Урок математики в 5 класі з теми: "Дії з десятковими дробами"

Про матеріал

На цьому уроці діти закріплюють знання з теми:Десяткові дроби. Це майже віршований урок, вірші читають і діти, і вчитель

Перегляд файлу

 

Тема: Десяткові дроби

Мета уроку:

- закріпити знання учнів про десяткові дроби та вміння виконувати дії над      ними;

- розвивати дослідницькі уміння, логічне мислення, пам′ять, увагу, обчислювальні навички;

- формувати інформаційну, комунікативну, кооперативну та пробемну компетентності;

- виховувати інтерес до вивчення математики, культуру математичного мовлення, запису, наполегливість, працелюбність , охайність у записах;

- створити умови для розвитку особистості з використанням різних форм і методів организації навчальної діяльності, орієнтованої на конкретного учня, створювати ситуації успіху, які б викликали бажання учнів відчути радість перемоги, впевнених у власних знаннях.

Тип уроку: урок застосування набутих знань, вмінь, навичок.

Обладнання: дидактичні матеріали.

Перебіг заняття

«Тисячі шляхів ведуть до помилки.

І лише один – до істини»

Жан-Жак Руссо

Учень 5 класу читає вірш про десяткові дроби

  1. Організаційний момент

Вчитель: Добрий день, шановні діти!

                Весь цей час ми не гуляли

                А сумлінно працювали,

                Десяткові вчили дроби,

                Дії з ними повторили.

                Вчили те, що треба знати,

                Щоб рівняння розв′язати.

                 Мали вдачі не ледачі,

                Щоб розв′язувать задачі.

                А сьогодні є нагода

               Перевірити знання

                І які ж то результати

               Дало наше навчання?

А зараз ми це перевіримо ваші зання з даної теми ( гра з м′ячем  ).

- Що таке десятковий дріб?

- Які дії ми вже можемо виконувати з десятковими дробами?

- Правило округлення десяткового дробу?

- Правило порівняння десяткового дробу?

- Правило додаввання десяткового дробу?

- Правило віднімання десяткового дробу?

- Правило множення десяткового дробу?

Вчитель: А зараз прийшов час прослухати цікаву інформацію про виникнення десяткових дробів – доповідь з історіі виникнення десяткових дробів

Перевірка домашнього завдання № 942, 943 с219.

№942

1 вел. 11,4 км/год

2 вел. 9,8 км/год

t = 6,5 год.

а) 11,4*6,5 = 74,1 км – 1вел.

б) 9,8*6,5 = 63,7 км – 2 вел.

в) 74,1 – 63,7 = 10,4 км відстань між ними.

№943

Тепл. 26,3 км/год

Катер 30,8 км/год

t = 5,4 год.

( 30,8-26,3)*5,4 = 24,3 км відстань між ними.

Класна робота у зошитах

Вчитель: На дошці записані два вирази з десятковими дробами. Один учень і весь перший варіант розв′язують перший вираз, а другий учень і весь другий варіант – другий вираз.

  1. (0,22+4,3) * (7,225-3,6) = 16,385

а) 0,22+4,3 = 4,52

б) 7,225-3,6 = 3,625

в) 4,52*3,625 = 16,385

     2.  12,7*0,5+9,4*0,8 = 13,87

          а) 12,7*0,5 = 6,35

          б) 9,4*0,8 = 7,52

          в) 6,35+7,52 = 13,87

Вчитель: А зараз пропоную розв′язати життеву задачу. Кожного місяця ваші батьки платять за комунальні послуги, за електроенергію.

На 1 лютого 2135 кВт/год

На 1 березня 2332 кВт/год

До 100 кВт/год – 0,9 грн

Понад 100 кВт/год – 1,68 грн

Має сплатити:     ?   грн.

а) 2332- 2135 = 197 (кВт/год)

б) 100*0,9 = 90 (грн)

в) 197-100 =97 (кВт/год)

г) 97*1,68 = 162,96 (грн)

д) 90+162,96 = 252,96 (грн) всього.

Кожному учню треба розв′язати окрему задачу:

№924, №926, №928, №963, №964

№942

1 вел. 11,4 км/год

2 вел. 9,8 км/год

t = 6,5 год.

а) 11,4*6,5 = 74,1 км – 1вел.

б) 9,8*6,5 = 63,7 км – 2 вел.

в) 74,1 – 63,7 = 10,4 км відстань між ними.

№943

Тепл. 26,3 км/год

Катер 30,8 км/год

t = 5,4 год.

( 30,8-26,3)*5,4 = 24,3 км відстань між ними.

№924

1 кг лимонів – 35грн

Купив 1кг 700гр.

Здачі від 100грн.

а) 35*1,7=59,5 грн

б) 100-59,5=40,5 грн.

№926

1д. – 12,6 год – 26,5 км/год

2д. – 10,5 год – 28,4 км/год

а) 12,6*26,5=333,9 км – 1д.

б) 10,5*28,4=298,2 км -2д.

в) 333,9+298,2=632,1 км – за два дня.

№928

Вишні 15,8 кг по 20,5 грн

Сливи 20,5кг по 16 грн

а) 15,8*20,5=323,9грн

б) 20,5*16=328грн

в) 328-323,9=4,1 грн більше за сливи

№963

Печиво 1,5кг по 48 грн

Вафлі 0,8кг по 65 грн

Цукерки 0,5кг по 120грн

Всього 180 грн у  Сашка

а) 1,5*48=72грн – печиво

б) 0,8*65=52грн – вафлі

в) 0,5*120=60грн – цукерки

г) 72+52+60=184 грн

180грн не вистачить Сашку

№964

Шокол. Цукерки 12 кг по 3,4 сольдо

Зефір 7,5кг по 2,6 сольдо

Лимонад 14 пляшок по 1,5 сольдо

Всього було 100 сольдо у Буратино

а) 12*3,4=40,8 сольдо – шокол. Цукерки

б) 7,5*2,6=19,5 сольдо – зефір

в) 14*1,5=21 сольдо – лимонад

г) 40,8+19,5+21=81,3 сольдо всього

в) 100-81,3=18,7 сольдо залишилось у Буратино

Вчитель перевіряє правильність виконання задач  учнями та виставляє оцінки за урок, записує домашнє завдання на дошці. Д/з № 944,№ 945.

Вчитель:

Вірте, діти і онуки –

Старшокласник і малюк –

Математика – наука,

Найцікавіша з наук.

На заводі, на будові,

В інституті, на ланах –

Найчудовіша з чудових,

Найпотрібніша вона.

Чи водій, чи вихователь,

Чи бухгалтер, чи моряк –

Без уміння рахувати

Не обійдеться ніяк.

Без вимірювань, обчислень

Фахівець не фахівець.

Математика мов – кисень,

А без кисню всім кінець.

Спасибі всім за урок!

До побачення!!!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2019
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку