Урок з математики у 5 класі "Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал
Узагальнити та систематизувати знання учнів щодо порівняння звичайних дробів; додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; розвивати математичну мову, логічне мислення учнів; формувати пізнавальну, математичне, соціальну компетентність («Підприємливість і фінансова грамотність»); виховувати інтерес до математики, працьовитість, активність, цілеспрямованість, наполегливість.
Перегляд файлу

Урок математики у 5 класі

Тема. Узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів з теми «Звичайні   дроби»

Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів щодо порівняння звичайних дробів; додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками; розвивати математичну мову, логічне мислення учнів; формувати пізнавальну, математичне, соціальну компетентність («Підприємливість і фінансова грамотність»); виховувати інтерес до математики, працьовитість, активність, цілеспрямованість, наполегливість.

Тип уроку. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Очікувані результати:

Учні  повинні:

  • наводити приклади звичайних дробів;
  • розрізняти правильні і неправильні дроби
  • пояснювати, що таке чисельник і знаменник дробу; мішане число;
  • читати і записувати звичайні дроби; мішані числа;
  • формулювати означення правильного і неправильного дробу;
  • розв’язувати вправи, що передбачають порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення неправильного дробу в мішане число або натуральне число.

Форма уроку. Урок-гра.

Обладнання: картки для роботи в групах, плакат  для запису відповідних  кодів,  алфавіт,  фоторобот злочинця, кольорові олівці.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Організація класу.

Добрий день! Сідайте будь-ласка! Я рада вас вітати на уроці! Сподіваюся, що всі ви візьмете участь у проведенні уроку.

 Тож бажаю вам успіху у сьогоднішній роботі.

Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з теми, повторимо правила та покажемо, як ви вмієте їх застосовувати їх під час розв’язування прикладів, рівнянь, задач.

ІІ. Повторення.

Щоб записати тему сьогоднішнього уроку, ми з вами розгадаємо кросворд.

  1.               Число, що записується під рискою звичайного дробу, називається …
  2.               Арифметична дія над звичайними дробами …
  3.               Дріб, чисельник якого більший за знаменник, називається …
  4.               Число, що записується над рискою звичайного дробу, називається …
  5.               Числа, що містять цілу і дробову частини, називаються…
  6.               Дріб, чисельник якого менший за знаменник, називається …
  7.               Риска дробу означає дію …
  8.               Вид чисел, що містить два числа розділених рискою дробу, називається..

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20190112_203027.jpg

 

У виділеному стовпчику читаємо слово «звичайні» і, взявши останнє слово кросворду в множині, маємо тему сьогоднішнього уроку …( «Звичайні дроби»).

Тож відкрийте будь-ласка зошити і запишіть дату та тему уроку, мета якого узагальнити та систематизувати знання з даної теми.

ІІІ. Мотивація. Повідомлення теми та мети уроку.

(Клас поділено на дві команди. Кожна команда вибирає старшого детектива).

Сьогодні ви побуваєте у ролі детективів.

Слухайте справу. У деякому місті М пограбували музей. Та, на щастя, був очевидець пограбування. Він не тільки запам’ятав, у чому був одягнений злочинець, але й оцінив його вік, почув ім’я, яке, очевидно, належало злочинцю. Але свідок був надзвичайно веселою та кмітливою людиною, тому всі відомості він зашифрував.

Код складається з трьох цифр ( комбінація 0 і 1)

Кожній команді вчитель роздає фоторобот злочинця, який потрібно доповнити (додаток1), розшифровку кодів (додаток 2), алфавіт (додаток 3), кольорові олівці.

Ваше завдання:  визначити колір светра, штанів та взуття злочинця. Доповнити фоторобот: розфарбувати одяг, взуття у відповідний колір. Вам необхідно також встановити приблизний вік злочинця та його ім’я.

ІV. Гра «Детективи»

Завдання І

     Визначення кольору светра.

Усне розв’язування вправ, записаних на дошці.

І команда

  1. Чи правильно розташовані дроби у порядку зростання:

; ; ; ?

(так – 1, ні - 0)

  1. Вкажіть всі значення х, при яких дроби і є одночасно неправильними:

А) 7;        Б) 8;        В) 7 і 8;        Г) 6, 7, 8.

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

  1. Чи правильно виконані обчислення:

  + = ;

  +  = ;

= ?

( так -1, ні - 0)

ІІ команда

  1. Чи правильно розташовані дроби у порядку спадання:

; ; ; ?

(так – 1, ні - 0)

  1. Вкажіть всі значення х, при яких дроби і є одночасно неправильними:

А) 8;        Б) 9;        В) 7, 8, 9;        Г) 6.

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

  1. Чи правильно виконані обчислення:

  + = ;

  +  = ;

= ?

( так -1, ні - 0)

Колір светра (код 110)

Старший детектив по коду обирає светр відповідного кольору.

Вчитель записує  на плакаті коди, які отримала кожна команда.

Завдання ІІ

Визначення кольору штанів.

 Троє учнів з кожної команди розв’язують рівняння записані на картках і по черзі записують розв’язок на дошці. Звіряємо з розв’язками на слайдах .

І команда

             Розв’язати рівняння:

  1.   = ;

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

  1. + = 5;

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

3)    = .

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

ІІ команда

             Розв’язати рівняння:

  1.    +  = ;

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

  1. = 2;

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

3)    = 13 .

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

              Колір штанів (код 111)

Старші детективи по коду обирають штани відповідного кольору.

Вчитель записує  на плакаті коди, які отримала кожна команда.

Завдання ІІІ

          Визначення кольору черевиків.

       Естафета (завдання на картках)

Кожен учень розв’язує одне із завдань і передає картку з завданнями іншому. Команди працюють паралельно.

І команда

              Порівняйте величини:

  1.   і  25 см;
  2. і  875 кг.
  3.   і  24 хв;

(знак нерівності  « > » або « < » – 0, « = » –1)

ІІ команда

              Порівняйте величини:

  1.   і  34 хв;
  2. і  638 кг.
  3.   і  750 м;

(знак нерівності  « > » або « < » – 0, « = » –1)

Колір черевиків (код 001)

Старші детективи по коду обирають черевики відповідного кольору.

Вчитель записує  на плакаті коди, які отримала кожна команда.

Фізкультхвилинка.

Усім учням роздаються листки на кожному з них надруковане число (одноцифрове або двоцифрове), діти стають в ряд і виконують такі завдання: утворіть  неправильні дроби, правильні дроби, мішані числа.

Завдання ІV

         Визначення імені злочинця (робота в групах).

Кожна команда розв’язує по 4 задачі, записані на картках. Відповідь до задачі вказує номер літери в алфавіті. Знайдені літери старший детектив кожної команди записує на відповідну картку. Команда  складає  ім’я злочинця .

Перша задача – перша літера імені злочинця, друга задача – друга літера імені і т.д. Проводимо аналіз розв’язування задач за готовими розв’язками на слайдах .

    Задача№1

У класі 36 учнів, з них становлять хлопчики. Скільки у класі дівчат?

     Задача№2

У магазин завезли 40 кг цукерок та печива. Цукерки становлять    усіх солодощів, а печиво – решту. Скільки печива завезли у магазин?

     Задача№3

 Михайлик прочитав 9 сторінок, що становить книжки. Скільки сторінок у книжці?

     Задача№4

Ширина прямокутника 24 см, що становить довжини. Знайти довжину прямокутника.

Завдання V

   Усне розв’язування  вправ. Завдання на слайді.

        Визначення віку злочинця.

Визначаємо вік злочинця за відповіддю.

І команда

    При якому значенні а отримаємо правильну нерівність:

  1.   <    < ;
  2.    <    < ?

    Знайти суму розв’язків.

ІІ команда

     При якому значенні а отримаємо правильну нерівність:

  1.   <    < ;
  2.    <    < ?

    Знайти суму розв’язків.

На першій парті є два фотороботи  злочинця. Детективи з кожної команди доповнюють фоторобот злочинця  пишуть ім’я і вік.

Порівнюємо фотороботи злочинця, які отримали .

V. Домашнє завдання.___________________________________________

VІ. Підсумок уроку.

Використовується метод «Мікрофон». Діти по черзі відповідають на запитання:

  Що вам найбільше сподобалося на сьогоднішньому уроці?

  Що найбільше запам’яталося?

Вчитель задає диференційоване домашнє завдання.

А закінчити наш  урок  мені хотілося б з невеличкої притчі:

       Бог зліпив людину з глини, проте в нього залишився невикористаний шматок.

- Що ще зліпити тобі, - запитав Бог.

- Зліпи мені щастя, - попросила людина.

Нічого не відповів Бог і тільки поклав людині в долоню шматок глини, що залишився.

      І протягом усього свого життя людина використовує цей шматок, розпоряджаються даним Богом на свій розсуд.   Кожен використовує його по-своєму.

       Деякі люди розпоряджаючись цим шматочком приносять користь людям і пам'ять про них назавжди залишається в історії.

Діти, як ви думаєте: що важливіше – що ви про себе думаєте чи що про вас думають інші люди?
Один з відомих письменників сказав, що людину можна оцінювати дробом, чисельник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а знаменник - те хороше, що про цю людину думають інші. То ж бажаю вам,щоб дріб у кожного з вас був завжди правильним.

       Пам’ятай, що і на цьому уроці ви маленькими кроками дійшли до своєї великої мрії, мети, використовуючи свій шматочок глини. Бажаю вам усім успіху у ваших починаннях!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Фоторобот злочинця

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\kolorowanki_chlopcy-chlopiec-malowanka-4.jpg

 

 

 

 

https://lh3.googleusercontent.com/bMcr2qqYlabwExhVUl51ltJVldPPeYpyy1J5jTKUMinDp21nugE05X_6OAyo-W98fAgoGg=s85

 

Результат пошуку зображень за запитом "діти малюнки хлопчики"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Розшифровка кодів

 

000 – білий;

001 – жовтий;

010 – коричневий;

011 – оранжевий;

100 – чорний;

101 – червоний;

110 – зелений;

111 – синій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток3

 

Алфавіт

 

   1                2               3               4                  5                6

А    Б    В    Г    Ґ     Д

   7                8                 9             10              11               12

Е    Є    Ж   З    И     І

  13            14                  15            16             17               18

 Ї    Й     К   Л   М    Н

    19            20                 21              22           23               24

О   П     Р    С   Т    У

   25            26               27              28              29                30

Ф   Х    Ц    Ч   Ш   Щ                    

   31              32               33

 Ь   Ю   Я

 

Додаток 4

Ім’я злочинця

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20190112_203027.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20190112_203027.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання І

     Визначення кольору светра.

Усне розв’язування вправ, записаних на дошці.

І команда

  1. Чи правильно розташовані дроби у порядку зростання:

; ; ; ?

(так – 1, ні - 0)

  1. Вкажіть всі значення х, при яких дроби і є одночасно неправильними:

А) 7;        Б) 8;        В) 7 і 8;        Г) 6, 7, 8.

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

  1. Чи правильно виконані обчислення:

  + = ;

  +  = ;

= ?

( так -1, ні - 0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання І

     Визначення кольору светра.

Усне розв’язування вправ, записаних на дошці.

ІІ команда

  1. Чи правильно розташовані дроби у порядку спадання:

; ; ; ?

(так – 1, ні - 0)

  1. Вкажіть всі значення х, при яких дроби і є одночасно неправильними:

А) 8;        Б) 9;        В) 7, 8, 9;        Г) 6.

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

  1. Чи правильно виконані обчислення:

  + = ;

  +  = ;

= ?

( так -1, ні - 0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання ІІ

Визначення кольору штанів.

 Троє учнів з кожної команди розв’язують рівняння записані на картках і по черзі записують розв’язок на дошці.

І команда

             Розв’язати рівняння:

  1.   = ;

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

  1. + = 5;

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

3)    = .

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання ІІ

Визначення кольору штанів.

 Троє учнів з кожної команди розв’язують рівняння записані на картках і по черзі записують розв’язок на дошці.

ІІ команда

             Розв’язати рівняння:

  1.    +  = ;

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

  1. = 2;

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

3)    = 13 .

(правильна відповідь – 1, неправильна – 0)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання ІІІ

          Визначення кольору черевиків.

       Естафета (завдання на картках)

Кожен учень розв’язує одне із завдань і передає картку з завданнями іншому. Команди працюють паралельно.

І команда

              Порівняйте величини:

  1.   і  25 см;
  2. і  875 кг.
  3.   і  24 хв;

(знак нерівності  « > » або « < » – 0, « = » –1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання ІІІ

          Визначення кольору черевиків.

       Естафета (завдання на картках)

Кожен учень розв’язує одне із завдань і передає картку з завданнями іншому. Команди працюють паралельно.

ІІ команда

              Порівняйте величини:

  1.   і  34 хв;
  2. і  638 кг.
  3.   і  750 м;

(знак нерівності  « > » або « < » – 0, « = » –1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання ІV

         Визначення імені злочинця (робота в групах).

Кожна команда розв’язує по 4 задачі, записані на картках. Відповідь до задачі вказує номер літери в алфавіті. Знайдені літери старший детектив кожної команди записує на відповідну картку. Команда  складає  ім’я злочинця .

Перша задача – перша літера імені злочинця, друга задача – друга літера імені і т.д. Проводимо аналіз розв’язування задач за готовими розв’язками на слайдах .

    Задача№1

У класі 36 учнів, з них становлять хлопчики. Скільки у класі дівчат?

     Задача№2

У магазин завезли 45 кг цукерок та печива. Цукерки становлять    усіх солодощів, а печиво – решту. Скільки печива завезли у магазин?

     Задача№3

 Михайлик прочитав 9 сторінок, що становить книжки. Скільки сторінок у книжці?

     Задача№4

Ширина прямокутника 24 см, що становить довжини. Знайти довжину прямокутника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання ІV

         Визначення імені злочинця (робота в групах).

Кожна команда розв’язує по 4 задачі, записані на картках. Відповідь до задачі вказує номер літери в алфавіті. Знайдені літери старший детектив кожної команди записує на відповідну картку. Команда  складає  ім’я злочинця .

Перша задача – перша літера імені злочинця, друга задача – друга літера імені і т.д.

    Задача№1

У класі 36 учнів, з них становлять хлопчики. Скільки у класі дівчат?

     Задача№2

У магазин завезли 45 кг цукерок та печива. Цукерки становлять    усіх солодощів, а печиво – решту. Скільки печива завезли у магазин?

     Задача№3

 Михайлик прочитав 9 сторінок, що становить книжки. Скільки сторінок у книжці?

     Задача№4

Ширина прямокутника 24 см, що становить довжини. Знайти довжину прямокутника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання V

        Визначення віку злочинця.

Визначаємо вік злочинця за відповіддю.

І команда

    При якому значенні а отримаємо правильну нерівність:

  1.   <    < ;
  2.    <    < ?

    Знайти суму розв’язків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання V

        Визначення віку злочинця.

ІІ команда

     При якому значенні а отримаємо правильну нерівність:

  1.   <    < ;
  2.    <    < ?

    Знайти суму розв’язків.

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку