Дана публікація допоможе на основі
практичних дій розкрити зміст понять на... більше, на... менше; з'ясувати, що збільшення числа вимагає додавання, а зменшення — віднімання; вчити розв'язувати задачі, які містять такі поняття; вправляти в розв'язуванні прикладів і задач на додавання і віднімання числа 2; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність.
Тема уроку: Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 2. Складання і розв’язування задач
Мета уроку: на основі практичних дій розкрити зміст понять на... більше, на... менше; з’ясувати, що збільшення числа вимагає додавання, а зменшення — віднімання; вчити розв’язувати задачі, які містять такі поняття; вправляти в розв’язуванні прикладів і задач на додавання і віднімання числа 2; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність.
Обладнання: предметні малюнки, таблиці умов задач, комп'ютерна презентація, таблички з назвами складових задачі.
Хід уроку
Дзвонить дзвоник, не стихає, школярів усіх скликає.
Сядьте зручно, усміхніться і на мене подивіться.
Зробимо в науку крок - починаємо урок.
ІІ. МОТИВАЦІЯ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
Я труд поважаю, все літо літаю
У поле, до гаю,
Збираю медок із різних квіток.
Кого не люблю, того жалом колю. ( Бджілка)
- Вона завітала до нас на урок і принесла цікаві завдання. Бджілка дуже працьовита. У народі кажуть: «Бджола мала, а й та працює». Ми попрацюємо старанно як бджілки.
- Сьогодні на уроці будемо вчитися розв’язувати задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. - Щоб наша спільна праця була успішною, згадаймо, якими мають бути учні на уроці. ( Старанними, уважними, кмітливими, трудолюбивими…) ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1) Усна «Лічба ланцюжком» - Бджілка запрошує вас до казкового міста. Які цифри гуляють вулицями цього міста.
10 – 1 – 1 – 2 – 1 – 2 – 2 + 4 + 1 =
10 – 2 – 2 – 3 + 1 + 1 + 1 – 2 + 1 =
2)Гра « Заселіть будиночки». ( Робота в парах) 3) Гра «Живі числа» Учитель бере корони з цифрами. Діти, які правильно відповіли на запитання вчителя, отримують корону з певною цифрою. - Як називається ця цифра? (1) - Що це за цифра?(4) - Плесніть руками ось стільки разів. (2) - Присядьте ось стільки разів. ( 3) - Назвіть число, що передує числу 6. Учитель. Раз! Два! Три! Кожна цифро оживи! Учитель. Числа! Слухай мій наказ: Довго числа не баріться, По порядку розберіться! ( учні шикуються у порядку зростання чисел)
Учитель. – Число 3 крок уперед; сусіди числа 3 підніміть руки; числа, менші за число 5 присядьте; числа, що більші за 6 пострибайте.
- Бджілка задоволена вами, Ви дуже кмітливі і уважно слухаєте завдання.
4) Виконання завдань комп'ютерної презентації ( слайд 2, 3, 4)
ІV.ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Практична робота з предметними малюнками.
- Бджілка любить збирати з квіток нектар. Ви також покладіть на парту 5 квіточок. У нижньому ряді покладіть стільки ж квіточок.
- Що можна сказати про кількість паличок у верхньому і нижньому ряді? ( Їх порівну)
- Заберіть 1 квіточку у верхньому ряду. Скільки стало паличок? (4)
- Їх стало більше чи менше? На скільки менше? ( На одну)
Висновок: Щоб зменшити число, необхідно відняти. Запишемо: 5-1=4
- Покладіть на парту 6 квіточок. У нижньому ряді покладіть стільки ж квіточок, а потім ще одну. Скільки стало паличок? (7) Їх стало більше чи менше? На скільки більше ? ( На одну)
- Коли поклали стільки квіточок та ще одну, тоді кажуть, що їх на одну більше , ніж у верхньому ряду.
Висновок: Щоб збільшити число, необхідно додати. Запишемо: 6+1=7
2. Первинне закріплення . Виконання завдання 1 на с. 57 підручника.
За малюнками розглядаються поняття збільшити і зменшити.
Чотири качани було,
Та зайчик зменшив їх число:
Один качан він з грядки зняв,
Від чотирьох один відняв.
Висновок: зменшення числа вимагає дії віднімання. (Учні читають висновок у підручнику.)
Три капустини в нас було,
А зайчик збільшив їх число:
Ще дві на возику примчав.
Зайчисько два до трьох додав.
Отже, щоб збільшити число, треба додати до нього кілька одиниць.
(Учні читають висновок у підручнику.)
Фізкультхвилинка
Раз, два- дерева.
Три, чотири- вийшли звірі.
П'ять, шість- пада лист.
Сім, вісім- птахи в лісі.
Дев'ять, десять- це сунички
Підвели червоні личка.
Задачі .Виконання завдань комп'ютерної презентації ( слайд 5, 6, 7, 8)
3. Розвиток графічних навичок
— Намалювати в зошиті 5 кружечків. Нижче намалювати кружечків на 2 менше. Скільки кружечків ви намалюєте? Обведіть 3 квадратики. Нижче обведіть квадратиків на 3 більше. Скільки квадратиків ви обвели?
Геометричний матеріал
1. Вправа « Мікрофон»
- Що означає « збільшити число на 2»?
- Що означає « зменшити число на 2»?
- Назвіть складові частини задачі?
2. Самооцінювання.
- Оцініть свою роботу на уроці: намалюйте у зошиті сонечко або хмаринку.
3. …….
- Молодці! Ви розумні, кмітливі, тому бджілка задоволена вами. Я вам дякую за старанну роботу на уроці.
- Що нового ви дізнались на уроці?
- Які завдання виконували охоче?
Ось і пролунав дзвінок-
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам, друзі!
НОВООСОТСЬКА ФІЛІЯ
КЗ «ОЛЕКСАНДРІВСЬКЕ НВО №1»
Урок математики в 1 класі :
Тема уроку: Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 2. Складання і розв’язування задач
ДАТА ПРОВЕДЕННЯ:
ПІДГОТУВАЛА: ЗАГИНАЙКО О. А.