Урок"Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 2. Складання і розв’язування задач"

Про матеріал

Дана публікація допоможе на основі

практичних дій розкрити зміст понять на... більше, на... менше; з'ясувати, що збільшення числа вимагає додавання, а зменшен­ня — віднімання; вчити розв'язувати задачі, які містять такі поняття; вправляти в розв'язуванні прикладів і задач на додавання і віднімання числа 2; розвива­ти логічне мислення; виховувати самостійність.

Перегляд файлу

Тема уроку: Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 2. Складання і розв’язування задач

Мета уроку: на основі практичних дій розкрити зміст понять на... більше, на... менше; з’ясувати, що збільшення числа вимагає додавання, а зменшен­ня — віднімання;  вчити розв’язувати задачі, які містять такі поняття; вправляти в розв’язуванні прикладів і задач на додавання і віднімання числа 2; розвива­ти логічне мислення; виховувати самостійність.

Обладнання:  предметні малюнки, таблиці умов задач, комп'ютерна презентація, таблички з назвами складових задачі.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Дзвонить дзвоник, не стихає, школярів усіх скликає.

Сядьте зручно, усміхніться і на мене подивіться.

Зробимо в науку крок - починаємо урок.

ІІ. МОТИВАЦІЯ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

  1. Відгадування загадки.

Я труд поважаю, все літо літаю

У поле, до гаю,

Збираю медок із різних квіток.

Кого не люблю, того жалом колю. ( Бджілка)

- Вона завітала до нас на урок і принесла цікаві завдання. Бджілка дуже працьовита. У народі кажуть: «Бджола мала, а й та працює». Ми попрацюємо старанно як бджілки.

- Сьогодні на уроці будемо вчитися розв’язувати задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць.                                                                                                                                - Щоб наша спільна праця була успішною, згадаймо, якими мають бути учні на уроці.  ( Старанними, уважними, кмітливими, трудолюбивими…)                                                        ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ                                                                                                                    1) Усна «Лічба ланцюжком»                                                                                                                                                                                              - Бджілка запрошує вас до казкового міста. Які цифри гуляють вулицями цього міста.                                                                                                                     

10 – 1 – 1 – 2 – 1 – 2 – 2 + 4 + 1 =

10 – 2 – 2 – 3 + 1 + 1 + 1 – 2 + 1 =

2)Гра « Заселіть будиночки». ( Робота в парах)                                                                                   3) Гра «Живі числа»                                                                                                   Учитель бере корони з цифрами. Діти, які правильно відповіли на запитання вчителя, отримують корону з певною цифрою.                                                                                  - Як називається ця цифра? (1)                                                                                            - Що це за цифра?(4)                                                                                                              - Плесніть руками ось стільки разів. (2)                                                                                  - Присядьте ось стільки разів. ( 3)                                                                                          - Назвіть число,  що передує числу 6.                                                                                                 Учитель. Раз! Два! Три! Кожна цифро оживи!                                                                                   Учитель. Числа! Слухай мій наказ:                                                                                              Довго числа не баріться,                                                                                                             По порядку розберіться! ( учні шикуються у порядку зростання чисел)

Учитель. – Число 3 крок уперед; сусіди числа 3 підніміть руки; числа, менші за число 5 присядьте; числа, що більші за 6 пострибайте.

- Бджілка задоволена вами, Ви дуже кмітливі і уважно слухаєте завдання.

4) Виконання завдань комп'ютерної презентації ( слайд 2, 3, 4)

ІV.ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Практична робота з предметними малюнками.

- Бджілка любить збирати з квіток нектар. Ви також покладіть на парту 5 квіточок. У нижньому ряді покладіть стільки ж квіточок.

- Що можна сказати про кількість паличок у верхньому і нижньому ряді? ( Їх порівну)

- Заберіть 1 квіточку у верхньому ряду. Скільки стало паличок? (4)

- Їх стало більше чи менше? На скільки менше? ( На одну)

Висновок: Щоб зменшити число, необхідно відняти. Запишемо: 5-1=4

- Покладіть на парту 6 квіточок. У нижньому ряді покладіть стільки ж квіточок, а потім ще одну. Скільки стало паличок? (7) Їх стало більше чи менше? На скільки більше ? ( На одну)

- Коли поклали стільки квіточок та ще одну, тоді кажуть, що їх на одну більше , ніж у верхньому ряду.

Висновок: Щоб збільшити число, необхідно додати. Запишемо: 6+1=7

2. Первинне закріплення . Виконання завдання 1 на с. 57 підручника.

За малюнками розглядаються поняття збільшити і зменшити.

Чотири качани було,

Та зайчик зменшив їх число:

Один качан він з грядки зняв,

Від чотирьох один відняв.

Висновок: зменшення числа вимагає дії віднімання. (Учні чита­ють висновок у підручнику.)

Три капустини в нас було,

А зайчик збільшив їх число:

Ще дві на возику примчав.

Зайчисько два до трьох додав.

Отже, щоб збільшити число, треба додати до нього кілька оди­ниць.

 (Учні читають висновок у підручнику.)

  1.     Вправи на первинне закріплення вивченого.
  •             Як збільшити число 7 на 1? на 2?
  •             Як зменшити число 7 на 1, на 2?
  1.     Виконання завдання 2 на с. 57 підручника.
  •             Повторіть умову задачі.
  •             Повторіть запитання задачі.
  •             Скажіть розв’язання.
  •             Прочитайте відповідь.

Фізкультхвилинка

Раз, два- дерева.

Три, чотири- вийшли звірі.

П'ять, шість- пада лист.

Сім, вісім- птахи в лісі.

Дев'ять, десять- це сунички

Підвели червоні личка.

  1. РОЗВИТОК І ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
  1. Самостійна робота (виконання завдань 1—3 на с. ЗО зошита з друкованою основою).
  2. Виконання додаткових вправ на с. 82 підручника.

Задачі .Виконання завдань комп'ютерної презентації ( слайд 5, 6, 7, 8)

3. Розвиток графічних навичок

— Намалювати в зошиті 5 кружечків. Нижче намалювати кружечків на 2 менше. Скільки кружечків ви намалюєте? Обведіть 3 квадратики. Нижче обведіть квадратиків на 3 більше. Скільки квадратиків ви обвели?

Геометричний матеріал

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Вправа « Мікрофон»

- Що означає « збільшити число на 2»?

- Що означає « зменшити число на 2»?

- Назвіть складові частини задачі?

2. Самооцінювання.

- Оцініть свою роботу на уроці: намалюйте у зошиті сонечко або хмаринку.

3. …….

- Молодці! Ви розумні, кмітливі, тому бджілка задоволена вами. Я вам дякую за старанну роботу на уроці.

- Що нового ви дізнались на уроці?

- Які завдання виконували охоче?

Ось і пролунав дзвінок-

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі!


 

 

 

 

НОВООСОТСЬКА ФІЛІЯ

КЗ «ОЛЕКСАНДРІВСЬКЕ НВО №1»

 

 

 

 

 

 

 

Урок математики в 1 класі :

 

 

Тема уроку: Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 2. Складання і розв’язування задач

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДАТА ПРОВЕДЕННЯ:

 

ПІДГОТУВАЛА:                 ЗАГИНАЙКО О. А.

 

 


 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 березня 2018
Переглядів
11940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку