Урок з математики 5 клас Тема: Розв’язування вправ на округлення десяткових дробів

Про матеріал
Урок з математики 5 клас Тема: Розв’язування вправ на округлення десяткових дробів Мета уроку: розвивати такі компетентності: спілкування державною мовою: удосконалювати вміння усно та письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, факти;
Перегляд файлу

Урок з математики 5 клас

Тема: Розв’язування вправ на округлення десяткових дробів

 Мета уроку: розвивати такі компетентності:

спілкування державною мовою: удосконалювати вміння усно та письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, факти;

математична компетентність: удосконалювати  вміння застосовувати математичні методи для вирішення прикладних задач,  форми поведінки, які потрібні для ефективної участі у громадському житті;

основні компетентності у природничих науках і технологіях: наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також  застосовувати науковий метод, спостерігати, збирати дані, аналізувати результати.

уміння вчитися продовж життя: виховувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових знань і навичок, оцінювати власні результати навчання, навчатися продовж життя.

Тип уроку:  урок застосування знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 

Доповнити «Асоціативний кущ»

Перевірка правил за допомогою прийому математичне !Доміно»

Старт

1Що  таке звичайний дріб?

 

Дріб у якого є чисельник і знаменник.

2. Де знаходиься чисельник , де знаменник?

 

Знаменник внизу , чисельник в горі.

3. Який дріб називають неправильним?

 

Неправильним називають дріб у , якого чисельник більший ніж знаменник.

4. Як порівняти два дроби з однаковими знаменниками?

 

Більший той дріб , у якого чисельник більший.

5. Як додати два звичайних дроби з однаковими знаменниками?

 

Щоб додати два дроби з однаковими знаменниками , треба чисельники додати , а знаменник залишити без змін.

6. Як виділити цілу частину у мішаному дробі?

 

Потрібно розділити чисельник на знаменник на ціло , ціле число , це ціла частина , а остача це буде знаменник.

7. Який дріб називається десятковим?

 

Десятковим називається звичайний дріб або мішане число знаменником якогоє числа 10, 100, 1000.

8. Де в десятковому дробі знаходяться десятки і одиниці?

 

Десятки  і одиниці знаходяться перед комою

9.Як порівняти десяткові дроби, якщо в них різні цілі частини ?

 

Більший той дріб , у якого більша ціла частина. 

10 Як порівняти десяткові дроби , якщо в них після коми різна кількість цифр ?

 

Щоб порівняти два десяткових дроби з різною кількістю цифр після коми , потрібно дописати стільки ж нулів , щоб була однакова кількість чисел.

11. Як округлити десятковий дріб до десятих, якщо після десятих стоїть цифра >5?

Якщо після десятих стоїть цифра >5, тоді до десятих додається одиничка, а останні цийри відкидаються.

12. Як округлити десятковий дріб, якщо після цифри стоїть цифра <5?

 

Якщо після цифри стоїть цифра <5, тоді не додається одиничка, а останні цийри відкидаються.

Фініш

ІV. Розвязування номерів із підручника

V.Розвязування компетентісних задач

Задача 1.

Жанна готується до змагань з бігу. Її крокомір вимірює відстань , як вона робігає щодня. Ось покази крокоміра за останні 4 дні:

Субота – 3,89 км,

Неділя – 5,1км,

Понеділок – 10,21км,   Вівторок – 3,35км.

Підрахуйте приблизну відстань , яку вона подолає за 4 дні. 

 

3,89 ~ 4км, 5,1 ~ 5км, 10,21 ~10 км, 3,35 ~ 3 км.  4+5+10+3= 22км

Задача 2

Сторони трикутника дорівнюють 99,9см, 104,19см, 109,09см. Знайти периметр трикутника , попередньо округливши довжини його сторін до одиниць. Виразивши периметр в метрах.

 99,9~100см,

 104,19~104см,

 109,09~109см

 

 Р= 100+104+109=313см= 3 м 13см

 

Задача 3

Гра «Знайди  мене».

Округли до сотих та знайди правильну відповідь:

  1. 0,642                      К 23,48

2) 23,478                    Р 9,37

3) 9,3664                    У 0,64

4) 0,008                      Ї  0,83

5) 0,825                      Н 49,46

6) 49,463                    А  16,36

7) 16,364                   А 0,01

Відповідь:  УКРАЇНА.

VІ. Підсумок уроку .Рефлексія

«Плюс-мінус-цікаво»

Ця  вправа дозволяє вчителю взглянути на урок очами учнів, проаналізувати його з точки зору цінності для кожного учня. Можна виконувати як усно, так і письмово.

В графу «П» – «плюс» записуємо все, що сподобалось на уроці, що здалося цікавим та корисним

В графу «М» – «мінус» записуємо все що не сподобалось, здалося важким, незрозумілим та нудним.

В графу «Ц» – «цікаво» учні записують факти, про які дізнались на уроці, чого б ще хотілось дізнатися.

«Плюс-мінус-цікаво»

«П»

 

 

«М»

 

 

«Ц»

 

VІІ. Домашнє завдання.

Повторити  П 31-32, виконати №857, № 861, для повторення №846

 

 

 

 

Для роботи з карточками 

Задача 1.

Жанна готується до змагань з бігу. Її крокомір вимірює відстань , як вона робігає щодня. Ось покази крокоміра за останні 4 дні:

Субота – 3,89 км,

Неділя – 5,1км,

Понеділок – 10,21км,

Вівторок – 3,35км.

Підрахуйте приблизну відстань , яку вона подолає за 4 дні. 

 

Задача 2

Сторони трикутника дорівнюють 99,9см, 104,19см, 109,09см. Знайти периметр трикутника , попередньо округливши довжини його сторін до одиниць. Виразивши периметр в метрах.

Задача 3

Гра «Знайди  мене».

Округли до сотих та знайди правильну відповідь:

1) 0,642                      К 23,48

2) 23,478                    Р 9,37

3) 9,3664                    У 0,64

4) 0,008                      Ї  0,83

5) 0,825                      Н 49,46

6) 49,463                    А  16,36

7) 16,364                   А 0,01  

 

 

 

 

 

 

 

   

 

docx
Додав(-ла)
Гончар Оксана
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
1685
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку