Урок з математики на тему : Складаємо короткий запис задачі. Розв'язування задач.

Про матеріал
За підручником і зошитом С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко. Мета : вчити складати короткий запис задач, які містять три ключові слова; вчити розв’язувати задачі; формувати вміння виконувати віднімання на основі взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання.
Перегляд файлу

Тема уроку. Складаємо короткий запис задачі. Розв'язування задач.

 Мета: формувати в учнів обчислювальні навички; формувати вміння розв’язувати задачі.

 Дидактична задача: вчити складати короткий запис задач, які містять три ключові слова; вчити розв’язувати задачі; формувати вміння виконувати віднімання на основі взаємозв’язку арифметичних дій додавання і віднімання. Пропедевтика вивчення правила знаходження невідомого зменшуваного та невідомого від’ємника.

 Розвивальна задача: розвивати в учнів логічне мислення, пам'ять, увагу.

 Хід уроку

І. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

      Сьогодні продовжимо складати короткий запис до задач, але таких, що містять три ключові слова.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

1. Усний рахунок.

а) Гра «Мовчанка».

                    1                                                                                      10

 

                  +8                                                                                       -8

2                                 0                                                       8                                  9

2. Математичний диктант.

1) Знайдіть значення суми чисел 5 і 3.

2) Знайдіть різницю чисел 9 і 4.

3) На скільки 6 більше за 4?

4) На скільки 4 менше ніж 7?

5) Перший доданок 7, другий доданок 2, знайдіть значення суми.

6) Зменшуване 10, від’ємник 2, знайдіть значення різниці.

3. Актуалізація знань складу чисел. Упізнайте числа за їх складом.

4. Актуалізація уявлень про складання короткого запису до задач, які містять два ключових слова.

Завдання № 1(Робочий зошит, с 29) , виконується учнями самостійно після колективного обговорення.

Задачі аналізуються за відомим нам алгоритмом.

Про що (кого) йдеться в задачі? Виділіть ключові слова. Знайдіть короткий запис з такими ключовими словами. Що є шуканим? Як його позначити в короткому записі?

Доберіть короткий запис до задачі. За коротким записом поясніть числа задачі.

Що позначає шукане число? Шукане число більше чи менше, ніж одне з даних? Якою арифметичною дією розв’язуватимемо задачу?

ІІІ. Формування нових знань і способів дії

1. Ознайомлення з коротким записом задач, які містять три ключових слова. Завдання № 2 (підручник, с. 98). Колективна робота.

      У 1-й задачі ключові слова «було», «прийшли », «стало». Розглянемо як ці слова записані у короткому записі задачі. Де містяться ключові слова в тексті задачі? [І в умові, і в запитанні.]

      Біля ключових слів в тексті задачі стоять числові дані або слово «скільки». Яке число стоїть в тексті задачі біля слова «було»? Чи відомо, скільки дітей  було спочатку? Розгляньте, як це записали в короткому записі. Яке числове дане записано біля слова «прийшли» в тексті задачі? Чи відомо, скільки дітей стало? Розгляньте, як це записали в короткому записі.

      Що записано біля слова  «стало»? Знак питання — воно позначає шукане число.

       За коротким записом пояснюємо числа задачі. Що позначає число 7? [Скільки дітей було спочатку.] Що позначає число 2? [Скільки дітей прийшло.] Що позначає шукане число? [Скільки дітей стало на майданчику].

      Аналогічно розбираємо задачу 2.

Висновок. Слова «було», «прийшли/пішли», «стало/ залишилося» передають те, що відбувалося в задачі. Отже, слова, які розкривають те, що відбувалося в задачі, — це ключові слова. Таким чином,ключові слова — це або дійові особи задачі, або слова, що розкривають ситуацію.

2. Первинне закріплення короткого запису задач, що містять три ключові слова. Завдання № 3 (підручник, с 98). Колективно.

     Роздивіться перший малюнок. Що ви бачите на ньому? Про що можна запитати? Складіть за малюнком задачу. (Наприклад. У Оленки було 3 червоних яблука, вона поклала ще 2 зелених. Скільки яблук стало на тарілці у Оленки. ) Виділіть ключові слова. Доберіть короткий запис, в якому записані ці ключові слова. Запишіть числові дані задачі й шукане. Розв’яжіть задачу (усно).

ІV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

1. Формування вмінь виконувати віднімання на основі взаємозв’язку додавання і віднімання. Завдання № 2 (робочий зошит). Колективно.

      Як треба міркувати при відніманні чисел на основі взаємозв’язку додавання і віднімання? [Зменшуване треба замінити сумою зручних доданків — таких, щоб один із доданків дорівнював від’ємнику. А якщо від суми двох чисел відняти один доданок, то залишиться інший доданок.] Отже, у першому прикладі зменшуване 8 подаємо у вигляді суми зручних доданків 2 і 6. Якщо від суми 2 і 6 відняти другий доданок 6, то залишиться перший доданок 2… І так далі.

2. Графічна вправа. Завдання № 3 (робочий зошит, с. 29).

3. Розвиток логічного мислення учнів. На дереві сиділо 5 горобців і 7 синиць. Потім 6 пташок полетіли. Чи була серед них хоча б одна синиця? [Так, тому що птахів полетіло більше, ніж горобців.]

V. Підсумок уроку . Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів

- Про що ви дізналися на уроці?

- Що в задачі може бути ключовими словами? [Об’єкти, про які йдеться в задачі, або слова, що розкривають ситуацію в задачі.]

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 березня 2019
Переглядів
67562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку