Урок з математики . Підсумковий урок з теми «Додавання, віднімання, множення і ділення багатоцифрових чисел».

Про матеріал
Цікавий, повчальний урок. Використані усі форми і методи навчання. До уроку розроблена презентація.
Перегляд файлу

Тема. Підсумковий урок з теми «Додавання, віднімання, множення і ділення  багатоцифрових чисел».

Мета. Удосконалювати навички застосування алгоритму усного і письмового додавання, віднімання,  множення і ділення  багатоцифрових чисел. Закріпити знання одиниць вимірювання довжини,вміння їх перетворювати. Розвивати вміння розв’язувати задачі. Стимулювати дослідницькі прагнення учнів. Виховувати патріотичні почуття.

Матеріали і обладнання: контурні карти України, кольорові олівці, картки для опитування, картки із задачами для груп, мультимедійний комплект, карта України, картки з прямокутниками для роботи в парах.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Діти! У нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато.

Ану ж ви одне на одного   подивіться

І веселенько усміхніться.

На урок старання

Не забудьте взяти,

Сядьте всі рівненько,

Будем працювати.

1. Вправа «Очікування»

- Цікаво, діти, а що кожен з вас чекає від уроку?

(Відповіді дітей.) Я впевнена, що ваші очікування обов’язково 

ІІ.Актуалізація опорних знань.

1.Усні обчислення.

- Діти, а ви любите мандрувати?

- Сьогодні ми вирушаємо в цікаву подорож. А куди саме, дізнаєтесь, коли розв'яжите кругові приклади.

У    24*100:60    (40)

А    28000*3+16000    (100 000)

Р    400*60+4000  (28 000)

Ї    100 000:10*4  (40 000)

К    40*30:3   (400)

А    360:6-36   (24)

Н    40 000*0+360 (360)

- Яке слово утворилося?

-Яке число було початковим і кінцевим? (24)

Дітки, що ви можете сказати про це число? Що воно нам нагадує? (День народження країни, війна)

-3. Каліграфічна хвилинка.

- Я пропоную це число вивести каліграфічно на папері! А знаєте чому? Та тому, що я впевнена, що воно принесе нам якнайшвидшу перемогу.

 

2. Розповідь вчителя.

Кожен із нас пам’ятає той ранок, 24 лютого! Кожен із нас, лігши спати 23 лютого, не міг подумати, що завтра в нас розпочнеться війна. Цей ранок назавжди залишиться в наших спогадах. Нажаль, ця війна триває рік. І якби важко нам не було, ми тримаємося, ми віримо в якнайшвидшу перемогу. Адже, українці –це незламний народ, щирий і звичайно, розумний. Ви-  майбутнє країни. Тож ваші знання, які ви зараз здобуваєте в школі – це успіхи й здобутки українського народу завтра, в майбутньому.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні у нас підсумковий урок з теми «Множення і ділення багатоцифрових чисел».

 Результати розв'язування завдань повідомлятимуть вам деякі дані, які стосуються нашої України. Тож сьогодні ви узагальните свої знання з математики і більше дізнаєтесь про рідну країну.

ІY.  Узагальнення і систематизація знань.

1. Девіз уроку.

 На уроці математики

Будем розум тренувати,

Свою рідну Україну

Працею прославляти.

 

2 .Вправа «Обчисли ланцюжок» (по рядах).

Територія, заселена  українцями, досить велика. Щоб обійти довколо неї пішки, треба пройти багато кілометрів.  (Показую на карті)Обчисливши ланцюжок, ви дізнаєтесь протяжність кордонів України. (6993 км)

45 009

:9     (5001)

*4    (20004)

-6000  (14004)

:2  (7002)

 *0  (0)

 +900 (900)

   *5  (4500)

     +2493       (6993км)

 (На карті показую кордон України. У  відведеному на карті місці записують отримані результати.)

3. Повторення правил позатабличного додавання і віднімання.4. Самостійна робота (на картках). (РОБОТА по варіантах)

  1.         ряд

Виконай письмове додавання. Визнач, яку територію займає наша держава.

  1. 659+254 969=…(603 628 кв.км)

                                                          2ряд

Виконай письмове віднімання. Визнач, скільки в Україні населених пунктів

13 529+16 302=…(29831)

3 ряд

Виконай письмове додавання. Визнач, скільки всього людей проживає в Україні.

45 080 912- 1 080 912=…(44 000 000 ос.)

4 ряд

Виконай письмове віднімання. Визнач, скільки в Україні міст.

49 133-48 673=…(460)

- Діти, назвіть місто, яке є столицею України. (м.Київ)

-Як називається наша область? (Івано-Франківська)

-В якій частині знаходиться наша область?

- Назвіть місто, яке є нашим  обласним центром. (Івано-Франківськ)

Написавши математичний диктант, ми трішки дізнаємося про нашу область.

 

5. Математичний диктант.

1. Знайти суму чисел 7 627+6 300

13 927 кв.км – площа Івано-Франківської обл)

2. Знайти частку чисел 13200 і 100

132 річки

2. Суму чисел 240 і 60  зменшити на 193

107 км  – довжина річки Свіча)

3. 150 зменшити у 10 разів

15 міст

 

4. Добуток чисел 1000 і 2 зменшити на 1235

765  -кількість сіл в області

 

5. Скільки сотень у числі 2400?

24-кількість селищ міського типу в області

-Назвіть в першому числі клас  одиниць, клас тисяч. Скільки розрядів?  107 км  скільки це метрів?

 

6.Розв’язування задач

-В народі кажуть  в ГУРТІ І КОМАР СИЛА. Як ви розумієте це прислів’я?

 

(Учні об’єднуються в групи. Кожна отримує задачу. Завдання: розв'язати задачі діями з поясненням.)

І група

У трьох цистернах було 9829л пального. У першій цистерні було 3240л пального, у другій – на 1288л більше, решта – у третій цистерні.Скільки літрів пального було в третій цистерні? ( 2 061л)

ІІ група

На овочеву базу привезли 18 891кг овочів. Капусти було 9 840кг, моркви – на 2 850кг  менше, інше – картопля. Скільки кілограмів картоплі привезли на овочеву базу? (2 061кг)

ІІІ група

На лісовій ділянці росло 8 446 дерев. Берез було 2 720, лип – на 945 більше, решта – дуби. Скільки дубів росло на ділянці? (2 061 дуб)

ІV група

На лісовій ділянці росло 8 446 дерев. Берез було 2 720, лип – на 945 більше, решта – дуби. Скільки дубів росло на ділянці? (2 061 дуб

(Перевірка задач)

У кожній групі ви отримали однаковий результат – 2 061м – висота найвищої точки України – гори Говерли.

-Одну задачу запишемо письмово. До дошки йде спікер тієї групи, яка швидше впоралась із завданням.

8.Музична фізкультхвилинка.

(Учні виконують рухи під українську  пісню «Україно, ти моя надія»)

 

               

9.Робота з геометричним матеріалом.  (Робота в парах)

(В учнів на партах лежать картки )

- Діти, у вас на партах лежать картки. Розгляньте зображення і дайте відповіді на запитання.

- Як називається фігура?

 

 

 

- Скільки зображено прямокутників?

- Що таке периметр?

-  Виміряйте сторони великого

 прямокутника і знайдіть його периметр, площу.

- На що схожа ця фігура?

                          Прапор

Прапор нашої Вкраїни

Має колір жовто – синій.

            І повинен кожен знати

Як два кольори єднати.

           Синє небо – верхня смуга,

Жовте поле – нижня смуга.

Я підношу із любов'ю

Прапор ніжнокольоровий.

- Розфарбуйте прямокутник.

- Назвіть, які  ще є державні символи України.

(Діти відповідають)

                                Герб

            Наш герб – тризуб,

            Це – воля, слава й сила,

            Наш герб – тризуб,

            Недоля нас косила.

            Та ми зросли, ми є,

            Ми завжди будем,

            Добро і пісню

            Несемо ми людям.

Y. Підсумок уроку.

1. Оцінювання.

- Що вам сподобалось на уроці?

- Чи справдились ваші очікування від уроку?

2 .Домашнє завдання.

3. Висновок.

- Ми завершили міні-подорож нашою країною Я впевненна, що в майбутньому ви відвідаєте кожний куточок нашої держави, адже у вас ще все попереду:  щасливе дитинство , цікава юність і довге щасливе життя в прекрасній, незалежній і незламній країні-УКРАЇНІ!і  Саме від вас, від нас усіх залежить доля Вітчизни. Тож, учіться, будьте успішними, аби ваші знання і праця сприяли розбудові та процвітанню нашої держави.

Учитель.

 Уроку нашому кінець,

Хто  трудився – молодець.

Учні.

Як сподобалося вам,

То скажіть про це і нам.

Як не все у нас вдалося,

Що ж,  ми ж лише вчимося.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
29 січня
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку