УРОК З МАТЕМАТИКИ В 5 КЛАСІ Тема: "Подорож в країну рівнянь"

Про матеріал
Урок з математики призначений для учнів 5 класу з теми "Подорож в країну рівнянь" при вивченні теми рівняння.
Перегляд файлу

УРОК  З МАТЕМАТИКИ В 5 КЛАСІ

Тема:Подорож в країну рівнянь

Мета:систематизувати, узагальнити , поглибити знання учнів з теми :   «Рівняння» , повторити правила знаходження невідомих – доданка , зменшуваного , від’ємника , відпрацювати  навички учнів застосовувати набуті знання для розв'язання рівнянь і задач за допомогою рівнянь;

                розвивати  увагу  та інтерес до математики , логічне мислення, розвивати творчість учнів , вміння працювати в групі та самостійно; сприяти активізації розумової діяльності, виникненню внутрішніх мотивів навчання ; розширити знання учнів про рідну державу;            виховувати інтерес до математики, вчити цінувати думки та працю інших , вчити етиці та культурі спілкування; виховувати прагнення знати більше .

Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.

Обладнання: набір карток для гри «Математичне лото», кросворд.

 

                                                                Епіграф : « Щоб іти до мети, треба 

                                                                                   найперше-іти»                                 

                                                                                                              Бальзак

                                                           Девіз уроку: «Не махай на все рукою,

                                                                                    Не лінуйся , а учись,

                                                                                    Бо чого навчишся в школі,

                                                                                    Знадобиться ще колись»

Хід уроку

 

  1. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань

   Вчитель. Доброго дня , діти . Девіз нашого уроку: « Не махай на все рукою, не лінуйся , а учись , бо чого навчишся в школі, знадобиться ще колись» . Отже, беремо з собою знання і вирушаємо в дорогу . Так як наш урок називається « Подорож в країну рівнянь» , то почнемо ми його з розгадування кросворду. А два учні підуть до дошки розвязувати завдання на картках, два учні розв*язують ці ж рівняння в зошитах .

          1 картка                                                                                    2 картка

Розвяжіть рівняння                                                                 Розвяжіть рівняння

1.Х + 352=864;                                                                            1. Х + 246= 489;

2.Х – 145= 342 ;                                                                           2.Х – 234= 428;

3.765-Х= 132;                                                                               3.543-Х=231;

4.453+ Х= 840.

Діти , вам треба розв’язати рівняння , записати числа , що ви одержите , у порядку зростання,перевернути картки і прочитати утворене слово. Якщо один із вас допустить помилку при розв’язуванні вправ , то вам доведеться заново її розв’язувати , щоб одержати правильну відповідь. Бажаю вам успіху. Ну а ми всі разом розгадаємо кросворд.

                                         Розгадування кросворду  (додаток 1)

http://puzzlecup.com/?guess=3269031FDFA22F06

1. Число , що одержуємо в результаті дії віднімання.

2.Дія, в результаті якої одержуємо частку.

3.Число , яке віднімаємо .

4. Число , від якого віднімають.

5.Дія , в результаті якої знаходять суму.

6.Дія , обернена до дії додавання.

7. Компонент дії додавання.

8. Дія ,в результаті якої знаходять добуток.

    Прочитайте утворене по вертикалі слово. Правильно – рівняння . Сьогодні на уроці ми повторимо і систематизуємо знання з теми « Рівняння» ,повторимо правила знаходження невідомих – доданка , зменшуваного , від’ємника , будемо удосконалювати навички  застосовувати набуті знання для розв'язання рівнянь і задач за допомогою рівнянь.

Давайте згадаємо , що ж називається рівнянням?

Що таке корінь рівняння ?

Що означає розвязати рівняння?

Перевірка розвязаних рівнянь. Повинно утворитися слово Україна.( повідомлення учня про Україну ) ( додаток 2 )( карта України проектується на дошку) . Діти, 2020 рік оголошено роком математики. Сьогодні на уроці ми , розвязуючи рівняння, познайомимося з деякими цікавими фактами з історії нашої країни,нашої області та міста Оріхова.

Усні вправи

  1. Розв'яжіть рівняння:
  1. х + 19 = 28; 2) 50 – х = 24; 3) х – 22 = 58; 4) 40 + х = 13.

                  1                       2                     3                    4

                  9                       26                    80                 27

                  К                       И                      Ї                   В

Що це за місто? ( повідомлення учня) (додаток 3 ) .  Фото Києва  проектується на дошку.

  1. Чи є серед чисел 2; 4; 6; 7; 10 корінь рівняння 2х – 15 = 4?

 

 

II. Застосування знань

  1. Розв'язання рівнянь та задач за допомогою рівнянь

  а) Гра «Індивідуальне лото» . Діти , будьте уважними при розвязуванні рівнянь. Від роботи кожного з вас залежатиме кінцевий результат , а саме , кожний з вас складе частину рисунка , який закодовано коренями рівнянь.

Методика проведення гри

У спеціальному конверті кожному  учневі пропонується набір з 4 карток. Зазвичай їх більше, ніж відповідей на великій картці, яку також вкладено в конверт. На великій картці намальовано 3 прямокутники, а в учня 4 картки таких самих розмірів, що й записані на них вправи. Учень дістає з конверта картку, розв'язує рівняння і накриває нею відповідний результат. Картки накладають лицьовим боком униз. Якщо всі рівняння розв'язані правильно, то зворотні боки карток, що накладені на велику картку, складають якийсь  рисунок.(  Проходячи по рядах, легко визначаю результати роботи учнів). Далі ці рисунки складаємо в один . Утворюється картинка о. Хортиця . Якщо перевернути його , то буде написано на картці Запоріжжя , Хортиця.( повідомлення учня про Запоріжжя і о. Хортиця) ( додаток  4).

 Приклад карток і великої картки      

   1.30+х = 80 ;   2. 52-х = 17 ;     3 .  ( 58-х) + 14 =63 ;  4 .  516 – ( у +245) = 176

Велика картка

    50           35       12       9

 

  1. Задача

Козак Чорновус задумав число. Якщо до цього числа додати 27 і від отриманої суми відняти 14 , то одержимо число 193. Яке число задумав козак Чорновус?

  1. ЗНАЙДИ ПОМИЛКУ

       (Х +21) +45=67;

 х+21=67+45;

х+21=112;

х=112-21;

х=91.

           Відповідь: 91

 

 

  1. Розв'язання завдань тестової роботи

Варіант 1

  1. Знайдіть невідомий доданок 250 + х = 550 + 100:

1) 500; 2) 400; 3) 200; 4) 700.

  1. Знайдіть невідомий від'ємник 380 – х = 250 + 10:

1) 440; 2) 330; 3) 50; 4) 120.

  1. Яке з рівнянь має коренем число 104?

1) 238 + у = 416; 2) т – 2092 = 1067; 3) 987 – (х + 364) = 519; 4) х · х = 104.

  1. Яке з рівнянь відповідає умові задачі: Петрик задумав число. Якщо від
    цього числа відняти 187 і отриману різницю відняти від числа 370, то
    одержимо 245. Яке число задумав Петрик?

1) (х – 187) – 370 = 245;  2) 370 – (х – 187) = 245;

3) (187 – х) – 370 = 245;  4) 370 – (187 – х) = 245.

5.* Знайдіть задумане число (розв'яжіть рівняння).

 

Варіант 2

  1. Знайдіть невідомий доданок х + 237 = 67 + 320:

1) 287; 2) 250; 3) 150; 4) 83.

  1. Знайдіть невідоме зменшуване х – (400 – 258) = 358:

1) 216; 2) 316; 3) 500; 4) 658.

  1. Яке з наведених рівнянь має корінь 403?

1) 356 + b = 782; 2) т 202 = 259; 3) 517 (т + 79) = 35; 4) х · х = 403.

  1. Яке з рівнянь відповідає умові задачі: Марійка задумала число. Якщо від цього числа відняти 138 і до отриманої різниці додати 214, то одер­жимо 400. Яке число задумала Марійка?

1) 400 – (138 + х) = 214; 2) (х – 138) – 214 = 400;

3) 400 – 138 – х = 214;   4) (х – 138) + 214 = 400.

5.* Розв'яжіть це рівняння.

 

Коди відповідей

 

1

2

3

4

5*

 

В1

2

4

3

2

312

 

В2

3

3

3

4

324

 

ІІІ. Підсумок уроку

По закінченні виконання тестових робіт  збираю  контрольні аркуші з варіантами відповідей (правильні обведені, неправильні викрес­лені), а завдання залишається в учнів.

Після цього  відкриваю дошку із заздалегідь приготовленими правильними варіантами відповідей, учні перевіряють свої роботи, відмічаючи в тестах ті завдання, в яких вони припустились помилки. Розв'язання незрозумілих завдань  пояснюю і нагадую учням, що вони мають можливість заробити більш високу оцінку, але для цього їм треба вдома виконати ті завдання, в яких вони помилились (тестові зав­дання учні беруть додому).

Вдома розв*язати рівняння   ( х+368 ) – 469 = 127   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2                        C:\Users\Admin\Desktop\karta-ukrainy.jpgC:\Users\Admin\Desktop\киев.jpg

 

C:\Users\Admin\Desktop\киев_софийская.jpg

 

Додаток 3

До 15 березня 1921 року місто Запоріжжя називалося Олександрівськ за назвою Олександрівської фортеці, закладеної в 1770 році. Однозначної думки, на честь кого було названо фортецю немає. Називаються імена генерал-фельдмаршала Олександра Голіцина, князя Олександра Вяземського[5][6].

15 березня 1921 року місто було перейменовано в Запоріжжя — тобто «розташоване за порогами»[7]. Назва нагадує, що до спорудження в 1932 році греблі ДніпроГЕСу в місці, де річка перетинає скелястий південний край Українського щита, закінчувалися численні Дніпрові пороги, що перешкоджають судноплавству[8].

У XV—XVII століттях територія міста входила до Запорожжя — краю вольностей запорозьких козаків. Першою і єдиною Січчю, розташованою безпосередньо в межах сучасного міста, була Хортицька.

1552 року її заснував український шляхтич Дмитро Вишневецький (Байда) на острові Мала Хортиця. Однак у 1557 році її зруйнувало турецько-татарське військо.

На початку 1580-х років на Томаківці вже була справжня Запорозька Січ як військова організація, у якій відбувалися січові збори, або кіш .Впродовж 17341775 років територія Запоріжжя входила до Самарської паланки, а правобережжя — до Кодацької паланки.

У 1770 році на місці сучасного Запоріжжя було закладено Олександрівську фортецю Дніпровської лінії. Її будівництво завершилося в 1775 році. Того ж року з ініціативи Потьомкіна було знищено останню Запорозьку Січ  Підпільненську.

Запорізька область була створена 10 січня 1939 року шляхом поділу Дніпропетровської області

. C:\Users\Admin\Desktop\соборный.jpg

    Проспект Соборний

C:\Users\Admin\Desktop\днепрогес.jpg

Вид на Дніпрогес

F:\урок рівняння\мосты.jpg  Мости міста Запоріжжя

7 цікавих фактів про острів Хортиця 

  • найбільший на Дніпрі річний острів не тільки в Україні , але і в Європі
  • острів Хортиця першим в Україні отримав статус національного заповідника
  • на острові утворився унікальний природно-ландшафтний комплекс
  • на Хортиці є кабани, косулі, фазани, олені
  • частиною острівного ландшафту є скелі, розташовані переважно в північній та північно-західній частині Хортиці. Висота скель сягає 40-50 м
  • на Хортиці розташований історико-культурно комплекс «Запорізька Січ», що є узагальненим образом козацьких січей
  • у Музеї історії запорозького козацтва, відкритому на території заповідника у 1983 р., зібрано понад 30 тис. експонатів, які охоплюють історичний період від палеоліту до ХІХ ст. н. е. 
  • існує версія, що саме біля острова Хортиця загинув князь Святослав . Цю версію підтверджують знайдені давньоруські мечі Х століття.
  • На острові є Зміїна печера , яку можна побачити тільки з води . Існує легенда , що в ній колись жив дракон .
  • Ілля Рєпін перед написанням картини «Запорожці» неодноразово приїздив на острів Хортиця в пошуках натхнення.

C:\Users\Admin\Desktop\хортица.jpg

   Додаток 4                     

                           Назва міста Оріхова

Існує кілька версій про походження назви міста Оріхів.

Одна з версій говорить про те, що більшість переселенців, які розташовувалися на березі річки Конки, були вихідцями із села Оріхівка Полтавської губернії і в пам'ять про свою батьківщину назвали нове поселення Оріховим.

За іншою версією  своєю назвою Оріхів завдячує заростям ліщини, земляним та водяним горіхам, яких на мілководних плесах тоді повноводної Конки була сила-силенна.

За третьою версією  місто було назване Катериною II через те, що вона на цьому місці розсипала горіхи.

                  Історія заснування міста Оріхова

Офіційно Оріхів був заснований у 1775 року, після падіння Запорозької Січі. Раніше це поселення мало назву «Оріхова балка».

Активне заселення території почалося за часів Запорізької Січі, коли козак Лиско поставив на правому березі Конки зимівник. Наприкінці XVIII століття біглі селяни, козаки та солдати заснували тут кілька поселень. Близько 1783 року виник Оріхів. За народними переказами першим поселенцем став І. Юшка, виходець із села Обмачевого, що біля Батурина. Згодом сюди потяглися чернігівські селяни та козаки із зимівника Лиска. Вже до 1786 року поселення налічувало 20-30 дворів.

Поселення росло, і на 1799 рік стало центром Маріупольського повіту. А вже за два роки, в 1801, першим на території сучасної Запорізької області, Оріхів набув статус міста. Згодом Оріхів стає і протягом майже сорока років є центром Мелітопольського повіту.

                     

                      C:\Users\Admin\Desktop\конка.jpgC:\Users\Admin\Desktop\орехов центр.jpg

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савран Віра Миколаївна
    Вчитель пропонує дітям інтерактивні види роботи, цікавий матеріал,який розташований логічно, розвиває критичне мислення ( знайди помилку).Учні 5 класу перевіряють свої роботи дуже слабо, навіть можуть не подивитися на помилку, яку виправив вчитель. Багато видів роботи, учням нудьгувати не прийдеться. Дякую! Не жалкую, що завантажила. Привіт з Поліг!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
834
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку