5 клас Математика.
Урок узагальнення і систематизації знань.
Тема уроку: Узагальнення та систематизація знань учнів із теми «Вирази. Рівняння. Задачі».
Мета уроку:
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань учнів.
Форма організації уроку: колективна, робота в парах, індивідуальна, фронтальна.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран.
Наочність: презентації Power Point.
Девіз уроку:
Пролунав дзвінок,
Починаємо урок.
Працюватимемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім п’ятім класі
Діти – просто молодці.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Перевірка домашнього завдання. (Підручник Математика 5 клас О.С.Істер)
Два учня записують розв’язання рівняння на дошці:
№387(1,2) , №402, №461
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.
(Презентація , слайди № 3,4).
Вступне слово вчителя. Які асоціації викликає у вас слово «урок»?
У – успіх…
Р – радість…
О – обдарованість…
К – компетентність…
Сподіваюся, сьогодні на нас чекає і успіх, і радість. Ви зможете продемонструвати свою обдарованість і компетентність. Перед вами стоїть завдання проявити свої знання і вміння під час повторення теми ’’Вирази. Рівняння. Задачі.”
І⋁. Узагальнення і систематизація знань..
1) Повторення теоретичного матеріалу.
2) Розв’язування усних вправ:
Для того щоб активізувати роботу учнів:
(Презентація , слайди № 6).
а) 3 + 5х; б) 13 – 2 = 11; в) 4х + 5 = 25; г) 8(10 – 4) = 48.
2. Усний рахунок
(Презентація , слайди № 7).
.
(Презентація , слайди № 8).
(Презентація , слайди № 9).
Не розв΄язуючи рівняння, перевір,яке з чисел є коренем рівняння.
4, 0, 10, 12
8 + (12 – х) = 10
(Презентація , слайди № 10).
Усно: розвяжіть рівняння
с + 10= 90; а-5 =45; 40·у =80;
2·а =12;
а+15 = 100; х- 10= 10; 30∶с=2;
40 – х = 30;
у + 8 =12; b – 9=9; 6+ а =14;
с -7 =13;
120 – у =20; b+ 25 = 100; m – 78=0.
(Презентація , слайд №11) – Колективна робота
Розв΄яжіть рівняння
на дошці:
з коментуванням
а) х + 32 = 171
б) 463 – у = 219
в) (327 + а) – 412 = 343
г) 2х + 3х – 5 = 20
(Презентація , слайд №11) - Робота в парах
( після виконання , учні, які справилися із завданням записують розв’язання рівнянь на дошці)
Розв΄яжіть рівняння:
Розв΄яжіть задачі
самостійна робота учнів
( два учні працюють за крилами, щоб клас міг здійснити самоперевірку)
Задача 1.
Сума двох чисел 135, одне з них на 19 менше від другого. Знайдіть ці числа.
Нехай І число - х, тоді друге число – (х+19). Їх сума135 або х+х+19.
Складаємо рівняння:
х+х+19 = 135.
2х=135-19
2х = 116
х = 58
Відповідь. І число 58, а ІІ число 77 .
Задача 2.
У трьох цехах заводу 370 робітників. У першому цеху в 3 рази більше робітників, ніж у другому, а в третьому — на 20 робітників більше, ніж у другому. Скільки робітників працює в кожному цеху?
Розв'язання.
Якщо х робітників працює в 2-му цеху, то в 1-му цеху працює 3х робітників, а в 3-му цеху працює (х + 20) робітників.
За умовою задачі в трьох цехах працює 370 робітників. Складаємо рівняння:
3х + х + (х + 20) = 370,
3х + х + х + 20 = 370,
5х = 370 - 20,
х=350:5,
х=70,
3х = 210, х + 20 = 90.
Відповідь. 210 робітників, 70 робітників, 90 робітників.
V. Підсумок уроку(Презентація , слайд №19).
VI. Повідомлення домашнього завдання.
(Презентація , слайд №20).
Повторити §10-13
Розвязати завдання для перевірки знань №3 стор.104
Додаткове завдання:
(Презентація , слайд №21).
Знайдіть значення буквеного виразу і розшифруйте слово
С |
80:а,якщо а=4 |
І |
15+х,якщо х=74 |
П |
120:m,якщо m=2 |
У |
n-36, якщо n=40 |
Х |
5·k·18, якщо k=20 |
4 |
20 |
60 |
89 |
1800 |
|
|
|
|
|