УРОК-тренінг з теми « Рівняння».
Формування компетентностей:
предметна компетентність: удосконалити вміння удосконалити вміння розв’язувати рівняння, використовуючи залежності між компонентами дій; сформувати вміння розв’язувати рівняння, у яких невідоме число входить до буквеного виразу.
ключові компетентності:
Тренінг – організаційна, інтерактивна форма навчально-виховного процесу, яка спирається на досвід і знання її учасників; запланований процес, призначений поповнити навички та знання учасників і перевірити їхнє ставлення, ідеї, поведінку з метою зміни і оновлення.
Обладнання: індивідуальні завдання, ребуси, скоромовки, записані у вигляді таблиць
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до уроку.
Вправа «Пальці»
Мета: розвивати увагу, вміння швидко реагувати на події.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
№ 387 1) 12 х – 3 х = 324 324 9
9 х = 324 27 36
х = 36 54
Відповідь: 36
2) 11 у + 7 у – 2 у = 400 400 16
16 у = 400 32 25
у = 25 80
Відповідь: 25 80
0
№ 389
1) ( у – 59792 ) + 12397 = 47594
у – 59792 = 47594 – 12397 47594
у = 35197 + 59792 12397
у = 94989 + 35197
59792
94989
Відповідь: 94989
2) 12137 – (а – 15142) = 8372
а – 15142 = 12137 – 8372 _12137
а – 15142 = 3765 8372
а = 3765 + 15142 +3765
а = 18907 15142
18907
Відповідь: 18907
№ 397
1) 8 · 13 х = 312 312 8
13 х = 312 : 8 24 39
13 х = 39 72
х = 39 : 13
х = 3
Відповідь: 3
2) ( 4 х · 3 ) : 5 = 72 72
4 х · 3 = 5 · 72 5
4 х · 3 = 360 360
4 х = 360 : 3
4 х = 120
х = 120 : 4
х = 30
Відповідь: 30
3) 42 – х · 5 = 12 4) х : 5 – 23 = 42
х · 5 = 42 – 12 х : 5 = 42 + 23
х · 5 = 30 х : 5 = 65
х = 30 : 5 65 х = 65 · 5
х = 6 х 5 х = 325
325
Відповідь: 6 Відповідь: 325
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Розв’язування шаради із визначенням теми уроку (усний рахунок)
32 : 16 + 28 : 2 · 5 І
Р · 4 32 + 64 : 6 - 7 В
Е · 10 - 8 32 · 5 + 48 А
С - 82 : 6 + 19 32 · 4 Н
Я : 10 + 54 · 2 - 94 32
8 |
75 |
9 |
128 |
90 |
128 |
128 |
90 |
|
|
|
|
|
|
|
|
ІV Сповіщення теми і мети уроку
V Актуалізація опорних знань
Наше завдання:
- Розв’язати рівняння
( х + 39 ) – 43 = 27
Бесіда: який компонент невідомий, навести на думку, що зменшуване.
- Опрацювання картки – підказки.
Розв’яжіть рівняння, заповнивши пропуски:
а) 54 – ( х – 12 ) = 21;
зменшуване від’ємник різниця
Розв’язання
х – 12 = ___ – ___; х – 12 = ___ ; х = ___ + ___; х = ____ Відповідь. ____ .
б) ( х + 28 ) : 7 = 13 ;
ділене дільник частка
Розв’язання
х + 28 = ___ · ___ ; х + 28 = ____ ; х = ___ – ___ ; х = ____. Відповідь ___.
Удосконалення знань, умінь та навичок учнів.
Робота з індивідуальними картками (робота в парах)
рівняння 1), 2), 3.
Індивідуальне завдання підвищеної складності
Розв’яжіть рівняння двома способами:
а) 15 (2 х + 11) = 285; б) 7 (123 – 4 х) = 749.
Який спосіб, на вашу думку, більш зручний ?
Приклад маленьких карток і великої картки
54 : (х – 10) = 9 (х + 15) – 27 = 33 2 · (х – 8) = 96
36 + (х –17 ) = 54 90 – (х + 6) = 45 (х + 11) : 5 = 16
16 |
45 |
56 |
35 |
39 |
69 |
VІ Фізкультхвилинка
«Австралійський дощ»
Учасники стають у коло.
Т р е н е р. Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді послухаймо разом, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки рухи повернуться до мене, я покажу наступні. Стежте уважно.
VІІ Підсумок уроку
Відгадування скоромовки
Л 52 + 8 К 154 : 2 П 60 · 7 – 90 · 3
І 61 + 19 Н 200 : 5 Ш 72 : 12 + 178
Д 4600 + 900 Ю 91 : 13 А 600 : 3 – 16 · 5
С 43 · 20 В 270 : 10 + 680 : 10
860 80 95 184 150 120 77 40 120
184 150 120 77 80 95 40 7
Оцінювання знань учнів за підсумками всієї роботи в класі. Самооцінка знань учнів.
VІІІ Домашнє завдання
Прочитати § 12, виконати вправи № 385, № 392, № 400, повторити правила на знаходження компонентів.