Ознайомити учнів з числом і цифрою 7. Пояснити утворення числа 7. Навчити дітей писати цифру 7. Формувати уміння порівнювати число 7 з іншими числами на основі знань місця чисел у розширеному ряді чисел. Удосконалювати уміння складати приклади на додавання. Вдосконалювати навички усної лічби. Розвивати просторове уявлення, увагу, сприймання, логічне мислення. Виховувати самостійність, старанність, привчати до охайності та розвивати навички графічного письма.
Автор: Ярмак Світлана Миколаївна
Вчитель початкових класів
Бориспільського НВК
«Гімназія «Перспектива»
Математика
1 КЛАС
Розділ: Нумерація чисел від 1 до 10.
Тема. Утворення числа 7. Написання цифри 7. Порівняннячисел у межах 7.
Мета уроку: Ознайомити учнів з числом і цифрою 7. Пояснити утворення числа 7. Навчити дітей писати цифру 7. Формувати уміння порівнювати число 7 з іншими числами на основі знань місця чисел у розширеному ряді чисел. Удосконалювати уміння складати приклади на додавання. Вдосконалювати навички усної лічби. Розвивати просторове уявлення, увагу, сприймання, логічне мислення. Виховувати самостійність, старанність, привчати до охайності та розвивати навички графічного письма.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.
Обладнання: Мультимедійне забезпечення
Хід уроку:
І. Організація уроку:
Вчитель:
Знову день почався, діти.
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати,
Кличе в подорож дзвінок
Всі мерщій сідайте ,діти,
Домовляємось не шуміти.
На уроці не дрімати,
Руки вчасно підіймати.
Діти:
Наш девіз − усе узнати,
Вміти добре рахувати.
Виростаймо ж − і у путь.
Хай знання із нами йдуть! (слайд №)
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань учнів:
Гра «Визнач чергового»
Відгадайте, хто буде черговим на уроці в Лісовій школі?
Він не перший, стоїть ліворуч від лисички, є сусідом білочки та ведмедика.
Гра «Хто швидше порахує предмети?»
Вчитель: Діти, ваше завдання порахувати предмети. (вчитель на 1-2 секунди показує слайди № 4,5,6,7).
Гра «Повний кошик»
Наповніть кошики грибочками. Порахуйте приклади на грибочках і помістіть їх у корзинку (слайд №8). Перевірте свою роботу (слайд №9).
Гра «Похід на математичну галявину»
Їжак |
Чорний |
Фіолетовий -7 |
Жовтий -3 |
Салатовий - 4 |
Зелений – 6 |
Оранжевий -1 |
Голубий - 2 |
Червоний – 5 |
Вчитель: Їжачок буде рухатися по математичній галявині (слайд №10). Ви повинні слідкувати за його рухом і визначити, на галявині з якою цифрою Їжачок зупиниться.
Їжак знаходитьсяна білій галявині.Вниз, два вправо, вниз, вліво, 2 вгору, вправо.
Вчитель: На галявині якого кольору зупинився Їжачок?
Діти : На галявині фіолетового кольору.
Вчитель: Яка цифра знаходиться на фіолетовій ггалявині?
Діти: Цифра 7.
ІІІ. Повідомлення теми, цілей та завдань уроку.
Вчитель: Діти, як ви думаєте, навіщо Їжачок привів вас на галявину із цифрою 7?
Діти: Щоб познайомитися з числом 7.
Вчитель: Сьогодні на уроці математики ми познайомимося з числом 7, яке на письмі позначає цифру 7.
Вчитель: Діти, визначте завдання уроку.
Діти: Ми дізнаємося, як утворюється число 7. Навчимося порівнювати числа в межах 7, писати цифру 7, складати приклади на додавання в межах 7.
а) Розв’язування задачі-загадки на утворення числа 7:
Шість метеликів літають
І на квіточку сідають.
Прилетів іще один
Сів на квіточку і він.
Полічимо швидше всіх –
Цих метеликів прудких (слайд №11)
Вчитель:
б) Складання прикладу на утворення числа 7.
Вчитель: Складіть приклад на додавання, як утворилося число 7?
Учні: 6+1=7
ІV. Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу.
Вчитель: Отже, щоб записати рівність 6+1=7, нам необхідно познайомитись із цифрою 7.(слайд №12)
Вчитель: Цифра сім – потішна дуже,
Ти помітив її, друже?
Вправно ніжку виставляє,
У таночок поспішає.
Вчитель: Розгляньте цифру 7 і скажіть, на які предмети вона схожа? (відповіді дітей). Число 7 для нас знайоме: сім днів тижня, сім чудес світу,сім кольорів веселки.
Сім – на косу дуже схожа.
Та косить вона не може.
Хто її не хоче вчити,
Хай іде траву косити.
На кого схожа цифра сім?
- На чаплю, - скажуть вам усі.
Комахи й жаби б’ють тривогу,
Як сімку бачать довгоногу.
Гра «Здогадайся»
Вчитель: Діти, до вас із «Лісової школи» прийшли звірята та принесли цифри. (слайд №13).Яку цифру приніс метелик?Яка цифра в лапках у білочки? Яку цифру тримає зайчик? Яка цифра сховалась за букетиком? Хто стоїть перед білочкою? Яка цифра передує цифрі п’ять? Назвіть сусідів ведмедика? Назвіть сусідів цифри шість? Назвіть сусідів цифри сім?
V. Осмислення зв’язків і залежностей між елементами вивченого матеріалу.
1. Робота з підручником.
Наші друзі запрошують всіх на галявину, а там літають метелики і цвітуть квіти (стор. 33, №2). Полічіть метеликів, які літають ліворуч (7), праворуч (3). Порівняйте кількість предметів. Аналогічно проводиться робота за малюнком, де зображені квіти.
а) Спостереження за цифрою 7 з таблиці (слайд № 14).
Цифра 7 складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії. Починаємо писати трохи нижче середини верхньої сторони квадрата (клітинки), ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до верхньої правої вершини кута квадрата. Потім, не відриваючи руки, ведемо вниз довгу, пряму похилу лінію до середини нижньої сторони квадрата. Відірвавши руку, посередині другого елемента, проводимо горизонтальну лінію, симетрично з двох сторін. Якого елемента не вистачає на цифрі сім в даному слайді?
б) Письмо цифри 7 у повітрі за стрілочками.
в) Письмо цифри 7 у повітрі під рахунок: і – раз – і – два.
г) Перетворення цифри 7 на різні предмети на тренувальному листочку кольоровими олівцями.
3. Письмо цифри 7 у робочому зошиті с.16.
а) Завдання 1. Вчитель: Напишіть цифру 7 за стрілочкою.
4. Фізкультхвилинка. (слайд №15)
Все у зайчика впорядку,
Вийшов зайчик на зарядку.
Лапки вгору, лапки вниз
Роззирається геть скрізь.
І на місці поскакав,
І вставав, й присідав.
Головою покрутив,
Вітрячка заєць зробив,
Ніжками затупотів
І за парту тихо сів
До нас урок завітали гноми! Порахуйте, скільки їх, цих мешканців лісових в нашому зошиті? (стор. 16, завдання №2). Розфарбуй у четвертого гнома черевички, у сьомого – капелюшок, а у п’ятого – і те й інше.
Гра «Знайди помилку»
Обчислення рівностей та знаходження «зайвої» (слайд №17). Який гномик помилився, порівнюючи числа?
На слайдах малюнки. Складіть приклади на додавання.
Каже мати-квочка:
В мене 6 дочок та 1 синочок
Скільки діток в квочки? (слайд № 18)
6 + 1= 7
Гляньте , білочка одна визирає їз дупла!
Ще одна стрибнула з гілки, а за нею ще три білки!
Ми просимо, діти милі, щоб ви білок полічили! (слайд №19)
1+1+3=5
VІІ. Підсумок уроку:
Вчитель: На уроці ми вивчили, як утворюється число 7.
Доповніть приклад: 6 + … = 1
Учні: 6 + 1 = 7
Вчитель: Ми навчилися порівнювати числа в межах 7. Назвіть всі числа менші за 7.
Учні: 1, 2, 3, 4, 5, 6.
Ось і уроку кінець.
Хто працював - молодець!
За роботу - по заслузі!
Щиро дякую вам, друзі!
(Слайд №20)
Для допитливих – слайд №21.