Математика
Тема:Число і цифра 7. Тиждень. Написання цифри 7. Порівняння чисел.
Мета: ознайомлення дітей із цифрою 7; дати поняття про утворення числа сім з двох менших чисел, продовжувати вчити розв’язувати приклаклади; закріплювати знання дітей про дні тижня; порядкову лічбу, Осінні явища природи;робота з геометричним матеріалом; розвивати логічне мислення, увагу; виховувати товариське ставлення одне до одного, бажання допомагати тим, хто цього потребує, любов до математики.
Матеріал демонстраційний: білочка з листочками та горішками, цифри 7, 1 клубочок великий і 3 маленьких, вовчик, завдання від клубочків.
Роздавальний: картки із зображенням цифри 7, різнокольорові листочки, лічильні палички, геометричні фігури в конвертах, зошити, олівці.
Хід заняття.
Давайте, дітки, заплющимо очка і уявимо, що ми у чарівному, осінньому лісі. У лісі зараз дуже спокійно, тишина. Тільки чути де-не-де накрапає осінній дощик: крап-крап-крап (імітація), зашелестів листочок який потихенько спадає до долу: ш-ш-ш (імітація) . Раптом здійнявся холодний вітер (імітація). І в цей час котився по лісу клубочок. Він котився, котився (імітація) і раптом заблудився і закотився до нас. Але він не простий, а чарівний.
3.Зустріч із чарівним клубочком
4.Розв’язування прикладів за наочними моделями.
Йшли собі два їжачки
Кожен ніс по три грибки
Швидко їм допоможіть,
Ті грибочки полічіть.
Скільки разом грибків несли їжаки? ( шість)
Ось листочок і грибочок
Ще листочок і грибочок
Скільки є усіх листків?
Скільки всього є грибів? (два листочки і два грибочки)
Ось була у нас морока
Посварились дві сороки
На їх шум ще дві примчало
Скільки разом сорок стало? (чотири)
5.Фізкультхвилинка
Ми лісочком йшли
( ходьба на місці)
Грибочок знайшли
Нагнулись , підняли,
( нахили тулуба вперед)
У кошик поклали.
І далі пішли.
( ходьба на місці).
Ми лісочком йшли
Малинку знайшли
Дотягнулись, зірвали
( потягування )
У кошик поклали
І дальше пішли.
6.Робота з роздавальним матеріалом
Діти, а зараз розглянемо малюночки в зошитах і полічимо скільки прапорців, намальовано на першому шнурочку , ( шість)
А скільки потрібно домалювати щоб стало сім? (один)
Скільки на другому?....
8.Ознайомлення з цифрою 7
Сімка схожа на косу,
На плечі її несу.
Опадає листя з клена
Діти ті листки збирають
У книжки їх закладають
Наче човники рікою
Їх пускають за водою
З них плетуть вінки барвисті
Червонисті , золотисті.
Сьогодні на уроці ми навчимося писати цифру 7. Подивіться як вона пишеться ( показую на дошці)
-А зараз пальчиком в повітрі напишемо цифру 7
- Молодці!
- Дивимося дітки в зошити і пальчиком проведемо по написаній цифрі.
-А зараз полічимо всі листочки, які ви бачите в зошиті.
- Скільки всх листочків? (сім)
- Давайте допоможемо білочці зібрати гарний кольоровий букет з цих листочків.
-Молодці!
- Розфарбуємо третій листочок олівцем червоного кольору.
- Сьомий – олівцем жовтого кольору.
-П’ятий листочок розфарбуємо олівцем зеленого кольору.
- Молодці!
10.Зустріч із вовчиком
Діти, поки ми працювали , десь подівся наш чарівний клубочок. Давайте, ідемо і пошукаємо його. А ось де він, він закотився до злого вовка. ( на дошці з’являється вовчик) Він не хоче нам його віддати, а просить пограти з ним в гру
« Додаванки ».
11.Гра «Додаванки»( Повторення днів тижня )
Вранці ми із добрим ділом
День вітаємо………. (понеділок)
Ніченька минула скоро
Зустрічаємо ……. (вівторок)
Далі спритна, молода
Поспішає…… (середа)
А четвертий день тепер
Називається……. (четвер)
Діло добре ладиться
Як настане…….. (п’ятниця)
Дома скрізь кипить робота
Як настане день …… (субота)
А субота з хлібом-сіллю
Привела сестру….. (неділю)
Ось і тижневі кінець,
Хто трудився…. Молодець!
12.Робота з геометричними матеріалом.
(Діти складають ведмедика, зайчика, ялинку).
13.Підсумок.
Діточки, ви сьогодні дуже гарно працювали. Тож давайте оцінемо нашу роботу на уроці. ( за допомогою цеглинок лего оцінюють себе : зелена- все було легко, жовта – було легко ,але з допомогою ; червона – було важко,не з усім впорався.)
- То з якою цифрою ми познайомилися?
Нашому чарівному клубочку дуже сподобалося, він багато чого дізнався і навчився.
Клубочок дуже вдячний вам і хоче пригостити вас маленькими гостинцями. Він прощається з нами.