Урок з математики у 1 класі "Гривня"

Про матеріал
Метою уроку є ознайомлення учнів із грошовою одиницею - гривнею; формування навичок додавання і віднімання чисел по одиниці, розвививати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; навички усної лічби, логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики, виховувати уважність.
Перегляд файлу

                                                                           Урок з математики у 1  класі

Тема: Гривня.

Мета: ознайомити учнів із  грошовою одиницею  - гривнею; продовжити  формування навичок додавання і віднімання чисел по одиниці, розвивати вміння розв’язувати задачі на знаходження невідомого доданка; розвивати навички усної лічби, логічне мислення, пам'ять, увагу, інтерес до математики, виховувати уважність.

Обладнання: презентація, моделі копійок і гривні, портрет Володимира Великого,пазли,  картки для роботи в парах, предметні малюнки, схема до задачі, сигнальні картки, смайли.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Продзвенів уже дзвінок,

Всім пора нам на урок,

Встаньте всі рівненько,

Привітаймось гарненько:

«Добрий день!»

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Загадка
  • Сьогодні  до нас на урок математики  завітав незвичайний гість. А хто він, дізнаєтесь відгадавши загадку.

На всі питання відповідаю:«Я, братці,  нічогісінько  не знаю!»

- У Незнайка виникла проблема. Він зібрався піти до магазину «Кроха»,  щоб придбати собі іграшки, але не знає, чи вистачить йому грошей.  Тому він потребує нашої допомоги. Допоможемо?

- Але перед тим, як відправитися до магазину, давайте дещо пригадаємо.

- Як нам з вами відомо, щоб піти до магазину потрібні гроші, а гроші люблять рахунок. Отож і ми з вами потренуймося  в усній лічбі.

2. Усна лічба

а) Тренажер  «Повторюємо склад числа»

 (https://www.youtube.com/watch?v=7NwBzHXAEXg&t=134s)

б)  Завдання з використанням кубиків «Лего» (слайд 2, 3)

- Побудуйте башточку з цеглинок Лего у порядку зростання  чисел.

- Перевіримо. Яке з чисел найбільше?

в) Каліграфічна хвилинка

-  Відкрийте свої зошити та запишіть  це число каліграфічно.

г) Гра «Виправ  помилку» (Слайд 4)

- Незнайко вчиться  обчислювати вирази і просить нас перевірити, чи вірно він виконав їх .

-Давайте перевіримо за допомогою сигнальних карток.

ІІІ. Робота над темою урока.

  1. Ознайомлення з гривнею

-Молодці діти!  Тепер  ми  можемо сміливо  відправитися до магазину .

-Діти, а чи знаєте ви, як саме виникли гроші, з якими ми зустрічаємось щодня?

2. Повідомлення фактів з історії виникнення грошей.

-З історією виникнення грошей вас ознайомлять (повідомлення учнів)

2 учень.Грошова одиниця України – гривня – вперше з’явилася ще за часів Володимира Великого. (портрет князя).

 


 

Гроші змінювалися. У 1996 році в Україні знову була введена гривня, яка і є сучасною грошовою одиницею нашої країни.

3.Перегляд відео «Гривня» (Слайд 7)

https://www.youtube.com/watch?v=Cx0aa0L6bXA

4. Гра «Полічи монети»

- Полічіть, скільки копійок у гривні? (слайд 8)

Запис в зошиті:100 к. = 1 грн

5. Гра «Магазин»

- Ось ми з вами завітали до магазину разом з нашим другом. Незнайко хоче купити ось ці іграшки, але подивіться, що вони мають незвичайні цінники. А щоб дізнатись їх ціну необхідно обчислити вирази.

- Давайте  порахуємо, скільки ж коштують іграшки. (один учень біля дошки)

Запис в зошитах: 10+10= 20 (к.)10+50= 60 (к.)50+ 50= 100 (к.)= 1 (грн)

  • Яка з іграшок найдорожча?
  •  

Руханка «Україно, ми твоя надія» (Слайд 9)

https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM&t=3s

 

 

 

6.Робота в парах .Гра «Гаманець» (Слайд 10, 11)

     

- Скажіть, а де потрібно зберігати гроші, щоб вони не загубились? (в гаманці)

- Попрацюйте в парах.  У вас на столах картки. За допомогою стрілочок, з’єднайте , з якого гаманця платили  за ту чи іншу іграшку. Кожну іграшку купували з окремого гаманця.

- Перевірте правильність виконання завдання.

- У гаманці якого кольору найбільше грошей? А найбільше монет?

Гімнастика  для очей  (відео)

https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM

7. Задача (  робота за картками)

- Подивіться, у вас на партах знаходиться  картки із задачею від Незнайка.

- Давайте її   розв’яжемо.

       -  Прочитайте задачу.

  • Що нам відомо?  Що запитується в задачі? (з використанням схеми)
  • Який вид задачі ? (знаходження невідомого доданка)
  • Якою дією будемо розв’язувати задачу? (відніманням)

Запис розв'язання ( один учень біля дошці, інші – в зошитах)

  • Яка відповідь?

8. Тестування  «Прості задачі» на сайті «на Урок»

https://naurok.com.ua/test/testi-z-matematiki-dlya-1-klasu-prosti-zadachi-839180.html

- Наш казковий герой  запрошує  здійснити  віртуальну подорож для виконання онлайн – тесту, щоб  перевірити, як ми вміємо розв’язувати прості задачі.

9. Робота з геометричним матеріалом. Гра «Збери пазли» (в групах)

- А ви любите складати пазли? .Незнайко пропонує нам скласти пазли, що знаходяться у ваших конвертах .Працювати ви будете в групах.

- Складіть пазли та прочитайте, хто зображений на вашій купюрі?

Презентація роботи груп.

-Яка  вартість вашої купюрі?

- Яку геометричну  фігуру мають   ці купюри?

V. Підсумок уроку.             (Слайд 12)


-Молодці! Я сьогодні вами задоволена і Незнайко теж дуже радий, що навчився врешті-решт рахувати гроші. І це все завдяки вам.

- Як ви вважаєте, що в житті не можна купити за гроші?

VІ. Рефлексія

  • А чи сподобався вам урок?
  • Оцініть себе за допомогою смайликів.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 серпня 2021
Переглядів
1253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку