лиця 100вп пі100лет ак3са пі2л
3. Математичний диктант
1.)Яке число треба зменшити у 7 разів, щоб одержати 42?
2.) Яке число треба збільшити в 9 разів, щоб одержати 72?
3.) Другий множник 4, добуток 36. Знайти перший множник.
4.) Я задумала число, збільшила його в 5 разів, потім зменшила добуток на 11 і одержала 19. Яке число я задумала?
5.) В пакеті 3 кг яблук, а в мішку в 5 разів більше. Скільки кілограмів яблук у двох таких мішках?
6.) Баскетбольний майданчик має довжину 50 м і ширину 15 м. Яка площа майданчика? Чому дорівнює його периметр?
4. Фронтальна робота
- Що ми називаємо величиною?
- Які одиниці виміру ми знаємо?
- Які формули ви знаєте?
- Запишіть ці формули з пам’яті.
ІІІ. Самовизначення до діяльності
- Я вийшла зі школи разом із донькою о 14 год30 хв. Донька дійшла додому за 10хв, а я – за 20 хв. Чому так вийшло?
- Якщо вам треба доїхати куди – небудь , який транспорт ви виберете: велосипед чи автомобіль? Чому?
- Сформулюйте тему і завдання уроку.
- Сьогодні на уроці ми познайомимося з трьома нерозлучними друзями.
ІV. Опрацювання нового матеріалу.
1. Пояснення нового матеріалу
- Але спочатку потрібно відгадати ось ці загадки.
То змагаючись з будь-ким із нас,
То вітер обганяючи, то хмарку здоганяючи.
Є вона і в кожного із нас,
І машини, літака чи черв’яка,
У ракети, пароплава,
А також і в жука. (Швидкість)
с. 50 (Підручник “Математика” 3 кл. 3ч., автор Л.Петерсон)
Назва одиниці швидкості утворюється з одиниці довжини та одиниці часу. Але бувають і інші одиниці швидкості, що мають особливі назви. Наприклад, моряки виміряють швидкість руху у “вузлах” (1 вузол приблизно дорівнює 2 км/год).
Задача. Автомобіль проїхав 180км за 3 год. З якою швидкістю він їхав?
Розв’язання:
Час руху автомобіля – 3 год., а пройдений шлях – 180км. Отже за 1 год він проїздив 180 : 3 = 60 (км). Його швидкість 60 км/год.
60 км/год
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
60 |
120 |
180 |
|
- Таким чином, щоб знайти швидкість , треба пройдену відстань поділити на час
- Познайомимося з позначенням величин руху:
v – швидкість ( км/год, м/с)
t – час ( год, хв., с)
s - відстань ( км, м, дм, см, мм)
2. Робота в підручнику
№1, с.51 (усно, з коментуванням)
а) Літак летить зі швидкістю 800 км/год
б) Швидкість теплохода 45 км/год
в) Людина іде зі швидкістю 4 км/год та ін.
- Чи можна порівняти швидкість руху Землі (30км/с) зі швидкістю черепахи (3 м/хв.)? Чому?
№2, с.51 (в підручнику)
Знайди:
а) Швидкість космічного Корабля, якщо від пролетів 56 км за 8 с
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(а-б) – з коментуванням;
(в) – в парі;
(г) – самостійна робота І варіант;
(д) – самостійна робота ІІ варіант
V. Фізкультхвилинка.
Ми на місяць прилетіли,
На зручній площадці сіли.
У скафандри одяглись,
І гуляти подались.
Як незвичайно нам ходити,
Так і хочеться злетіти.
Тут, на Місяці, в шість раз,
Легші стали ми ураз.
- З ким із наших друзів ми тут зустрілися?
(Із відстанню від Землі до Місяця – 384405 км)
VІ.Закріплення вивченого матеріалу
№ 3 – 4 (усно, колективно)
- Визнач за спідометром, з якою швидкістю рухається кожна машина.
- У кого яка швидкість?
№5( колективно з коментуванням)
|
s |
v |
t |
|
Поїзд |
224 км |
? км/год. |
4 год. |
|
Вертоліт |
|
? км/год., у 3 р.> |
|
|
Розв’язання:
1) 224 : 4 = 56 (км/год) – швидкість поїзда;
2) 56 · 3 = 168 (км/год)
Відповідь: 168 км/год швидкість вертольота
І варіант з коментуванням №6. Відповідь: 60 : 5 – 18 : 9 = 10 (км/год)
ІІ варіант самостійна робота №7, (один учень розв’язує задачу за дошкою)
Відповідь: (280 : 4) : (280 : 8) = 2 (рази)
№ 10 (а, б)
- Як знайти невідомі дільник, ділене, множник, зменшуване, від’ємник, доданок?
- Пригадайте алгоритм розв’язування складених рівнянь.
- Розв’яжіть рівняння. ( Двоє учнів працюють біля дошки)
VІІ. Рефлексія
- Чи все було зрозуміло сьогодні на уроці?
- Оцініть свої досягнення на уроці. Хто задоволений своєю роботою?
VІІІ. Підсумок уроку
- Про які нові поняття дізналися на уроці?
- Що було складно?
- Як знайти швидкість?
- Де можна використати ці знання?
ІX. Домашнє завдання с. 52
ІІ варіант №8 (розв’язати задачу)
І варіант №9 (придумати задачу)
№12 (за бажанням, логічна задача)
1