Урок з математики для 3 класу "Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 8"

Про матеріал

Мета: Домогтися засвоєння таблиці множення числа 8;вдосконалювати навички усного рахунку та вміння учнів розв'язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати вміння розв'язувати рівняння; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до навчання, старанність танаполегливість.

Обладнання: Мультимедійний супровід, картки, паперові стрічки- «зарубки».

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Вправи та задачі на засвоєння таблиці множення числа 8

 

Мета: Домогтися засвоєння таблиці множення числа 8;вдосконалювати навички усного рахунку та вміння учнів      розв’язувати задачі на зведення до одиниці; розвивати вміння    розв’язувати рівняння; розвивати логічне мислення; виховувати   інтерес до навчання, старанність та  наполегливість. 

Обладнання: Мультимедійний супровід, картки, паперові стрічки- «зарубки».

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

 

Хід уроку

І. Організація класу до роботи.

               Стали, діти, всі рівненько,

               Усміхнулися гарненько,

                Настрій на урок взяли

                Й працювати почали.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Слайд 1 Фото Робінзона Крузо

  •                   Діти, погляньте на екран. Як ви думаєте, хто це?
  •                   Цей чоловік – Робінзон Крузо. Одного разу він здійснював подорож океаном і його корабель, потрапивши у сильний шторм, затонув. Загинула вся команда, потонули майже всі його речі, а йому вдалось врятуватися. Він опинився на безлюдному острові. Кожного дня він чекав порятунку, і в надії, що хтось його все-таки знайде, він інколи писав листи, клав їх до порожньої пляшки і кидав у воду. Один з таких листів потрапив і в наш клас.

Слайд 2 Лист Робінзона Крузо

                                            Дорогі друзі!

Я провів на безлюдному острові довгих 28 років, 2 місяці і 19 днів перш ніж мене знайшли і врятували. Але перед поверненням додому я на острові заховав справжній скарб. Це ті цінності, що допомагали мені щоденно виживати.

Цей скарб я заповідаю вам! Знайдете ж його якщо виконаєте правильно всі завдання цього уроку.

Бажаю успіхів!

                                                                             Робінзон Крузо

  •                   Згодні, діти, вирушити на пошуки скарбів?
  •                   Скажіть, будь ласка, які математичні дані ви побачили в листі? (У листі ми побачили одиниці часу)
  •                   Яку найбільшу одиницю часу ви побачили? (28 років)
  •                   На які менші одиниці можна розкласти 28 років? (на місяці, тижні, доби, години, хвилини, секунди)
  •                   Яка найменша одиниця часу згадана в листі? (19 днів)
  •                   На які менші одиниці можна розкласти 19 днів? (на години, хвилини, секунди)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Слайд 3 Безлюдний острів

На слайді зображення острова в океані.

  •                   Це острів, на якому жив наш герой. Згодившись на пошуки скарбу ми на нього перенеслись і розпочинаємо нашу пошукову кампанію.
  •                   Робінзон вів записи всього, що з ним відбувалося щоденно. Ми теж будемо вести свій щоденник – це записи всього, що будемо робити на уроці. Наш уявний щоденник – це робочий зошит. Відкрийте його і запишіть сьогоднішню дату.
  •                   Ще він на знак кожного прожитого дня робив на дереві зарубки. Ми теж будемо робити своєрідні зарубки. Це ось ці паперові стрічечки. Їх ви будете отримувати за відповіді на уроці. Вища оцінка буде у того, хто більше їх заробить. Одна стрічка-зарубка – це 2 бали.

Слайд 4. Каліграфічна хвилинка.

На слайді фото природа тропічних джунглів і запис завдання.

  •                   Починаємо наші пошуки. Вони будуть нелегкими, бо нам доведеться продиратись інколи через густі джунглі. 
  •                   Перше завдання – каліграфічна хвилинка. Розмістіть ці числа, що ви бачите на екрані, у порядку зростання. Визначте який між ними зв'язок.
  1.            80  64  8  16  40  24  56  48  72

Один учень читає правильний запис для перевірки.

  •                   Між числами зв'язок полягає в тому, що це відповіді до таблички 

     множення числа 8.

  •                   Добре, продовжуємо пошуки. Рухаймось далі.

Слайд 5. Усний рахунок.

На слайді фото природа тропічних джунглів і запис завдання.

63 : 9 =               48 : 6 =                 80 : 10 =

40 : 5 =               56 : 7 =                 14 : 2 =

64 : 8 =               16 : 2 =                 28 : 4 =

- Відкрийте підручник і знайдіть завдання за номером 345 і виконайте його самостійно. Зверніть увагу на позначку біля завдання.

- (Ця позначка означає, що ми будемо розв’язувати кругові приклади. Тобто результат попереднього виразу буде першим даним для наступного)

(Вчитель перевіряє результати виконання завдання і опитує, чи замкнувся круг, що свідчить про правильність виконаних дій)

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

  •                   Частину шляху ми вже подолали. Але головним завданням на уроці є розв'язування задач на зведення до одиниці і, як ви вже здогадалися, повторення таблиці множення числа 8.

V. Розвиток математичних знань.

1. Математичний диктант.

-  Наступне завдання – математичний диктант. Запишіть тільки відповіді.

● множники 5 і 5, знайдіть добуток;

● ділене 42, дільник 6, знайти частку;

● знайти добуток чисел 8 і 3;

● знайти частку чисел 21 і 7;

● у скільки разів число 4 менше від 16;

● у скільки разів 48 більше від 6.

- Перевірте результати диктанту з екрану.

Слайд 6. Перевірка диктанту.

На слайді фото природа тропічних джунглів і запис правильних результатів математичного диктанту.

  1.               7  24  3  4  8

- Джунглі ще не відступають, нас чекає нове завдання. Знайдіть у підручнику задачу 342. Прочитайте її самостійно.

2. Робота над задачею № 342.

Читання задачі вчителем вголос.

Аналіз задачі.

- Що означає число 6? (Кількість порцій омлету, які зготували з 12 яєць)

- Що означає число 18? (Кількість яєць з яких треба зготувати омлет)

- Що нам треба знайти? (Треба знайти кількість порцій омлету, які зготують з 18 яєць) Чи можемо одразу дати відповідь на питання? (Ні).

- Чому? (Нам не вистачає даних).

- Що для цього потрібно знайти? (Потрібно знайти кількість яєць, що використовують для приготування однієї порції омлету.)

Запис розв'язування задачі зі скороченою умовою.

6 порцій – 12 яєць

? порцій – 18 яєць

1) 12:6=2(яєць) – використали на приготування 1 порції.

2) 18: 2=9(п.)

Відповідь: з 18 яєць можна приготувати 9 порцій омлету.

- Наші пошуки трошки вже стомили. Зробимо невеличку зупинку-відпочинок.

3. Фізкультхвилинка.

Релаксаційна вправа «Вершник повертається» (елементи оздоровчої в’єтнамської гімнастики).

Діти стають рівно, руки вільно вздовж тулуба, ноги ширше від плечей.

Руки перед собою зчепити в замок, вивернути перед собою, підняти над головою, подивитись на них, глибоко вдихнути.

Погойдати руками (зчепленими) над головою 4 – 6 разів, причому руки повертати вправо, а тулуб – вліво.

Повільно руки опустити. Видихнути, замок розкрити.

- Можемо тепер продовжувати наші пошуки. Щоб вони були більш успішними давайте розділимось на дві групи. Перша група розв’яже задачу 343, а друга 344, а потім пояснимо їх розв’язання і порівняємо ці задачі.

4. Самостійна робота над задачею № 343 (І варіант) і № 344 (ІІ варіант).

5. Перевірка виконання задач з поясненням.

6. Порівняння задач.

- Діти, як можна назвати ці задачі

- (Ці задачі називають оберненими).

6. Розв'язування рівнянь № 346

Робота на дошці. Коментоване розв’язання.

VІ. Закріплення вивченого.

Слайд 7. Знайти потрібне.

На слайді фото природа тропічних джунглів і запис завдання.

1. Знайди потрібне.

  •                   Уже дуже скоро ми досягнемо мети. А тепер серед виразів знайдіть ті, у яких останньою треба виконати дію множення.

1) 8·6 – 19          2) 8·(6 – 2)             3) 8·3:6          4) 40:5·7

- (це вирази №2 і №4)

2. Робота з підручником.

- Ми старались, але мети ще не досягли.

- Знайдіть в підручнику завдання № 341. Давайте якомога швидше вставимо пропущені числа.

VІІ. Підсумок уроку.

Слайд 8. Скриня.

На слайді фото скрині для скарбів, але зачиненої.

- Ми завдання виконали правильно, бо скриню зі скарбом вже знайшли. Але вона зачинена. Мабуть потрібно виконати ще якесь.

1. Бліц турнір.

- Дуже швидко дайте відповіді на питання:

● скільки ніжок у 8 павуків?

● а скільки ніжок у 8 мух?

● скільки лап у 8 собак?

● яка маса 3 ягнят, якщо 5 ягнят важать 40 кг?

● одна картоплина вариться 30 хвилин. Скільки потрібно часу щоб зварити 4 картоплини?

Слайд 9. Відкрита скриня.

На фото відчинена скриня зі скарбом і повільно з'являється слово знання.

  •                   Діти а чому слово знання знаходиться над всіма коштовностями?
  •                   (Бо знання – найважливіша річ, це основа всього.)
  •                   Так, бо саме завдяки знанням та вмінням Робінзон Крузо зумів вижити на безлюдному острові і дочекатись своїх рятувальників. І ми з вами сьогодні користуючись знаннями таблиці множення та вміннями розв’язувати задачі і рівняння змогли знайти скарб. Пригадайте, як наш народ говорить про знання, про науку.

Діти називають кілька прислів’їв.

VІІІ. Оцінювання.

  •                   Давайте ж подивимось хто отримав найбільше «зарубок».

Оголошення оцінок. 

ІХ. Домашнє завдання.

- Запишіть у щоденники домашнє завдання.

С. 54, завдання № 348 і №349.

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
7 липня 2018
Переглядів
1076
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку