МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ №6
НОВОКАХОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Конспект уроку
5 клас
Учитель вищої кваліфікаційної категорії
Федотова Ольга Григорівна
Мета уроку: узагальнити поняття дробу, закріпити навички знаходити дріб від числа та числа за його дробом,застосовувати отримані знання до розв’язування задач та вправ;
Розвивати логічне мислення,вміння правильно висловлювати свою думку,самостійно застосовувати набуті знання;
Виховувати відповідальність , толерантність під час роботи.
Обладнання,оздоблення та матеріальне забезпечення уроку: ноутбук, презентація,картки.
Девіз уроку: Хто нічого Хто нічого
Не помічає, Не вивчає,
Той нічого Той вічно плаче
Не вивчає. І скучає.
Ф. Сеф
Хід уроку:
І.Організаційний момент: Доброго дня! Останні 8 уроків ми з вами гостювали в країні «Звичайних дробів», де дізнались багато нового. Для визначення рівня своїх знань пропоную перевірити ваші теоретичні знання.
( У зошиті записуємо число,класна робота,тему уроку.)
ІІ. Актуалізація опорних знань: «Теоретична сторінка»
(На картках потрібно записати пропущені слова).
На попередніх уроках вивчили…………числа.
Дріб складається з ……….., знаменника,і………… .
Риска звичайного дробу позначає дію ……… .
Число,записане під дробовою рискою,називається ……… .
Знаменник дробу показує, на скільки …… частин ціле число ….. .
Число , записане над рискою дробу, називається …… .
Чисельник дробу показує, скільки рівних …. цілого числа … .
Кожне натуральне число можна записати у вигляді …. .
Знаменником дробу не може бути число … .
Щоб знайти дріб від даного числа,треба число поділити на …… дробу і помножити на …… цього дробу.
Щоб знайти число за його дробом,треба число …… на ……..і …. на ….. .
ІІІ. Застосування теоретичних знань: « Літературна сторінка»
На цій сторінці ми збагатимо свої знання відомостями про українського письменника Івана Франка.
Задача 1.
Іван Франко прожив у Львові 40 років,що становить 2/3 його життя.Скільки років прожив письменник? (60 років)
Задача 2.
Великий Каменяр 1/10 частину свого життя провів у рідному селі Нагуєвичі.
Скільки років прожив Іван Якович у батьківському домі? (6 років)
Задача 3.
У селі Криворівня Івано-Франківської області працював і відпочивав Франко 1/5 свого життя. Скільки років жив Франко у Криворівні? (12 років)
Задача 4.
Яка відстань від рідного села Франка до Дрогобича,якщо ¼ шляху становить 4 км? (16 км)
І⋁. Фізкультхвилинка.
Ми гарно попрацювали і тепер можемо відпочити та повеселитись.
Я називатиму числа, якщо правильний дріб - ви підстрибуєте,
якщо неправильний дріб - присідаєте,
якщо мішане число - плещете у долоні.
⋁.« Краєзнавча сторінка
На цій сторінці ми збагатимо свої знання про природні зони , моря,річки та озера України.
Задача 1.
Площа території України 603700 км². На степову зону приходиться 2/5 всієї площі. Знайди площу степової частини України. (241480 км²)
Задача 2.
Площа Азовського моря близько 38000 км² , що складає 19/210 від площі Чорного моря. Знайди площу Чорного моря.
Задача 3.
Загальна довжина Дунаю приблизно дорівнює 2952 км. Знайди довжину Дунаю , що тече в межах України, якщо вона становить 1/18 від загальної довжини.
Задача 4.
Найглибше озеро України – Світязь. Його найбільша глибина становить 5840 см. Наймілкіші озера України – це Узунларське й Актарське. Їх глибина становить 1/548 найбільшої глибини Світязя. Яка глибина цих озер?
⋁І. Підсумок уроку.
А тепер підведемо підсумки.
Що ми сьогодні робили на уроці?
Які теми повторили ?
У вас на партi лежать троє казкових героїв
«ЗНАЙКО» означає «мені все зрозуміло , я впорався з всіма завданнями».
«РОМАШКА»- «мені майже все зрозуміло , я допустився декількох помилок».
«НЕЗНАЙКО»- «мені важко було виконувати вправи, але я розумію, що причина - недостатність знань та цей недолік я буду намагатися виправити». Позначте сонечком свого героя.
(Поки діти працюють вчитель звертається до дітей з такими словами :
Хтось з відомих письменників сказав , що людину можна оцінювати дробом знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник те хороше, що про цю людину думають інші.
Бажаю усім , щоб щастя давалось,а горе віднімалось,щоб достаток множився,а любов ділилася.)
⋁ІІ. Домашнє завдання.
П.21,с.180. Рівень А №976,978.
Рівень Б №987,989.