Урок з математики у 5 класі. Тема: "Правильні та неправильні дроби"

Про матеріал
В розробці уроку подані матеріали для розвитку самостійної роботи учнів, самооцінки та самоконтролю, відпрацьовування вміння розрізняти правильні і неправильні дроби.
Перегляд файлу

Тема. Правильні і неправильні дроби.

Мета:   формувати поняття «правильний дріб», «неправильний дріб»; відпрацьовування вміння розрізняти правильні і неправильні дроби; активізувати пізнавальну діяльність учнів; розвивати математичне мовлення; сприяти розвитку логічного мислення учнів; виховувати інтерес до математики, історії математики;

             показати безпосередній зв'язок математичних понять з оточуючим світом. 

Хід уроку

І. Організаційна частина

В математиці є дроби.

І всі вони цікаві,

Як стають вони в рядок,

то ідуть у свій танок!

З ними можна танцювати,

їх лиш треба добре знати!

Так ми сьогодні з вами продовжуємо вивчення звичайних дробів.

Хочу розповісти вам трошки цікавого про ці дроби.

  1. 3 виникненням уявлень про цілі числа виникли уявлення і про частини одиниці. Першим дробом, з яким ознайомилося людство, було позначення половини якого-небудь реального предмета  - 1/2. Є всі підстави припускати, що спочатку існували тільки дроби із числом 2 у знаменнику. Пізніше до них було приєднано дріб -1/3.
  2. У стародавньому Єгипті дробами оперували ще 4 тисячі років тому. Проте загальної форми запису дробів, як це прийнято нині у єгиптян не було. Запис дробу за допомогою дробової риски став відомим вже в 16 столітті.
  3. Римляни користувалися конкретними дробами. Вони зосередили свою увагу на аптекарський фунт. Аптекарський фунт ділився на 12 частин - унцій. З них складали всі дроби із знаменником 12
  4. Вавілоняни користувалися дробами із знаменником 60, які називали шістдесятковими дробами. Саме з ними пов'язаний сучасний поділ години на 60 хвилин (1год = 60 с), а хвилини на 60 секунд (1 хв = 60 с).
  5. В слов'янській мові слово дріб з'явилось у VIII ст., походило від слів "дрібнити", "ламати", "розбивати";
  6. Риску дробу почали використовувати 300 років тому;
  7. Сучасний запис дробу розповсюдив італійський купець Фібоначчі у 1202 р., він же ввів термін "Дріб";
  8. Терміни "чисельник", "знаменник" – у ХІІІ ст. Максим Плануд – грецький монах, учений математик.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

  • А про які це такі дроби цей вірш? (Звичайні дроби)
  • А що ми називаємо звичайним дробом?
  • Що показує знаменник?
  • Що показує чисельник?
  • А що означає риска дробу?
  • Які дроби називаються правильними?
  • А неправильними?
  • Якщо чисельник дробу дорівнює знаменнику, то дріб дорівнює…..

ІІІ. Застосування знань, умінь і навичок

  1. Усний розбір задач на дошці

Прочитай дроби. Назви серед них правильні та неправильні.

.

  1. Правильний чи неправильний буде дріб , якщо:
  1. х = 11; 2) х = 1; 3) х= 25; 4) х= 12?

 

  1. Запишіть частку у вигляді дробу:

3:7, 34:87, 34:23, 28:45, 1:12, 9:9, 45:96

 

  1. Виконай завдання на листочках.

Розфарбуй фігури та напиши  дроби

Фотографии на стене сообщества – 7 788 фотографийColor the Fraction Math Worksheet
  

 

  1. Виконай  інтерактивне завдання на комп’ютері

https://learningapps.org/display?v=pf3rpvahj19

 

Свої оцінки за кожне виконане завдання ви будете записувати на листку контролю, а в кінці уроку отримаєте остаточну оцінку за урок

Листок контролю

________________________________

Завдання

Оцінка

  1. Розфарбуй частини

 

  1. Яку частину займає зафарбована фігура

 

  1. Розмалюй та напиши

 

  1. З’єднай малюнок та дріб

 

  1. Правильні та неправильні дроби (інтерактивна вправа)

 

  1. Самостійна робота

 

  1. Додаткова вправа

 

Всього  (загальна оцінка)

 

 

IV. Розв’язування задач

Разом  № 724, №  726, № 727

V. Самостійна робота

 1.   Запишіть у вигляді дробу:

а) дві п'ятих,                    в) сім одинадцятих;

б) три сорокових;             г) дванадцять сотих.

2.  Запишіть частку у вигляді дробу:

        а) 5 : 7 =;               б) 12 : 43 =;              в) 24 : 3 =;    г)  15: 15 = .

3.  Із  7 днів тижня було 3 сонячних. Яку частину тижня складають сонячні дні?

4. В букеті було 4 рожевих та 3 білих квітки. Яку частину всіх квітів складають білі квіти?

 

Додаткова вправа

https://www.matific.com/ua/uk/guests/episodes/WordProblemsFractionsCompositeFindFractionA

 

 

VІ.  Підсумок уроку.

 Відомий письменник і педагог Лев Толстой вважав, що людина схожа з дробом, знаменник якого є те, що вона думає про себе сама, а чисельник те,  що про неї думають інші. Я бажаю всім вам, щоб чисельник у вашому житті завжди був більшим від                                                                             знаменника.

 

Думка інших про тебе

 Запис на дошці:                             Людина = -----------------------------

                                                                                  Власна думка про себе                                                                         

(Л.М.Толстой)

 

Виставлення оцінок.

 

VІІ.  Домашнє завдання 

                     § 21,  № 725

 

 

 

1

 

docx
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
1823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку