ЛІЧИМО ВІД 1 ДО 8
Урок математики в 1 класі
Підготувала:
вчитель
початкових класів
Бандурського НВК
Велика В.В.
2017 рік
Урок математики в 1 класі
Тема: Лічимо від 1 до 8
Мета: ознайомити учнів з утворенням числа 8 і цифрою 8; учити писати цифру 8, порівнювати числа в межах 8; розглянути варіанти складу числа 8; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, пам'ять, увагу, конструкторські здібності; виховувати інтерес до математики.
Обладнання: телевізор, комп’ютер, комп’ютерна презентація «Лічимо від 1 до 8», мікрофон, лялька Яринка, таблиця «Обчислювальний ланцюжок», лічильний матеріал – ґудзики, картки з індивідуальними завданнями, набори цифр, картки із зображенням ґудзиків, кольоровий папір, кольорові олівці.
Хід уроку
Другу руку простягни,
Усмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
Сюрпризний момент (з’являється лялька Яринка).
--Діти , сьогодні до нас на урок завітала лялька Яринка. Вона дуже хоче дізнатися, на який урок потрапила? А чим ви займаєтеся на уроках математики? Лялька Яринка теж полюбляє математику, але деякі завдання їй не завжди вдається виконувати. Допоможемо Яринці?
III. Повторення вивченого матеріалу.
--Скільки всього бантиків? Скільки серед них червоних? Скільки решти бантиків? Покажіть відповідні цифри. Пронумеруйте бантики від 1 до 8.
--Скільки всього метеликів? Скільки серед них різнокольорових? Скільки решти метеликів? Покажіть відповідні цифри. Пронумеруйте метелики від 8 до 1.
--Чи всі цифри вдалося записати? Яка цифра викликала труднощі? Яка нова цифра з’явилася?
IV. Повідомлення теми та мети уроку.
--Яринка принесла нам відео від своїх друзів Сонечка та Равлика. Давайте його переглянемо. (Слайд 3).
-- Яку цифру будемо вивчати?
V. Ознайомлення з новим матеріалом.
1. Продовження перегляду відео.
2. Ознайомлення з друкованою цифрою 8. (Слайд 4).
У цифрі 8 два кільця,
Без початку та кінця.
--В яких предметах можна побачити цифру 8?
3. Ознайомлення з рукописною цифрою 8.
Пояснення і показ учителем на дошці (цифра 8 пишеться без відриву руки).
Написання цифри учнями у зошиті.
4.Склад числа 8. (Слайд 5). Робота з лічильним матеріалом – ґудзиками.
--Викладіть із ґудзиків цифру 8.
--Викладіть за допомогою 2-х ґудзиків цифру 8.
--Викладіть 8 різних ґудзиків.
--Викладіть 1 великий ґудзик і 7 менших. Скільки разом?
--Викладіть 2 маленьких ґудзики та 6 більших. Скільки разом?
--Викладіть 3 ґудзики білого кольору та 5 різного кольору. Скільки разом?
--Викладіть 4 великих ґудзики та 4 малих ґудзики. Скільки разом?
--Молодці, добре та правильно порахували.
5. Індивідуальні завдання від Яринки. (Слайд 6).
А) картки «Додавання та віднімання».
Завдання: написати у відповідному місці знак «+» чи «-» так, щоб кожен математичний приклад розв’язувався правильно.
Б) картки « Порівняй кількість предметів».
Завдання: домалювати меншу або більшу кількість ґудзиків, ніж на малюнку.
VI. Фізкультхвилинка. (Слайди 7-8).
Хмарка сонечко закрила, слізки срібнії зронила.
Ми ті слізки пошукаєм, у травичці позбираєм.
Пострибаєм, як зайчата, політаєм, як пташата.
Потанцюємо ще трішки, щоб спочили ручки й ніжки.
Всі веселі? От чудово! А тепер до праці знову.
VII. Закріплення вивченого матеріалу.
--В нас сімейка невеличка, два брати і три сестрички:
Даша, Соня, Глаша, Ваня та Андрій.
Порахуй усіх мерщій. (5).
--Настав добрий ранок, мама на кухні готувала сніданок.
6 млинців приготувала – киця Мура 1 украла.
Порахуйте ті млинці, що потраплять зранку дітям до сніданку. (5).
Завдання: розділити ґудзики на групи
1 пара - за розміром;
2 пара – за кольором;
3 пара – за формою.
Гра «Приший ґудзика».
Завдання: «пришити» ґудзики різними способами.
Він робитиме кар’єру як дизайнер інтер’єру.
А дизайнер-модельєр не планує інтер’єр —
Модний одяг розробляє та моделей одягає.
--Хто такий модельєр? Ми теж станемо модельєрами. А будемо шити одяг з паперу. Відгадайте загадку:
Комірець і рукави,
Більш для хлопчиків вони. (Сорочка).
--Будемо робити сорочку з кольорового паперу.
VIII. Підсумок уроку. Рефлексія.
--Яринці дуже сподобалося сьогодні працювати з вами. Вона багато нового дізналася та навчилася. А чого навчилися ви? Що вам найбільше запам’яталося? Вправа «Мікрофон».
--Який у вас настрій після зустрічі з гостею? Позначте на сторінці настрою відповідним малюнком.