Урок з математики у 5класі на тему"Розв'язування вправ і задач з використанням звичайних дробів" містить цікаві завдання і задачі. На уроці використовуються різні форми і методи з використанням інтерактивних технологій.
Тема: Розв’язування вправ і задач з використанням звичайних дробів.
Навчальна мета: Вчити учнів використовувати знання, вміння і навики з звичайними дробами до розв’язування вправ, рівнянь і задач.
Виховна мета: прищеплювати любов до математики, знань.
Обладнання: презентація, роздатковий матеріал.
І. Організаційна частина.
ІІ. Вступне слово про математику. (слайд 1)
Оголошення епіграфа уроку:
«Без знання дробів ніхто не може визнавати,
що знає математику»
Цицерон
ІІІ. Ознайомлення з темою і метою уроку.
Узагальнення та повтор вивченого про звичайні дроби.
IV. Математична розминка (слайди 2,3)
1)
_
+ +
+
_ _
–
+ +
–
2) Запитання до учнів про дроби:
а) Що таке дріб?
б) Що означає чисельник і знаменник дробу?
в) Які дроби правильні? Які неправильні?
г) Який дріб називають мішаним?
д) Як порівняти дроби з однаковими знаменниками? З чисельниками?
V. Розв’язування прикладів і задач. (Перевірка домашнього завдання виразами анологічними до домашніх). (слайди 4,5)
Завдання на листочках учні виконують самостійно:
б) розв’язати рівняння: .
б) розв’язати рівняння: .
б) Виконати дії: .
б) На одній машині т вантажу, а на другій на т менше. Скільки тон вантажу на двох машинах?
а) Дати відповідь у метрах:
; .
б) Дати відповідь у кілограмах:
.
VI. Перевірка завдань на листочках.
а) Учні класу працюють самостійно з завданнями, написаними на дошці.
1) Задача. В одному ящику кг винограду, а в другому на кг більше. Скільки кілограмів винограду в обох ящиках?
2) Розв’язати рівняння
( – для слабших учнів)
б) Виставлення оцінок.
VII. Робота з підручником. (слайд 6)
Задача № 677. Три рибалки зловили 168 риб. Щукін зловив 5/14 усіх риб, Окунєв – 8/21 усіх риб, а Карасьов – решту. Скільки риб зловив Карасьов?
а) аналіз задачі;
б) формулювання запитань задачі;
в) запис дій і їх виконання в зошиті.
VIII. Активний відпочинок на уроці.
а) Прослухайте вірш “Проста арифметика”
Викликає вчитель Люду,
Слабшу серед дітвори,
І питає: - Скільки буде:
Десять поділить на три?
Розв’язать вона не може,
Звісно, знітилась, мовчить...
Вчитель каже: - Так не гоже,
Прості дроби треба вчить.
Хай картоплі є десяток, -
Вчитель далі річ веде. –
Розділи на трьох дівчаток,
То по скільки припаде?
Люда каже: - Зайвий клопіт,
І нащо мені це знать?
Я зварю їм ту картоплю,
Потовчу – і хай їдять...
б) розв’язування усно цікавих задач. (слайди 7,8)
ІХ. Розв’язання вправ і задачі з використанням малюнку.
Клас працює в 4 варіантах (по рядах) (слайд 9)
ІІІ в. числа 400; ІV в. числа 160.
І в. швидкості голуба? ІІ в. швидкості качки?
ІІІ в. швидкості сокола? ІV в. швидкості ворони?
Х. Проведення тематичного тесту “Звичайні дроби” (в двох варіантах). (слайди 10,11,12)
І варіант.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а) ; б) ; в) ; г) .
а) ; б) ; в) ; г) .
а) ; б) ; в) ; г) .
4. ...
а) ; б) ; в) ; г) .
5. ...
а) ; б) ; в) ; г) .
6. Виділити цілу і дробову частину числа = ...
а) ; б) ; в) ; г) 9.
7. Записати у вигляді неправильного дробу ...
а) ; б) ; в) ; г) .
8. Знайти числа 120.
а) 400; б) 46; в) 72; г) 36.
9. До перерви робітник виготовив 28 деталей, що становить денної норми. Скільки деталей становить денна норма?
а) 16; б) 49; в) 42; г) 32.
10. 3 кг = ...
а) т; б) т; в) т; г) т.
ІІ варіант.
1. Яка частина круга заштрихована на малюнку?
а) ; б) ; в) ; г) .
2. Координата точки А, позначеної на малюнку, дорівнює...
а) ; б) ; в) ; г) .
3. Яка з нерівностей є правильною?
а) ; б) ; в) ; г) .
4. ...
а) ; б) ; в) ; г) .
5. ...
а) ; б) ; в) ; г) .
6. Виділити цілу і дробову частину числа = ...
а) ; б) ; в) ; г) .
7. Записати у вигляді неправильного дробу ...
а) ; б) ; в) ; г) .
8. числа а дорівнюють 45. Знайти число а.
а) 27; б) 45; в) 75; г) 21.
9. В саду 420 дерев. Яблуні становлять усіх дерев. Скільки яблунь у саду?
а) 588; б) 300; в) 30; г) 400.
10. 9 г = ...
а) кг; б) кг; в) кг; г) кг.
ХІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
Виконати домашню письмову роботу для самоперевірки № 7, ст. 151, 152 (5 завдань).