Урок з математики в 2 класі на тему "Квадрат. Побудова квадрата. Периметр квадрата. Розпізнавання геометричних фігур. Розв’язування задач."

Про матеріал

На уроці учні ознайомляться з характерними рисами квадрата; навчаться знаходити периметр квадрата; продовжать формування обчислювальних навичок та удосконалення навички розв'язування задач.

Перегляд файлу

Новоєлизаветівський НВК

 

 

 

(відкритий урок з математики у  2 класі)

Розробила

Богданова Ольга Миколаївна

вчитель початкових класів

Новоєлизаветівського НВК

“спеціаліст І категорії”

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Квадрат. Побудова квадрата. Периметр квадрата. Розпізнавання геометричних фігур. Розв’язування задач.

Мета:  Навчальна: уточнювати поняття прямокутника і квадрата; ознайомити з характерними рисами квадрата; вчити знаходити периметр квадрата; продовжити формування обчислювальних навичок; удосконалювати навички розв’язування задач;

Розвивальна: розви­вати логічне мислення, математичну мову, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки;

Виховна: виховувати акуратність під час письма; працелюбність.

Обладнання: підручник з математики (Богданович, 2 клас); макет потяга; шаблони геометричних фігур, картки з геометричними фігурами.

Тип уроку: урок – подорож.

 

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент. Психологічне налаштування.

Вправа «Мікрофон»

- Добрий день, дорогі друзі! Ми починаємо урок. А на уроці ми…

Оберіть зі списку якостей ті, які б взяли з собою сьогодні на урок. Обґрунтуйте свою відповідь.

уважні             • розгублені

                                                            • розумні             • активні

                                                            • організовані      • кмітливі

• галасливі

- То ж девізом нашого уроку будуть слова :

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним, уважним будь!

І про кмітливість не забудь!

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Гра « Плещи та топай».

- Перевіримо домашнє завдання. Прочитайте відповіді прикладів № 257. У випадку правильної відповіді – плещете в долоні, неправильної – топаєте. Не помилиться той, хто буде уважно слухати.

- Молодці! Ви правильно розв′язали всі приклади і були уважними під час перевірки!

- Які приклади було розв′язувати найскладніше? Поясніть прийоми обчислень. 2. Взаємоперевірка

- Для перевірки задачі №258 обміняйтеся зошитами, перевірте розв′язання задачі.

ІІІ . Актуалізація знань.

  1. Усна лічба.
  • І-й учень:  лічба 5-ками  до 50.
  • ІІ- й учень: лічба 2-ками до 20.
  • ІІІ- й учень: лічба 10-ками до 100.

 

  1. Гра «Так чи Ні!» (Якщо твердження правильне – плескаємо в долоні, якщо ні – тупаємо ніжками).
  • Зменшуване, від’ємник, різниця – це компоненти дії віднімання? (Так).
  • У чотирикутника три кути? (Ні).
  • Якщо від суми відняти один із доданків, то отримаємо другий доданок? (Так).
  • Доданок, доданок, сума – це компоненти дії додавання? (Так).
  • Щоб знайти на скільки одне число менше або більше від іншого, треба від меншого числа відняти більше? (Ні).
  • Щоб знайти периметр многокутника, потрібно додати усі його сторони? (Так).
  • Це прямий кут?(Так).
  • До 50 додати 50 буде 90? (Ні).
  • Від 100 відняти 20 буде 90? (Так).
  • Ви молодці! Усі правильно засвоїли вивчений матеріал.

 


ІV Повідомлення теми і мети уроку.

– Сьогодні ми вирушимо у подорож. Ми мандруватимемо від станції «Каліграфічна хвилинка» до станції «Закріпляйко». Подорожуючи, ми вивчатимемо що таке квадрат та як знайти його периметр, а також обчислюватимемо вирази та розв’язуватимемо задачі.

А щоб дізнатись, яким транспортом ми будемо подорожувати, Вам потрібно виконати завдання.

  •        На картках записані числа. Розташуйте їх від найменшого до найбільшого та переверніть картку, на зворотньому боці написані літери, таким чином Ви складете назву транспорту, на якому ми сьогодні вирушимо у подорож.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота над темою уроку.
  • Розгортаємо зошити, записуємо сьогоднішню дату (9 листопада) та «Класна робота».

           (Клею на дошку поїзд, на кожному вагончику написана назва станції)!!!

 

  1. Станція І «Каліграфічна хвилинка» (вагончик з написом «Хвилинка»).
  • Запишіть усі десятки до числа 100.

10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100

1. Каліграфічна хвилинка

- Випишіть двоцифрові числа, подані на геометричних фігурах в порядку зростання.

 


  • Молодці. Ви гарно впорались з поставленим завданням.

 

  1. Підготовча робота. Пояснення нового матеріалу (вагончик з написом «Пізнайко»).
  • Ось ми прибули на наступну станцію «Пізнайко».
  • Я прочитаю Вам казку. Вона незвичайна, математична, і називається                  «Родичі».

Жила на світі важлива фігура. Важливість її визнавалася всіма
людьми, оскільки при виготовленні багатьох речей форма її служила зразком. Кого б не зустріла вона на своєму шляху, всім хвалилася: «Подивіться, який у мене красивий вигляд: сторони мої всі рівні, кути всі прямі. На світі немає фігури красивішої від мене!»

Учитель показує малюнок.

  •     Назвіть цю фігуру, діти! (Квадрат).
  •     Як ви дізналися? (Сторони рівні, кути прямі).

Ходив Квадрат по світу, і стало йому самотньо: ні з ким поговорити і попрацювати в хорошій і дружній компанії, адже весело і легко буває тільки з друзями. І вирішив Квадрат пошукати родичів... «Якщо зустріну родича, то відразу його взнаю, — думав Квадрат, — адже він має бути схожий на мене».
Одного разу зустрічає він на шляху таку фігуру (учитель показує прямокутник).

Придивився Квадрат до неї і побачив щось знайоме. «Як тебе звуть?» — запитує.

  •     Дізналися, діти? (Це прямокутник).
  •     Чому він так називається? (У нього всі кути прямі).
  •     А тепер послухайте продовження казки.

Квадрат запитує у Прямокутника:

  •     А ми не родичі з тобою?
  •     Я б теж був радий дізнатися про це, — говорить Прямокутник. — Якщо у нас знайдеться чотири ознаки, за якими ми схожі, це означає, що ми з тобою близькі родичі й у нас може бути одне прізвище.
  •     Давайте допоможемо фігурам знайти такі ознаки, узагальнимо отримані знання (У фігур чотири кути, всі кути прямі, у них по чотири сторони, протилежні сторони рівні.)
  •     А яке ж у них загальне прізвище? (Прямокутники)

Зраділи фігури, що знайшли один одного. Тепер завжди разом відпочивають  та працюють.

  •     Що ж є спільного між прямокутником і квадратом? (У них чотири сторони, усі кути прямі).
  •     Чим вони відрізняються між собою? (У прямокутника рівні лише протилежні сторони, а у квадрата – всі сторони рівні).

3.РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ(  відкрийте підручник на с.45 і прочитайте як нам підручник дає визначення правила).

 

Прямокутник, у якого всі сторони рівні, - КВАДРАТ.

 

4.« Мозкова атака»

  •  Які твердження правильні?

 

  • Будь - який квадрат – це прямокутник.( + )
  • Будь – який прямокутник – це квадрат. ( - )
  • Будь – який чотирикутник – це багатокутник ( + )
  • Деякі геометричні фігури – квадрати. ( + )
  • Деякі квадрати – геометричні фігури ( -) – перетворіть на правильне.
  • Всі квадрати – геометричні фігури. ( + )
  • Всі геометричні фігури мають вершини, кути, сторони.( - )
  • Якщо фігура має 4 кути, 4 сторони, 4 вершини, то це - ……       чотирикутник.
  • Чотирикутник, у якого всі сторони рівні – це……квадрат.
  • Периметр квадрата – це…

 

  1. Робота з підручником.

  Завдання №259.

  •     Знайдіть прямокутники, у яких усі сторони рівні.
  •     Отож, прямокутник у якого всі сторони рівні – це квадрат.
  •     Щоб знайти периметр квадрата, потрібно додати довжини усіх сторін.

 Завдання №260.

  • Побудуйте квадрат, сторона якого 3 см. Знайдіть його периметр.

– Молодці! Тепер ми впевнено можемо вирушати до наступної станції «Обчислювальної» (вагончик з написом «Обчислювальна»).

 

  1. Обчислення виразів.
  •     На геометричних фігурах розташовані вирази. Запишіть і обчисліть лише ті, що розміщені у чотирикутниках.

  1. Фізкультхвилинка.
  •     Настав час відпочити. Ми прибули на спортивну станцію (вагончик з написом «Спортивна»).

«Австралійський дощ»

Хід вправи: учні стоять. Учитель показує рух, усі повторюють його, поступово приєднуючись один до одного.

  •      Чи знаєте ви, який австралійський дощ?
  •      Піднімається вітер (потираємо руки).
  •      Падають перші краплини дощу (клацаємо паль­цями).
  •      Почалася злива (плескаємо долонями по стег­нам).
  •      Злива перетворилася на бурю (тупаємо).
  •      Ось буря стихає (плескаємо долонями по гру­дині).
  •      Стихає злива (плескаємо долонями по стег­нам).
  •      Закінчується дощ, падають останні краплі (кла­цаємо пальцями).
  •       Шумить тільки вітер (потираємо долоні).
  •      Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору)

 

  1. Розв’язування задачі.
  •     Ось так непомітно  ми прибули на станцію «Задачну». Тут нам доведеться добряче попрацювати (вагончик з написом «Задачна»).

Задача: Дівчинка купила 12 зошитів у клітинку, а в лінійку – на 3 зошити менше, ніж у клітинку. Скільки зошитів купила дівчинка?

  •     Про що розповідається у задачі? (У задачі розповідається про дівчинку, яка купила зошити).
  •     Скільки зошитів у клітинку купила дівчинка? (Дівчинка купила 12 зошитів у клітинку).
  •     Чи знаємо ми, скільки зошитів у лінійку купила вона? (Ні).
  •     Що ми про них знаємо? (Що дівчинка купила їх на 3 зошити менше, ніж у клітинку).
  •     Що потрібно дізнатися у задачі? (У задачі потрібно дізнатися скільки усіх зошитів купила дівчинка).
  •     Чи можемо ми відразу про це дізнатися? (Ні).
  •     Чому? (Тому що ми не знаємо, скільки зошитів у лінійку вона купила).
  •     Як ми це взнаємо? (Від 12 відняти 3 буде 9).
  •     Чи можемо тепер дізнатися скільки усіх зошитів купила дівчинка? (Так).
  •     Як ми про це дізнаємось? (До 12 додати 9 буде 21).
  •     Запишіть відповідь (Відповідь: 21 зошит купила дівчинка).

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  •     Ось ми і прибули на станцію «Закріпляйко» (вагончик з написом «Закріляйко»).
  •     У Вас на партах листки, на яких зображені різноманітні геометричні фігури. Я описуватиму Вам фігуру, а Ви повинні замалювати її відповідним кольором.
  1. Червоним кольором замалюйте фігуру, у якої 3 сторони.
  2. Зеленим кольором замалюйте фігуру, у якої 6 кутів.
  3. Жовтим кольором замалюйте фігуру, яка складається із замкнутої кривої.
  4. Синім кольором замалюйте фігуру, у якої усі сторони рівні.
  5. Рожевим кольором замалюйте фігуру, у якої усі кути прямі.
  • Молодці. Ви чудово впорались із цим завданням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Домашнє  завдання.

  1. № 263, №264
  2. Вивчити правило, що таке квадрат.

 

VІІ. Підсумок уроку.

  • Ось, ми приїхали на кінцеву станцію, яка називається «Підсумок» (вагончик з написом «Підсумок»).
  • Діти, що ж нового ви дізнались, на сьогоднішньому уроці?
  • Що таке квадрат?
  • Що таке периметр?
  • Як його знайти?
  • З чим у Вас виникли труднощі?
  • Отож, сподобалось Вам подорожувати?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Лебедєва Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кравцова Ганна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Козловська Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
10484
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку