Урок з математики, 5 клас " Рівняння"

Про матеріал
На уроці формуються ключові компетентності з уміння розв'язувати рівняння, самоосвітня діяльність, робота у парах та групах.
Перегляд файлу

УРОК-тренінг з теми « Рівняння».

Формування компетентностей:

предметна компетентність: удосконалити вміння удосконалити вміння розв’язувати рівняння,   використовуючи залежності між компонентами дій; сформувати  вміння розв’язувати рівняння, у яких невідоме число входить до   буквеного виразу.

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою – розуміти, пояснювати і переказувати тексти математичних задач; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
  • математична компетентність – оперувати числовою інформацією;
  • навчально-пізнавальна – застосовувати різні методи пізнання, самостійно опановувати прийоми розвязування рівнянь;
  • комунікативна – уміння взаємодіяти з однолітками, навички роботи в групі, навички володіння різними соціальними ролями;
  • загальнокультурні – уміння до   взаємоповаги,  до здорового суперництва,  охайності в записах, працьовитості, уміння вислухати інших, уміння бути активним, дисциплінованим, самокритичним, самостійним (самостійно працювати з|із| |посібндидактичними завданнями), уміння самоконтролю.

 

 

Тренінг – організаційна, інтерактивна форма навчально-виховного процесу, яка спирається на досвід і знання її учасників; запланований процес, призначений поповнити навички та знання учасників і перевірити їхнє ставлення, ідеї, поведінку з метою зміни і оновлення.

 

Обладнання: індивідуальні завдання, ребуси, скоромовки, записані у вигляді таблиць

Хід уроку

 

І. Організаційний етап.

Перевірка готовності учнів до уроку.

Вправа «Пальці»

 

Мета: розвивати увагу, вміння швидко реагувати на події.

  • скільки океанів на планеті – 4
  • полюсів – 2
  • екваторів – 1
  • материків – 6.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

№ 387     1) 12 х – 3 х  = 324                         324    9

                     9 х = 324                                      27    36

                      х  = 36                                         54

                  Відповідь:  36

 

2) 11 у + 7 у – 2 у = 400                                 400     16

    16 у = 400                                                      32     25

       у = 25                                                          80

    Відповідь: 25                                                80

                                                                            0

№ 389

1) ( у – 59792 ) + 12397 = 47594

     у – 59792 = 47594 – 12397                            47594

     у = 35197 + 59792                                          12397

     у = 94989                                                    +  35197

                                                                              59792

 94989

      Відповідь: 94989

 

2)  12137 – (а – 15142) = 8372

      а – 15142 = 12137 – 8372                           _12137

      а – 15142 = 3765                                             8372

      а = 3765 + 15142                                          +3765

      а = 18907                                                       15142

                                                                             18907

      Відповідь: 18907

 

№ 397

1)  8 · 13 х = 312                                                 312    8

      13 х = 312 : 8                                                 24     39

       13 х = 39                                                       72

        х = 39 : 13

        х = 3

     Відповідь: 3

 

2)  ( 4 х · 3 ) : 5 = 72                                           72

      4 х · 3 = 5 · 72                                                5

      4 х · 3 = 360                                                 360

      4 х  = 360 : 3

      4 х = 120

      х  = 120 : 4

      х = 30

  Відповідь: 30

 

3)  42 – х · 5 = 12                                 4) х : 5 – 23 = 42

      х · 5 = 42 – 12                                     х : 5 = 42 + 23

      х · 5 = 30                                             х : 5 = 65

      х =  30 : 5                  65                      х = 65 · 5

      х = 6                       х   5                       х = 325

                                       325

      Відповідь: 6                                    Відповідь: 325

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Розв’язування шаради із визначенням теми уроку (усний рахунок)

 

 

                     32      : 16                 + 28               : 2                 · 5                      І

 

 

          Р                    · 4        32      + 64                : 6                - 7                     В

 

 

          Е                  · 10                  - 8        32       · 5              + 48                    А

 

 

          С                   - 82                 : 6                + 19     32      · 4                     Н

 

 

 

          Я                  : 10               + 54                · 2                 - 94     32

 

 

 

8

75

9

128

90

128

128

90

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV Сповіщення теми і мети уроку

 V Актуалізація опорних знань

Наше завдання:

- Розв’язати рівняння

( х + 39 ) – 43 = 27

 

Бесіда: який компонент невідомий, навести на думку, що зменшуване.

- Опрацювання картки – підказки.

 

Розв’яжіть рівняння, заповнивши пропуски:

а)    54            ( х – 12 )  =  21;

         зменшуване             від’ємник         різниця

Розв’язання

х – 12 =  ___  – ___; х – 12  = ___ ;  х =  ___  +  ___;  х =  ____ Відповідь. ____  .

 

б)  ( х + 28 ) : 7   =   13     ;

              ділене        дільник      частка

Розв’язання

х + 28  = ___   · ___ ;  х + 28 = ____ ;  х = ___ – ___  ;  х = ____. Відповідь ___.

 

 

Удосконалення знань, умінь та навичок учнів.

Робота з індивідуальними картками (робота в парах)

         рівняння 1), 2), 3.

 

Індивідуальне завдання підвищеної складності

 

Розв’яжіть рівняння двома способами:

а) 15 (2 х + 11) =  285;   б) 7 (123 – 4 х) = 749.

Який спосіб, на вашу думку, більш зручний ?

 

 

Приклад маленьких карток і великої картки

 

 

    54 : (х – 10) = 9            (х + 15) – 27 = 33                 2 ·  (х – 8) = 96  

 

 

    36 + (х –17 ) = 54          90 – (х + 6) = 45                  (х + 11) : 5 = 16

 

 

16

45

56

35

39

69

 

VІ Фізкультхвилинка

        

«Австралійський дощ»

 

Учасники стають у коло.

 Т р е н е р.  Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ?  Ні? Тоді послухаймо разом, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки рухи повернуться до мене, я покажу наступні. Стежте уважно.

  • В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні.)
  • Починає капати дощ. (Клацання пальцями.)
  • Дощ посилюється. (Почергове плескання долонями по грудях.)
  • Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)
  • А ось і град, справжня буря. (Тупіт ногами.)
  • Але що це ? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)
  • Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях.)
  • Рідкі каплі падають на землю. (Клацання пальцями.)
  • Тихий шелест вітру. (Потирання долонь.)
  • Сонце! (Руки догори.)

VІІ Підсумок уроку

Відгадування скоромовки

 

 

 

 

Л      52 + 8                         К          154 : 2                         П       60 · 7 – 90 · 3

                                               

 

І       61 + 19                       Н           200 : 5                       Ш       72 : 12 + 178

 

 

Д   4600 + 900                   Ю           91 : 13                       А      600 : 3 – 16 · 5

 

 

С      43 · 20                        В    270 : 10 + 680 : 10

 

 

860   80    95                      184     150    120     77                 40       120

 

 

 

184     150     120       77      80      95      40       7 

 

 

 

Оцінювання знань учнів за підсумками всієї роботи в класі. Самооцінка знань учнів. 

VІІІ Домашнє завдання

Прочитати § 12, виконати вправи № 385,  № 392, № 400, повторити правила на знаходження компонентів.

 

 

docx
Додано
14 жовтня 2020
Переглядів
1030
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку