Мета: Домогтися засвоєння таблиці множення числа 8;вдосконалювати навички усного рахунку та вміння учнів розв'язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати вміння розв'язувати рівняння; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до навчання, старанність танаполегливість.
Обладнання: Мультимедійний супровід, картки, паперові стрічки- «зарубки».
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.
Тема: Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 8
Мета: Домогтися засвоєння таблиці множення числа 8;вдосконалювати навички усного рахунку та вміння учнів розв’язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати вміння розв’язувати рівняння; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до навчання, старанність та наполегливість.
Обладнання: Мультимедійний супровід, картки, паперові стрічки- «зарубки».
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.
Хід уроку
І. Організація класу до роботи.
Стали, діти, всі рівненько,
Усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Слайд 1 Фото Робінзона Крузо
Слайд 2 Лист Робінзона Крузо
Дорогі друзі!
Я провів на безлюдному острові довгих 28 років, 2 місяці і 19 днів перш ніж мене знайшли і врятували. Але перед поверненням додому я на острові заховав справжній скарб. Це ті цінності, що допомагали мені щоденно виживати.
Цей скарб я заповідаю вам! Знайдете ж його якщо виконаєте правильно всі завдання цього уроку.
Бажаю успіхів!
Робінзон Крузо
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Слайд 3 Безлюдний острів
На слайді зображення острова в океані.
Слайд 4. Каліграфічна хвилинка.
На слайді фото природа тропічних джунглів і запис завдання.
Один учень читає правильний запис для перевірки.
множення числа 8.
Слайд 5. Усний рахунок.
На слайді фото природа тропічних джунглів і запис завдання.
63 : 9 = 48 : 6 = 80 : 10 =
40 : 5 = 56 : 7 = 14 : 2 =
64 : 8 = 16 : 2 = 28 : 4 =
- Відкрийте підручник і знайдіть завдання за номером 345 і виконайте його самостійно. Зверніть увагу на позначку біля завдання.
- (Ця позначка означає, що ми будемо розв’язувати кругові приклади. Тобто результат попереднього виразу буде першим даним для наступного)
(Вчитель перевіряє результати виконання завдання і опитує, чи замкнувся круг, що свідчить про правильність виконаних дій)
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
V. Розвиток математичних знань.
1. Математичний диктант.
- Наступне завдання – математичний диктант. Запишіть тільки відповіді.
● множники 5 і 5, знайдіть добуток;
● ділене 42, дільник 6, знайти частку;
● знайти добуток чисел 8 і 3;
● знайти частку чисел 21 і 7;
● у скільки разів число 4 менше від 16;
● у скільки разів 48 більше від 6.
- Перевірте результати диктанту з екрану.
Слайд 6. Перевірка диктанту.
На слайді фото природа тропічних джунглів і запис правильних результатів математичного диктанту.
- Джунглі ще не відступають, нас чекає нове завдання. Знайдіть у підручнику задачу 342. Прочитайте її самостійно.
2. Робота над задачею № 342.
Читання задачі вчителем вголос.
Аналіз задачі.
- Що означає число 6? (Кількість порцій омлету, які зготували з 12 яєць)
- Що означає число 18? (Кількість яєць з яких треба зготувати омлет)
- Що нам треба знайти? (Треба знайти кількість порцій омлету, які зготують з 18 яєць) Чи можемо одразу дати відповідь на питання? (Ні).
- Чому? (Нам не вистачає даних).
- Що для цього потрібно знайти? (Потрібно знайти кількість яєць, що використовують для приготування однієї порції омлету.)
Запис розв'язування задачі зі скороченою умовою.
6 порцій – 12 яєць
? порцій – 18 яєць
1) 12:6=2(яєць) – використали на приготування 1 порції.
2) 18: 2=9(п.)
Відповідь: з 18 яєць можна приготувати 9 порцій омлету.
- Наші пошуки трошки вже стомили. Зробимо невеличку зупинку-відпочинок.
3. Фізкультхвилинка.
Релаксаційна вправа «Вершник повертається» (елементи оздоровчої в’єтнамської гімнастики).
Діти стають рівно, руки вільно вздовж тулуба, ноги ширше від плечей.
Руки перед собою зчепити в замок, вивернути перед собою, підняти над головою, подивитись на них, глибоко вдихнути.
Погойдати руками (зчепленими) над головою 4 – 6 разів, причому руки повертати вправо, а тулуб – вліво.
Повільно руки опустити. Видихнути, замок розкрити.
- Можемо тепер продовжувати наші пошуки. Щоб вони були більш успішними давайте розділимось на дві групи. Перша група розв’яже задачу 343, а друга 344, а потім пояснимо їх розв’язання і порівняємо ці задачі.
4. Самостійна робота над задачею № 343 (І варіант) і № 344 (ІІ варіант).
5. Перевірка виконання задач з поясненням.
6. Порівняння задач.
- Діти, як можна назвати ці задачі
- (Ці задачі називають оберненими).
6. Розв'язування рівнянь № 346
Робота на дошці. Коментоване розв’язання.
VІ. Закріплення вивченого.
Слайд 7. Знайти потрібне.
На слайді фото природа тропічних джунглів і запис завдання.
1. Знайди потрібне.
1) 8·6 – 19 2) 8·(6 – 2) 3) 8·3:6 4) 40:5·7
- (це вирази №2 і №4)
2. Робота з підручником.
- Ми старались, але мети ще не досягли.
- Знайдіть в підручнику завдання № 341. Давайте якомога швидше вставимо пропущені числа.
VІІ. Підсумок уроку.
Слайд 8. Скриня.
На слайді фото скрині для скарбів, але зачиненої.
- Ми завдання виконали правильно, бо скриню зі скарбом вже знайшли. Але вона зачинена. Мабуть потрібно виконати ще якесь.
1. Бліц турнір.
- Дуже швидко дайте відповіді на питання:
● скільки ніжок у 8 павуків?
● а скільки ніжок у 8 мух?
● скільки лап у 8 собак?
● яка маса 3 ягнят, якщо 5 ягнят важать 40 кг?
● одна картоплина вариться 30 хвилин. Скільки потрібно часу щоб зварити 4 картоплини?
Слайд 9. Відкрита скриня.
На фото відчинена скриня зі скарбом і повільно з'являється слово знання.
Діти називають кілька прислів’їв.
VІІІ. Оцінювання.
Оголошення оцінок.
ІХ. Домашнє завдання.
- Запишіть у щоденники домашнє завдання.
С. 54, завдання № 348 і №349.
1