Урок з математики у 5 класі із теми «Вирази. Рівняння. Задачі».

Про матеріал
Урок узагальнення і систематизації знань із теми «Вирази. Рівняння. Задачі». Мета уроку:  навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів, набуті при вивченні теми.  розвиваюча: розвивати навички застосовувати теоретичні знання на практиці, розв’язувати складні рівняння та складати рівняння за умовою задач.  виховна: виховувати самостійність, допитливість та прагнення успіху. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань учнів.
Перегляд файлу

5 клас  Математика.

Урок узагальнення і систематизації знань.         

Тема уроку: Узагальнення та систематизація знань учнів із теми «Вирази. Рівняння. Задачі».

Мета уроку:

  • навчальна:   узагальнити та систематизувати знання учнів, набуті при вивченні теми.
  • розвиваюча:  розвивати навички застосовувати теоретичні знання на практиці, розв’язувати складні рівняння та складати рівняння за умовою задач.
  • виховна: виховувати самостійність, допитливість та прагнення успіху.

Тип уроку:  узагальнення та систематизація знань учнів.

Форма організації уроку: колективна, робота в парах, індивідуальна, фронтальна.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран.

 

Наочність: презентації Power Point.

 

Девіз уроку:

Пролунав  дзвінок,

Починаємо урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім п’ятім класі

Діти – просто молодці.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. (Підручник Математика 5 клас О.С.Істер)   

   Два учня записують розв’язання рівняння на дошці:

    №387(1,2) , №402, №461

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 (Презентація , слайди № 3,4).

Вступне слово вчителя. Які асоціації викликає у вас слово «урок»?

У – успіх…

Р – радість…

О – обдарованість…

К – компетентність…

Сподіваюся, сьогодні на нас чекає і успіх, і радість. Ви зможете продемонструвати свою обдарованість і компетентність. Перед вами стоїть завдання проявити свої знання і вміння під час повторення  теми ’’Вирази. Рівняння. Задачі.”

І. Узагальнення і систематизація знань..

    1) Повторення теоретичного матеріалу.

  1. Повторити правила.  (Презентація , слайди № 4,5).

 

  1. Що називається рівнянням?
  2. Що означає розв’язати рівняння?
  3. Що таке корінь (розв’язок) рівняння?
  4. Як знайти невідоме зменшуване?
  5. Як знайти невідомий доданок?
  6.  Як знайти невідомий від’ємник?

 

2) Розв’язування усних вправ:

Для того щоб активізувати роботу  учнів:

  1. У якому з наведених випадків записано рівняння?

 (Презентація , слайди № 6).

   а) 3 + 5х;           б) 13 – 2 = 11;             в) 4х + 5 = 25;   г) 8(10 – 4) = 48.

2.  Усний рахунок

(Презентація , слайди № 7).

.

(Презентація , слайди № 8).

 

(Презентація , слайди № 9).

Не розв΄язуючи рівняння, перевір,яке з чисел є коренем рівняння.

 4, 0, 10, 12

8 + (12 – х) = 10

(Презентація , слайди № 10).

Усно: розвяжіть рівняння

с + 10= 90;         а-5 =45;     40·у =80;

                             2·а =12;

а+15 = 100;        х- 10= 10;   30с=2;  

                            40 – х = 30;

у + 8 =12;          b – 9=9;          6+ а =14; 

                             с -7 =13;

120 – у =20;    b+ 25 = 100;      m – 78=0.

(Презентація , слайд №11) – Колективна робота

Розв΄яжіть рівняння

на дошці:

      з коментуванням                                                                        

а) х + 32 = 171

б) 463 – у = 219

в) (327 + а) – 412 = 343

г) 2х + 3х – 5 = 20

(Презентація , слайд №11) - Робота в парах 

( після виконання , учні, які справилися із завданням записують розв’язання рівнянь на дошці)

Розв΄яжіть рівняння:

  1. 53 – (х – 15) = 30           Відповідь: х = 38
  2. (42 – у) + 28 = 58                 Відповідь:  у = 12
  3. (42 – у) + 28 = 58                 Відповідь: у = 210

 

Розв΄яжіть задачі

самостійна робота учнів

( два учні працюють за крилами, щоб клас міг здійснити самоперевірку)

Задача 1.

Сума двох чисел 135, одне з них на 19 менше від другого. Знайдіть ці числа.

Нехай І число - х, тоді друге число – (х+19). Їх сума135 або х+х+19.

Складаємо рівняння:

 х+х+19 = 135.

2х=135-19

2х = 116

х = 58

 Відповідь. І число 58, а ІІ число 77 .

 

Задача 2.

У трьох цехах заводу 370 робітників. У першому цеху в 3 рази більше робітників, ніж у другому, а в третьому — на 20 робітників більше, ніж у другому. Скільки робітників працює в кожному цеху?

 

Розв'язання.

Якщо х робітників працює в 2-му цеху, то в 1-му цеху працює 3х робіт­ників, а в 3-му цеху працює (х + 20) робітників.

За умовою задачі в трьох цехах працює 370 робітників. Складаємо рівняння:

3х + х + (х + 20) = 370, 

3х + х + х + 20 = 370, 

5х = 370 - 20,

 х=350:5, 

х=70, 

3х = 210, х + 20 = 90. 

Відповідь. 210 робітників, 70 робітників, 90 робітників.

 

V. Підсумок уроку(Презентація , слайд №19).

VI. Повідомлення домашнього завдання.

(Презентація , слайд №20).

Повторити §10-13

Розвязати завдання для перевірки знань №3 стор.104

 

Додаткове завдання:

(Презентація , слайд №21).

                    Знайдіть значення буквеного виразу і розшифруйте слово

 

С

80:а,якщо а=4 

І

15+х,якщо х=74

П

120:m,якщо m=2

У

n-36, якщо n=40

Х

 5·k·18, якщо k=20

 

4

20

60

89

1800

 

 

 

 

 

             

                              

 

 

docx
Додано
9 березня 2021
Переглядів
1962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку