Урок з математики, 5кл. "Дії з десятковими дробами"

Про матеріал
Тема уроку: «Дії з десятковими дробами», 5 клас. Мета: Перевірка практичних навичок і вмінь при роботі з десятковими дробами; познайомити з історичною довідкою про дроби; активізувати роботу на уроці, вводячи елементи гри; зацікавити до вивчення матеріалу.
Перегляд файлу

Тема уроку: «Дії з десятковими дробами»,    5 клас

 

Мета: Перевірка практичних навичок і вмінь при роботі з десятковими дробами; познайомити з історичною довідкою про дроби; активізувати роботу на уроці, вводячи елементи гри; зацікавити до вивчення матеріалу.

 

Хід уроку:

1. Організаційний момент. Перевірка Д.з.

 

Історична довідка

На початку 17 ст. почалось швидке розповсюдження десяткових дробів у Європі. В Англії в якості знаку, що відділяє цілу частину від дробової, була запропонована точка, що і нині застосовується в США та деяких інших країнах. Кома, як і точка була запропонована 1616-1617 роках відомим англійським математиком Джоном Непером. Велика заслуга також належить фламандському інженеру Симону Стевіну, який видав книгу під назвою «Децималь». Де описав десяткові дроби, іх застосування в грошовій системі, в мірах ваги і довжин.

Дріб 0,001 дуже мала. Наприклад, 0,001 секунди. Але потяг, на швидкості 72 км/год, за цей час проїде 20 см. Звук в повітрі пройде 33 см, а куля пролетить 70 см. Земна куля за цей ж час переміщається довкола Сонця на 30 м, навіть комар встигає змахнути крилами вгору і вниз.

Дріб 0,000001 ще менше. Але для сучасного фізика 0,000001 секунди – це зовсім не малий проміжок часу. Так, промінь світла за цей час пробігає 300м.

Міліметр – це 0,001 м. Він вдвічі менше товщини сірника. Для вимірювання бактерій, наприклад, і його забагато. Тут використовують мікрон – це 0,001 мм. Мікрон в 1000 раз менше міліметра. Так звані червоні кров’яні тільця, яких в краплині крові близько десяти мільйонів, мають довжину 7мк і товщину 2 мк.

 

2. Актуалізація опорних знань.

 

Гра «Третій зайвий»

Яке слово зайве в ряду?

Одиниці, десятки, сотні, тисячі (тисячі – такого розряду одиниць не існує)
Прямокутник, куб, квадрат, трикутник (куб – об’ємна фігура)
Лінійка, циркуль, кут, транспортир (кут – не є геометричним інструментом)
Алтин, п’ядь, п’ятак, четвертак (п’ядь не є монетою.)
Відро, вершок, лікоть, сажень (відро – є мірою об’єму, а не довжини)

 

Гра «Виправ помилку»

За 5-6 хв. учні повинні виправити помилки. Виграє той, хто знайде більше помилок.

3,7 + 2,251 = 5, 951 

5,8 + 3,618 = 8,1418 (невірно, т.к. 5,8 + 3,618 = 9,418)

6,42 . 10 = 6,420 (невірно, т.к. 6,42 ? 10 = 64,2)

0,006 . 100 = 0,6

4,4 тис. = 44000 (невірно, т.к. 4,4 тис. = 4,4 . 1000 = 4400)

0,054 . 100 = 0,54 (невірно, т.к. 0,054 . 100 = 5,4)

8,3 – 4,7 = 44 (невірно, т.к. 8,3 – 4,7 = 3,6)

6,8 – 5,1 = 1,7

45,531 : 10 = 4,531

0,046 : 10 = 0,46 (невірно, т.к. 0,046 : 10 = 0,0046)

3.Відпрацювання вмінь і навичок

№1. Поділити учнів на чотири варіанти вивести завдання на екран або роздати картки. Учні записують лише відповіді в зошиті в стовпчик.

нестандартный урок математики

№2. Обчислити. Два учні записують відповіді на раніше записаних на дошці прикладах.

нестандартный урок математики

№3. Розв’язати рівняння. По черзі біля дошки розв’язують учні. Першого викликає вчитель, а учень потім визиває наступного за ним.

нестандартный урок математики

№4. Встановити залежність і заповнити пусту клітинку квадрата

нестандартный урок математики

нестандартный урок математики

4. Підсумки уроку.

Я дізнався…

Я вмію…

Я хочу дізнатися…

 

Домашнє завдання:

Скласти 2-3 власних магічних квадрати.

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 липня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку