Урок – математики
Зустріч нушиків зі «Смайликами»
«Ділення круглого числа на одноцифрове число виду 120:3. Задачі на розкриття змісту ділення»
І Організаційний момент. Створення позитивного настрою на уроці.
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Він незвичний і цікавий –
Всі мерщій сідайте, діти!
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
Сигнальні картки вчасно підіймати.
Любі діти! Щоб наш урок минув не марно, подивимось один на одного і посміхнемося! Нехай усмішка допоможе нам сьогодні, і ви на уроці матимете гарний настрій.
Розгорніть зошити та запишіть дату.
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні до нас на урок завітав незвичний, веселий герой. Для того, щоб дізнатися його ми напишемо невеличкий математичний диктант. Послухайте веселі задачі, а відповіді записуйте у зошити в один рядок через дві клітинки – тільки цифри.
49 |
32 |
6 |
36 |
24 |
4 |
5 |
С |
М |
А |
Й |
Л |
И |
К |
Математичний диктант «Веселі задачі»
По 8 несли їжаки.
Рахувало все село:
Скільки їжаків було. (6)
Наловили ми усі.
Чверть коту подарували.
Він муркоче: «Чом так мало?» (4)
3) Прийшли до крамниці 4 коти.
Купили на ніжці собі чобітки.
Ніжок по 6, як відомо в жуків.
Скільки потрібно всього чобітків? (24)
4) 8 ваз у Марусини .
В кожній вазі – апельсини.
По 4 в кожній вазі
Скільки апельсинів разом? (32)
5) Білочки в гаю сиділи,
Шишки всім по сім ділили.
Якщо шишок 35.
Білок як порахувати? (5)
6) Дев’ять кіз побігло в ліс.
Скільки разом ніг у кіз? (36)
7) Йшла до зайця в гості лиска.
Несла сім пучків редиски.
В кожному редисок – 7.
Порахуйте! Скільки всіх? (49)
-Отже, нашого героя звати Смайлик. Для того, щоб ви не сумували, цей кумедний герой підготував для вас різні цікаві завдання. Чого ви очікуєте від нашого уроку?
Щоб усі ваші сподіванні збулися,
Працюватимемо старанно,
Щоб почути в кінці:
Діти, всі ви молодці!
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку
На вас чекає цікава і змістовна робота. Сьогодні на уроці ми будемо: грати і рахувати; ділити, множити, віднімати, додавати; задачі на зведення до одиниці з легкістю розв’язувати ; у групах, в парах самостійно й плідно працювати. Гасло нашого уроку «З маленької удачі починається великий успіх».
Каліграфічна хвилинка.
Гра «Асоціативний кущ»
Які асоціації у вас виникають, коли чуєте слово «чотири»? (4 пори року, 4 океани, 4 сторони горизонту, 4 сторони, 4 кути).
Смайлик буде спостерігати, як ви будете цифри каліграфічно писати.
4 40 400
Які ще числа можна утворити за допомогою цифр 4 та 0?
ІV Актуалізація опорних знань
У Смайлика завжди гарний настрій, але чомусь він засумував.
Попрацюйте разом мовчки.
Відповідь знайдіть хутчіше,
Щоб у Смайлика веселий
Настрій не псувався більше.
Щоденні 3. Математика з другом. Перевірте один в одного таблиці ділення і множення.
3х15 240х3 26:2 72:7
Молодці! Ви добре виконали завдання, тому у Смайлика поліпшився настрій.
V Засвоєння нових знань
1 Висування проблеми
Смайлик просить, любі діти,
На час учителя змінити.
Хто з вас спробує в цій ролі
Тему нову пояснити.
Щоденні 3. Математичне письмо
Письмове виконання завдання з коментуванням.
Наш веселий Смайлик хоче
Швидше приклади розв’язати.
Хто йому з вас допоможе
Ланцюжок не розірвати?
Час даремно не втрачайте
Приклади з коментуванням
Розв’язувати починайте.
Фізкультхвилинка
Хто розв’яже цю задачу
Той знайде свою удачу.
Про професії майбутні
Смайлик хоче вас почути.
Адже мрієте ви зараз
хто в житті ким хоче бути.
Зараз ми зайдемо у майстерню столяра
Якщо 4 роки тому вік сестри складав 8 років і вона молодша від брата на 4 роки, то скільки років братові зараз?
Задача
Групова робота. Візьміть кульки, утворіть групи за кольором. Три групи.
Щоденні 3
Математика для себе. Самостійна робота.
Самостійно працювати.
Смайлик пропонує нам.
Приклади всі розв’язати.
Успіхів бажає вам.
Завдання на картках.
Презентація виконаних робіт.
Геометрія! Диво – наука!
Тут потрібні і розум, і руки,
А ще наші творчі натури.
Щоб складати цікаві фігури.
Скласти фігури з допомогою конструктора.
Оцінювання
Любі діти! Сьогодні ви продемонстрували найкращі знання з математики, були активними, уважними, зосередженими.
Незабаром продзвенить дзвінок – Ой, дзвонить телефон! Це Смайлик телефонує. Він хоче щось сказати, але я його не чую. Ми перетелефонуємо йому. Для того, щоб дізнатися, який у нього номер, розв’яжіть приклади.
32 х3 -16 : 4 :10+64:6-60
- 96 80 20 2 66 6
Підіб’ємо підсумок.
Чи справдилися ваші очікування від нашого уроку?
Я починаю речення, а ви маєте за допомогою цеглинок «Лего» закінчити його.
Мені на уроці сподобалося…
Мені було легко робити на уроці…
Мені було важко виконувати на уроці…
- Який настрій, на вашу думку, переважає на уроці?
- Намалюйте його.
Діти малюють смайлик.