Урок з математики, 5 клас " Дії з десятковими дробами"

Про матеріал
Урок-подорож казкою "Золотий ключик",на якому формуються ключові компетентності з розвитку обчислювальних навичок з десятковими дробами
Перегляд файлу

Урок-тренінг  « Дії з десятковими дробами»

Формування компетентностей:

предметна компетентність: удосконалити вміння виконувати дії  з десятковими дробами, знаходити розв’язки рівнянь на основі залежності між компонентами арифметичних дій; формувати вміння застосовувати переставну, сполучну та розподільну  властивості множення, вміння складати рівняння за умовою задачі, застосовувати рівняння до розв’язування задач, розв’язувати задачі на всі дії з десятковими дробами.

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою – розуміти, пояснювати і переказувати тексти математичних задач; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
  • математична компетентність – оперувати числовою інформацією;
  • навчально-пізнавальна – застосовувати різні методи пізнання, володіння вимірювальними навичками;
  • комунікативна – уміння взаємодіяти з однолітками, навички роботи в групі, навички володіння різними соціальними ролями;
  • загальнокультурні – уміння до   взаємоповаги,  до здорового суперництва,  охайності в записах, працьовитості, уміння вислухати інших, уміння бути активним, дисциплінованим, самокритичним, самостійним (самостійно працювати з|із| |посібндидактичними завданнями), уміння самоконтролю.

.

Тип уроку: систематизація і  узагальнення знань, умінь учнів.

Форма уроку: урок-подорож у казку.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація, сигнальні картки.

Методи, форми і прийоми:

- використання ключових|джерельних| слів;

- мозковий штурм;

- релаксаційний практикум;

- рефлексія.     

 

Очікувані|сподівані| результати:

Після уроку учні зможуть використовувати засвоєні математичні поняття, терміни під час розв’язання  задач, знаходити|находити| проміжні етапи у розв’язанні задач різних видів, знаходити|находити| раціональні способи в їх розв’язанні, |вирішенні| аналізувати вивчений матеріал, складати рівняння за умовою задачі та розв’язувати його.

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент. Урок розпочинається з назви теми уроку, мети та завдань, діти показують картки зі своїм настроєм:

 

1

 

Готовий, настрій добрий

2

 

Частково готовий, настрій непоганий

3

 

Не готовий, настрій поганий

 

Слово учителя:

Хочу побажати вам гарного уроку,

Щоб було цікаво всім нам працювати,

Щоб хотіли дуже всі відповідати.

Щоб  допомагало вам вміння міркувати

І дванадцять балів легко заробляти.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. (слайд 2-10)

 

Сьогодні, на уроці ми зустрінемося з героями чудового твору, які будуть випробувати ваші знання з теми ділення десяткових дробів. А в кінці вас чекає сюрприз. Герої якого ж твору будуть сьогодні працювати разом з нами? А для цього необхідно розгадати кросворд.

1. Вирази, які містять в собі букви

2. Результат при додаванні

3. Чотирикутник, у якого всі сторони і всі кути рівні

4. Результат ділення

5. Геометрична фігура утворена двома променями, які мають спільний початок

6. Компонент віднімання

7. Компонент ділення

8. Кут, менший за прямий

 

ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок.

Отже, сьогодні нашими гостями на уроці будуть герої твору «Золотий ключик або пригоди Буратіно». Скажіть будь-ласка, хто написав цей твір? (Діти відповідають)

А хто основний герой цієї казки?  Правильно, дерев’яний хлопчик Буратіно. І перше завдання від нього.

Завдання 1. ( 3 бали)

Буратіно живе на відстані 1,2 км від школи. Уроки в школі починаються о 8 годині 30 хвилин. Буратіно робить 120 кроків за 1 хвилину, довжина кроку –0, 4 м. О котрій годині Буратіно має вийти з дому, щоб приходити до школи за 10 хвилин до початку занять?

Розв’язання:

1) 120 • 0,4 = 48 (м) – стільки проходить Буратіно за 1 хвилину

2) 48 м = 0,48(км);   

3) 1,2:0, 48 = 25(хв)  - стільки часу необхідно Буратіно, щоб дійти до школи.

4) 8год 30 хв - 25хв – 10 хв = 7 год 55хв  - потрібно вийти з дому.

Відповідь: о 7 годині  55 хвилин.

Що зацікавило Буратіно, коли він йшов до школи? ( театр Ляльок) А хто був директором театру? (Карабас-Барабас) Отже другий герой нашої казки задає вам завдання, розвязавши яке ви дізнаєтеся, скільки коштує квиток до театру?

Завдання 2. ( 5 балів)

Розв’яжіть рівняння: 8,3х + 1,9х + 13,7 =39,2

Розв’язання:

8,3х + 1,9х + 13,7 = 39,2

10,2х +13,7 = 39,2

10,2х = 39,2 – 13,7

10,2х = 25,5

х =  25,5 : 10,2

х = 2,5

Отже, квиток до театру коштує 2, 5 сольдо.

Наш маленький Буратіно потрапив у халепу. Що це була за халепа?

А хто врятував нашого героя?  Проте дівчинка Мальвіна запевнила Буратіно, щоб не потрапляти у халепи необхідно учитися. І задала Буратіно завдання.

Завдання 3. ( 1 бал)

Обчисліть зручним способом і ви дізнаєтесь скільки днів триває навчальний рік учня?  Обчисліть зручним способом  (2•6•43): 3

Розв'язання

(2•6•43): 3 =

=(2•43)• (6: 3) = 2• 43• 2 = = 2• 2 • 43 =

=2 • 86 = 172

Отже, для навчання необхідно 172 дні.

Фізкультхвилинка

Скажіть будь ласка, хто з героїв казки завжди заважали Буратіно?  Так, це Карабас-Барабас, Дуремар, Ліса Аліса та Кіт Базиліо. Наступне завдання про них.

Завдання 4. ( 4 бали)

Карабас-Барабас, Дуремар, Аліса та Кіт Базиліо заплатили за обід 32,6 сольдо. Дуремар заплатив 3,7 сольдо, що у 3 рази менше, ніж Карабас-Барабас, а кіт Базиліо та  Лисиця Аліса заплатили за обід порівну. Хто з них заплатив за обід найменше?

Розв'язання

1) 3,7•3 = 11,1(сольдо) – Карабас 

2) 3,7 + 11,1 = 14,8(с) – Карабас і Дуремар разом

3) 32,6 – 14,8 = 17,8(с) – Базиліо і Аліса разом

4) 17,8: 2 = 8,9(с) - кожний

Відповідь: менше всіх заплатив Дуремар

Як ви вважаєте, чому Дуремар заплатив найменше? Чим займався Дуремар?

Так, він ловив та продавав п’явки? А скільки важить всередньому одна п’явка ви дізнаєтесь, розв’язавши наступне завдання.

Завдання 5. ( 5 балів)

 

Скажіть, а хто жив на болоті і допоміг Буратіно? Так, це черепаха Тортила. І наступне завдання від неї.

Завдання 6.   ( 6 балів)

Три  ставка розташовані у вигляді трикутника. Відстань АВ у 2 рази більша за відстань ВС, а відстань ВС на 0,07кілометрів менша відстані АС. Знайдіть відстані між ставками, якщо вся відстань дорівнює 0,99 кілометрів.

 

Розв'язання

Нехай ВС = х, тоді АВ = 2х, АС = х + 0,07

1)  х + 2х + х +0,07 = 0,99

4х + 0,07 =0,99

4х = 0,99 – 0,07

4х = 0,92

х = 0,92: 4

х = 0,23

Отже, сторона ВС становить 0,23 км.,або 230 м.

2)0, 23 • 2 = 0,46(км) = 460(м) – довжина сторони АВ

3) 0,23 + 0,07 = 0,30(км) = 300(м) – довжина сторони АС

Відповідь: відстань між озерами 230м, 460м, 300м.

Що віддала черепаха Тортила  Буратінові? А навіщо йому потрібен був золотий ключик?

А навіщо нам з вами золотий ключик? Так він відкрив нам двері до знань.

ІV. Рефлексія

Чи сподобався вам наш  урок? А тепер дайте оцінку своїм знанням і умінням,  отриманим|одержувати| на уроці,поділивши отримані бали на два і підніміть сигнальні картки|карточки|, які лежать у вас на столах

 

         - на уроці мені було все зрозуміло;

 

          - дещо не зрозуміло, але сподобалося працювати

 

              -  я багато що не зрозумів

 

            V. Домашнє завдання з коментуванням. Повторити п. 40, 41.

  1. Скласти задачу на складання рівняння за казкою «Золотий ключик або пригоди Буратіно»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 жовтня 2020
Переглядів
553
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку