Тема. Назви компонентів і результатів дії ділення. Складання і обчислення виразів. Розвязування задач. (2 клас)
Хід уроку
І. Організація класу.
І сувора, й солов’їна математики країна.
Праця тут іде завзята вмій лиш спритно працювати.
Вмій кмітливо все збагнути, першим в відповіді бути.
Вирушаємо у путь – нас цікаві речі ждуть!
Очікування. – Діти, що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Уявіть.
А в кінці уроку скажете чи здійснилися ваші очікування.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
- Сьогодні я запрошую вас у подорож, щоб знайти скарби. А що таке скарби»? (Скарби – це золото, дорогоцінні каміння, гроші. Так діти, але скарб для людини - це ще знання, маючи який, людина завжди здобуватиме перемоги, чудово буде жити, усе буде вміти, ніколи не буде бідувати. Скарб – це ще мати щасливу сім’ю, вірних друзів.
- А що треба, щоб знайти скарби? (Карта).
- Щоб знайти карту люди багато днів і ночей шукають її. Тому я вам пропоную пограти в гру
« День і ніч», щоб знайти карту. Коли я скажу «ніч» ви лягаєте на парти, заплющуєте очі і слухаєте питання, коли «день», той хто знає відповідь відкриває очі і називає відповідь.
Гра «День і ніч»
Ніч - Як називаються числа при додаванні? День (доданок, доданок, сума);
Ніч - Як називають числа при відніманні? День (зменшуване, від’ємник, різниця);
Ніч - Як називаються числа при множенні? День ( 1 множник, 2 множник, добуток);
Ніч – Які ми знаємо арифметичні дії … День (додавання, віднімання, множення).
Ніч – Множенням називається … День (додавання однакових чисел).
Ніч – Назвіть числа другого десятку. День (11, 12, 13,14,15,16,17,18,18,20);
- Молодці! Ось наша карта.
- Як ви бачите, щоб знайти скарби треба подолати перешкоди – скелі, айсберги, зайти в бухту, в порт та виконати різні завдання.
- А що нам треба, щоб пройти по морю і знайти скарби? ( Для того, щоб подолати перешкоди на морі нам треба корабель);
А щоб потрапити на корабель нам потрібно повторити табличку множення числа 3. Приготуйте цеглинки. (Таблиця множення відео.)
Молодці і так ми вже на кораблі. Тому відразу без затримки не зволікаючи будемо долати перешкоди, щоб знайти скарби.
- Тож, давайте не будемо зволікати і відкриємо зошити напишемо число класна робота та каліграфічну хвилинку.
- Яке число сьогодні будемо писати? Так, 15.
- Що ви можете сказати про це число? (Непарне, двоцифрове, складається з 1 десятку та 5 одиниць.
3) Математичний диктант. Рівень шуму. №1 Повна тиша.
Знайти суму чисел 12 і 8; (20)
Знайти добуток чисел 2 і 7; (14)
Знайти різницю чисел 20 і 5;(15)
Знайти добуток чисел 2 і 5; (10)
Знайти добуток чисел 3 і 4; (12)
Знайти добуток чисел 3 і 3; (9)
Запиши числа яке має 2 дес і 3 од (23)
-Перевіримо наш диктант і з’ясуємо, якою буде погода на морі. Якщо у ваших зошитах більшість засвітиться сонечок – буде ясно, якщо хмаринки – хмарно!
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1) Словникова робота.
- Маємо корабель, гарну погоду, отже тепер потрібно зібрати екіпаж.
Екіпажем називають членів команди, які об'єднані для виконання сумісного завдання.
Наприклад, екіпаж корабля, екіпаж літака, екіпаж танку тощо.
- Щоб дізнатися, з яких членів складатиметься наш екіпаж кожен ряд розташує числа у порядку зростання. (Робота в групах)
1 ряд
т |
к |
п |
а |
і |
а |
н |
25 |
21 |
23 |
22 |
24 |
27 |
28 |
Капітан - особа, якій доручено командування судном. Це – я.
2 ряд
м |
р |
а |
т |
с |
о |
и |
10 |
40 |
20 |
30 |
60 |
50 |
70 |
Матроси - це люди, що виконує на судні палубні роботи. (учні класу)
3 ряд
м |
б |
о |
ц |
а |
н |
12 |
44 |
15 |
17 |
34 |
99 |
Боцман - помічник командира.
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Перевіримо чи все у нас готово для подорожі: корабель маємо, екіпаж зібрали, то ж вирушаємо в путь, щоб відшукати скарб.
А будемо працювати так.
Вправно додавати
Вміло віднімати,
Множити на відмінно,
Працювати сумлінно.
Ви вже знаєте як називаються числа при додаванні та відніманні, нещодавно ми ознайомилися з назвами чисел при множенні. А сьогодні ми вивчатимемо назви компонентів дії ділення. У кожного з нас є імена. Так само дають назву числам при дії ділення. Отже перше число називають ділене, друге число дільник, а результат ділення - це частка. Сам вираз 6 : 2 = 3 називають частка чисел.
Робота за підручником.
- Опрацюйте номер 621 і дізнаєтеся як називаються компоненти дії ділення.
Отже як називаються компоненти дії ділення? (Ділене, дільник, частка) Таблиця на дошці.
А тепер капітан корабля дає наказ попрацювати в корабельних зошитах.
Приклади 622. Біля дошки по одному.
Ділене 6 дільник 3 знайти частку 6 : 3 = 2
Ділене 8 дільник 4 знайти частку 8 : 4 = 2
Ділене 10 дільник 2 знайти частку 10 : 2 = 5
Ділене 12 дільник 6 знайти частку 12 : 6 = 2
У морі шторм і морська хвиля намагається створити перешкоди та дає завдання попрацювати самостійно по варіантам. Будьте уважні якщо не справитеся з завданням то корабель піде на дно. (Робота на картках). Згадаємо рівень шуму повна тиша.
I варіант II варіант
9 : 3 = 3 15 : 3 = 5 4 : 2 = 2 8 : 2 = 4
12 : 3 = 4 18 : 3 = 6 14 : 2 = 7 10 : 2 = 5
Перевіримо завдання. Отже ми успішно виконали завдання і нашому кораблю не страшні ніякі хвилі.
Фізкультхвилинка.
- Ми гарно попрацювали. Давайте трішки відпочинемо.
Дорога моя командо, що я бачу за нашим маршрутом попереду острів задач.
Робота над задачею.
Попрацюємо над задачею 625.
Прочитайте задачу.
Про, що в ній розповідається?
Що в задачі означає число 5? (5 літрів меду в I діжці) Що в задачі означає число 3? (А число 3 означає, що у II діжці у 3 рази більше). Хто може повторити умову задачі.
Про, що питається в задачі? (Скільки всього літрів меду у двох діжках?)
Чи можемо ми відразу взнати скільки меду у двох діжках? (Ні)
Чому? Тому, що ми не знаємо скільки літрів меду у II діжці.
Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання задачі? (Ні)
Чому?
Тому що потрібно дізнатись скільки літрів меду у другій діжці.
Як дізнаємось?
Якщо дізнались скільки літрів меду у другій діжці, можемо дати відповідь на запитання до задачі. (Можемо)
1) 5 · 3 = 15 (л)
2) 15 + 5 = 20 (л)
Відповідь: 20 літрів меду у двох діжках.
Задача. Усно
Марина вирішила роздати 10 листівок подружкам, по 2 листівки кожній.
Скільки подруг одержать листівок?
1) 10 : 2 = 5 (п) – одержать листівок.
Відповідь: 5 подруг одержать листівок.
Робота з геометричним матеріалом.
До цих пір ви виконували завдання капітана корабля, а ось боцман вам дає дуже цікаве і нелегке завдання. Він хоче, щоб ви попрацювали з танграмами. Складіть з геометричних фігур наш корабель.
Які геометричні фігури ви використали? (Трикутники, квадрат, прямокутник).
Скільки трикутників ви використали? (5)
Скільки квадратів ви використали? (1)
Скільки прямокутників ви використали? (1)
Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»
- Діти з компонентами якої дії ознайомилися ми на уроці? (Ділення)
- Назвіть їх. (Ділене, дільник, частка.)
- Чого навчилися на уроці? (Ділити)
Чи здійснилися ваші очікування?
Виберіть сонечко, що відповідає вашому настрою наприкінці уроку та покажіть нам.
- Діти, урок наш добігає кінця, а скарбів ми так і не знайшли. Але як ви гадаєте, що маємо натомість? Так, знання!
- «Знання та розум – найбільший скарб людини»