Урок з математики у 5 класі " Рідний край, де ми живем, Україною зовем".

Про матеріал
Формування та закріплення вмінь та навичок розвязувати вправи на додавання та віднімання десяткових дробів, розвивання навичок усної лічби, виховання любові до рідного краю.
Перегляд файлу

«Рідний край, де ми живем, Україною звем» - урок з математики у 5 класі.

Мета: формувати і закріпити вміння та навички розв’язувати вправи на додавання та віднімання десяткових дробів; розвивати навички усної лічби; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: математичне лото, кросворд – розминка, картки відповіді.

 Епіграф: Ми з насолодою пізнаємо математику…

                  Вона захоплює нас,

                   Неначе квітка лотоса.

                           Аристотель.

                                 Хід уроку

  1. Кросворд – розминка.

(На дошці записані завдання, які учні усно виконують у довільному порядку, а результати записують до кросворду).

  1. 6,5 -1,5 =
  2. Яке число записують « у два поверхи?»
  3. 25 *4 =
  4. Властивість множення .
  5. 8 * (36 +64) =
  6. Компонент при діленні.
  7. 5 * 8 =
  8. Як називається фігура, яка складається з двох променів, що виходять з однієї точки?

УЧИТЕЛЬ: ключове слово кросворду – пролісок. Це найперші   квіти, що розквітають в Україні навесні. Проліски із родини амарилісових і є провісниками весни. Вони квітнуть навіть тоді, коли на вулиці нуль градусів. Виявляється, що в цей час температура всередині квітки близько 8 градусів тепла. Квітка має таку будову, що її чашечка, немов маленьке дзеркальце, вбирає сонячне проміння. Пролісок здатний витримати 10 градусів морозу. Ці квіти занесені до Червоної книги України.

 

 

 

ІІ. Естафета.

Учитель: ; ; ; . Перетворіть звичайні дроби у десяткові. Учні по черзі виконують біля дошки завдання, шукають результат, який дістали, серед записаних на картках чисел. На протилежному боці карток написано літери:

 0,04        0,09       5,7         8,012

  М             Е             Н             А

Після завершення роботи, учням потрібно розставити результати в порядку зростання, повернути  картки і прочитати слово « Мена».

 Невеликий райцентр на північному сході Чернігівщини. Він має давню славну історію. За переказами, його назва походить від слова обмін. Значить, це був важливий торгово – обмінний пункт ще в час, можливо значно раніше від того, коли вперше з’явилася згадка про Мену в історичних документах. Окремі археологічні обстеження, які були проведені в Мені на її околицях, дають підставу говорити, що вже приблизно у 8 ст. на її території існувало ранньослов’янське поселення. В історії міста відображені такі події – це участь жителів Мени в битвах з половцями, монголо – татарськими та іншими загарбниками, у козацьких повстаннях і національно визвольній боротьбі. Це участь у революційних подіях 1905 – 1907, 1917 років, це боротьба проти німецько фашистських окупантів. Далі ідуть роки відбудови і дальшого розвитку народного господарства, культури, освіти, добробуту. Мена перебудовується, молодіє, зростає. За останні роки, незважаючи на кризові явища, в Мені збудовані і працюють, сиркомбінат, газопровід, дитячий оздоровчий табір «Казковий», станція юних техніків, Менська районна художня галерея.

ІІІ. Математичне лото.

Учні виконують самостійну роботу в групах. Кожна група дістає картки – завдання та картки – відповіді, на зворотному боці яких написано літери.

Картки – завдання

  1. 4,7 + 3,2 =                                5) 0,38 +0,11 =
  2. 6,4 – 5,2 =                                 6) 23,4 – 6,3 =
  3. 59,43 – 14,21 =                         7) 15,8 + 13,1 =
  4. 14,31 + 0,07 =

 

Картки – відповіді

1,2             7,9         14,38     \\\\\\\\\    45,22         0,49        17,1      28,9  

  З                  О             О                                  П              А              Р          К

Учні після завершення роботи ставлять у відповідність картці – завданню картку – відповідь, розташовують числа у порядку зростання і читають слово « зоопарк».

Гордістю Мени є зоопарк, створений у 1977 році за ініціативою районного керівництва в особі великого природолюба, колишнього першого секретаря райкому партії, Героя Соціалістичної Праці Павла Кириловича Сича і аматора Геннадія Івановича Полосьмака, а також з допомогою місцевих природолюбів, школярів і студентів вузів. Велику допомогу зоопарку надавала громадськість, промислові підприємства і колгоспи. Їх допомога полягала в тому, що регулярно доставлялись корми для тварин, проводились ремонти приміщень. Допомагали в доставці кормів не тільки колгоспи Менського району, але і колгоспи Щорського, Корюківського, Сосницького районів. Час пік у зоопарку припадає на 80 – ті роки, коли було завойовано велику популярність  і він став найкращим місцем відпочинку не тільки жителів міста і області, але й гостей із Чехословаччини, Польщі, Болгарії, Франції.

ІV. Розв’язування рівнянь.

Учні біля дошки розв’язують рівняння.

  1. Х – 5,62 =6,48; 2) 8,39 – х= 4,25; 3) х + 3,82 = 7; 4) 28,9 – х =5,347;
  1. Х – 23,427 = 6,873; 6) (58 – х) – 41,3 = 6287; 7) х – 14,158 = 9, 842.

Після завершення роботи, учням потрібно знайти розв’язки на запропонованих картках, розставити корені у порядку спадання та повернути картки, на їх зворотному боці написано літери

30,3         24     23,553   12,1     10,413      4,14      3,18

Т              В           А           Р            И              Н            А

Колекція зоопарку налічувала близько 150 видів тварин, де у вольєрах вільно розгулювали мешканці африканських саван і Північної Америки, джунглів і сибірської тайги. Розгулював у вольєрі гордий сибіряк Мишка, який живе і до цього часу, а от його кохана Юнга загинула значно раніше. Після 92 – го року діяльність зоопарку почала занепадати. Різко зменшилась чисельність тварин, більшість з них було передано в інші зоопарки, деякі види загинули. В кінці 92 – х років колекція тварин зоопарку налічувала кілька десятків видів по 102 екземпляри кожної.

В 2000 році крок за кроком ситуація в зоопарку почала виправлятись. Колекція поповнилась новими видами тварин. В зоопарку працює станція юних натуралістів. Відвідувачі можуть пізнати багато нового про диких тварин, відпочити в тіні дерев, подивитися на екзотичне озеро, в якому живуть білі лебеді, крякви, гуси. Можуть сфотографуватися на згадку в живому куточку природи, подивитися на мавп, лам, бізона . Є в зоопарку і рідкісні тварини, які занесені до Червоної Книги: уссурійський  тигр, кінь Пржевальського, деякі види приматів, фламінго, чорні лебеді.

Підсумок уроку.

Домашнє завдання – скласти кросворд: числовий чи текстовий з ключовим словом «масштаб».

 

 

docx
Додано
25 січня 2022
Переглядів
320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку