Урок з математики на тему "Периметр многокутника"

Про матеріал
На уроці формуємо уявлення про периметр многокутника, обчислювальні навички; актуалізуємо уявлення про многокутники та їх елементи, про ламану; знайомимося з поняттям периметра многокутника як суми довжин його сторін або як довжини ламаної, що обмежує цей многокутник; формуємо вміння обчислювати периметр многокутника, розв’язувати задачі, обчислювальні навички; прийоми розумових дій аналізу , порівняння , класифікації ; навички усної лічби, розвиваємо логічне мислення
Перегляд файлу

Тема уроку:   Обчислюємо  периметр многокутника

Мета:  формувати уявлення про периметр многокутника, обчислювальні навички; актуалізувати уявлення про многокутники та їх елементи, про ламану; знайомити з поняттям периметра многокутника як суми довжин його сторін або як довжини ламаної, що обмежує цей многокутник; формувати вміння обчислювати периметр многокутника, розв’язувати задачі, обчислювальні навички; формувати прийоми розумових дій аналізу , порівняння , класифікації ; навички усної лічби, розвивати логічне мислення , увагу , пам*ять ;виховувати інтерес до вивчення математики.

Обладнання: конструктор LEGO, набір геометричних фігур, ілюстративний та роздавальний матеріал.

Освітня  галузь: математична.

                                                            Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав дзвінок веселий.

Всі готові? Все готове?

Ми не відпочиваємо,

Ми працювати починаємо.

ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.

1.Усна лічба.

- Порахувати від 10 до 18, від 15 до 22, від 10 до 20, від 20 до 29, від 65 до 73, від 46 до 57.

- Рахуємо десятками.

- Від задуманого числа відняли 3  й отримали 14. Яке число задумали?

2.Цеглинки  LEGO

3. Каліграфічна  хвилинка.

Запишіть каліграфічно число    47

-Скільки десятків містить це число ?

-Скільки одиниць містить це число ?

 

-Назвіть  «сусідів» цього числа?

 

4. Математичний диктант.

- Запишіть число, у якому 1 десяток і 7 одиниць(17)

- Обчисліть різницю чисел 74 і 4(70)

- Число 43  збільшити на 3(46)

- Число 86 зменште на 1(85)

- Перший доданок 40, другий – 10. Обчисліть суму(50)

-Запишіть найбільше двоцифрове число(99)

IІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Предмети оточуючого світу мають таку властивість, як форма. Іноді людина стикається з такими ситуаціями, які вимагають вимірювання довжини сторін многокутника та обчислення їх суми. Пригадайте, коли ви це спостерігали. Наприклад, тато бажає причепити під стелею багет: він має знати, скільки мерів багету треба купити. Або майстер має оформити підлогу плінтусом, тож повинен обчислити, скільки метрів плінтуса йому знадобиться. Матуся вирішила купити тасьму, щоб оформити край скатертини, тож вона має обчислити, скільки метрів тасьми треба взяти. І таких ситуацій

у житті людини виникає досить багато.

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні ми познайомимося з новим математичним поняттям — периметром фігури, будемо вчитися його обчислювати.

V. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Повторити вивчене про замкнені і незамкнені ламані.

Завдання 1 на с.47

- Розгляньте завдання.  Що таке ламана? (Ламана – зʼєднані кілька відрізків так, щоб кінець попереднього збігся із початком наступного).

- Які ламані є незамкненими? (Якщо початок та кінець ламаної не співпадають – це незамкнена ламана, яка складається з відрізків).

- Які ламані називають замкненими? (Якщо початок та кінець ламаної співпадають – це замкнена ламана. Замкнені лінії утворюють многокутники).

- Яку геометричну фігуру утворила замкнена ламана лінія? (Трикутник КОМ).

  1. Вправа «Луна».

Завдання 2 на с.47

Розгляньте, які многокутники утворилися із замкнених ліній.

Прочитайте їхні назви. (Многокутник – це замкнена ламана лінія. Многокутники визначають за його вершинами, кількістю вершин, кількістю кутів та сторонами. Найменшою кількістю кутів та сторін у многокутників є три.

                                     Точки А,В,С – вершини.

                                     Відрізки АВ, ВС, СА – сторони.

                                     ∟А, ∟В, ∟С.

Многокутники можна читати з будь-якої вершини і у будь-якому порядку. Наприклад, АВС – трикутник, КОМL – чотирикутник, …).

3. Фізкультхвилинка.

4.  Вправа «Види многокутників». 

- За якими ознаками можна сказати, що це многокутники? (Визначаємо і називаємо ознаки).

    

         

 

VІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1. Формування вмінь знаходити периметр многокутника.

Завдання 1 на с.34

-Які фігури ви бачите на малюнку ?

Сума довжин усіх сторін многокутника - це периметр многокутника. Отже, щоб знайти периметр многокутника – потрібно знайти суму. А суму ми знаходимо за допомогою арифметичної дії додавання.

У математиці периметр позначаємо великою літерою латинської абетки

Р (умовний знак периметра).

Що обмежує многокутник? [Замкнена ламана.] Додавши довжини відрізків, що є сторонами трикутника, ми обчислили довжину замкненої ламаної, що обмежує трикутник.

Додавши довжини відрізків, що є сторонами чотирикутника, ми обчислили довжину замкненої ламаної, що обмежує чотирикутник. Отже, периметр фігури — це довжина замкненої ламаної, що його обмежує.

2. Фронтальна робота над завданням.

Олег  розв’язував таку задачу. Поясніть записи хлопчика.

Сторони трикутника 5 см, 4 см, 3 см. Знайдіть периметр чотирикутника.

І — 5 см

ІІ — 4 см ?

ІІІ — 3 см

Розв’язання

5 + 4 + 3 = ... (см)

Відповідь: периметр трикутника ... см.

Перекажіть всю задачу. Назвіть її умову. Назвіть вимогу. Виділіть числові дані.

Що нам потрібно знайти? Що називається периметром? Про що йдеться в задачі? Скільки сторін у трикутника? Поясніть схематичний рисунок. Що означає кожний відрізок? Яке число є шуканим? Що достатньо знати, щоб

Р=5+ 4 +3=12 (см)

3. Практична робота.

Накреслити квадрат АВСD із сторонами 4 см. Обчислити периметр.

Р = 4 + 4 + 4 + 4 = 16 (см)

 

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Що таке многокутники?

- Які ви знаєте многокутники?

- Що таке периметр многокутників?

- Оберіть смайлик вашого настрою під час уроку.

               

VІІІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

Які нові знання ви здобули на уроці? Як ви розумієте периметр фігури? Як обчислити периметр фігури?

Домашнє завдання.

Накреслити трикутник із сторонами 4 см, 3 см,  5 см. Обчислити периметр

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 січня
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку