УРОК З МАТЕМАТИКИ В 5 КЛАСІ
Тема:Подорож в країну рівнянь
Мета:систематизувати, узагальнити , поглибити знання учнів з теми : «Рівняння» , повторити правила знаходження невідомих – доданка , зменшуваного , від’ємника , відпрацювати навички учнів застосовувати набуті знання для розв'язання рівнянь і задач за допомогою рівнянь;
розвивати увагу та інтерес до математики , логічне мислення, розвивати творчість учнів , вміння працювати в групі та самостійно; сприяти активізації розумової діяльності, виникненню внутрішніх мотивів навчання ; розширити знання учнів про рідну державу; виховувати інтерес до математики, вчити цінувати думки та працю інших , вчити етиці та культурі спілкування; виховувати прагнення знати більше .
Тип уроку: застосування знань, навичок та вмінь.
Обладнання: набір карток для гри «Математичне лото», кросворд.
Епіграф : « Щоб іти до мети, треба
найперше-іти»
Бальзак
Девіз уроку: «Не махай на все рукою,
Не лінуйся , а учись,
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись»
Хід уроку
Вчитель. Доброго дня , діти . Девіз нашого уроку: « Не махай на все рукою, не лінуйся , а учись , бо чого навчишся в школі, знадобиться ще колись» . Отже, беремо з собою знання і вирушаємо в дорогу . Так як наш урок називається « Подорож в країну рівнянь» , то почнемо ми його з розгадування кросворду. А два учні підуть до дошки розв’язувати завдання на картках, два учні розв*язують ці ж рівняння в зошитах .
1 картка 2 картка
Розв’яжіть рівняння Розв’яжіть рівняння
1.Х + 352=864; 1. Х + 246= 489;
2.Х – 145= 342 ; 2.Х – 234= 428;
3.765-Х= 132; 3.543-Х=231;
4.453+ Х= 840.
Діти , вам треба розв’язати рівняння , записати числа , що ви одержите , у порядку зростання,перевернути картки і прочитати утворене слово. Якщо один із вас допустить помилку при розв’язуванні вправ , то вам доведеться заново її розв’язувати , щоб одержати правильну відповідь. Бажаю вам успіху. Ну а ми всі разом розгадаємо кросворд.
Розгадування кросворду (додаток 1)
http://puzzlecup.com/?guess=3269031FDFA22F06
1. Число , що одержуємо в результаті дії віднімання.
2.Дія, в результаті якої одержуємо частку.
3.Число , яке віднімаємо .
4. Число , від якого віднімають.
5.Дія , в результаті якої знаходять суму.
6.Дія , обернена до дії додавання.
7. Компонент дії додавання.
8. Дія ,в результаті якої знаходять добуток.
Прочитайте утворене по вертикалі слово. Правильно – рівняння . Сьогодні на уроці ми повторимо і систематизуємо знання з теми « Рівняння» ,повторимо правила знаходження невідомих – доданка , зменшуваного , від’ємника , будемо удосконалювати навички застосовувати набуті знання для розв'язання рівнянь і задач за допомогою рівнянь.
Давайте згадаємо , що ж називається рівнянням?
Що таке корінь рівняння ?
Що означає розв’язати рівняння?
Перевірка розв’язаних рівнянь. Повинно утворитися слово Україна.( повідомлення учня про Україну ) ( додаток 2 )( карта України проектується на дошку) . Діти, 2020 рік оголошено роком математики. Сьогодні на уроці ми , розв’язуючи рівняння, познайомимося з деякими цікавими фактами з історії нашої країни,нашої області та міста Оріхова.
Усні вправи
1 2 3 4
9 26 80 27
К И Ї В
Що це за місто? ( повідомлення учня) (додаток 3 ) . Фото Києва проектується на дошку.
II. Застосування знань
а) Гра «Індивідуальне лото» . Діти , будьте уважними при розв’язуванні рівнянь. Від роботи кожного з вас залежатиме кінцевий результат , а саме , кожний з вас складе частину рисунка , який закодовано коренями рівнянь.
Методика проведення гри
У спеціальному конверті кожному учневі пропонується набір з 4 карток. Зазвичай їх більше, ніж відповідей на великій картці, яку також вкладено в конверт. На великій картці намальовано 3 прямокутники, а в учня 4 картки таких самих розмірів, що й записані на них вправи. Учень дістає з конверта картку, розв'язує рівняння і накриває нею відповідний результат. Картки накладають лицьовим боком униз. Якщо всі рівняння розв'язані правильно, то зворотні боки карток, що накладені на велику картку, складають якийсь рисунок.( Проходячи по рядах, легко визначаю результати роботи учнів). Далі ці рисунки складаємо в один . Утворюється картинка о. Хортиця . Якщо перевернути його , то буде написано на картці Запоріжжя , Хортиця.( повідомлення учня про Запоріжжя і о. Хортиця) ( додаток 4).
Приклад карток і великої картки
1.30+х = 80 ; 2. 52-х = 17 ; 3 . ( 58-х) + 14 =63 ; 4 . 516 – ( у +245) = 176
Велика картка
50 35 12 9
Козак Чорновус задумав число. Якщо до цього числа додати 27 і від отриманої суми відняти 14 , то одержимо число 193. Яке число задумав козак Чорновус?
(Х +21) +45=67;
х+21=67+45;
х+21=112;
х=112-21;
х=91.
Відповідь: 91
Варіант 1
1) 500; 2) 400; 3) 200; 4) 700.
1) 440; 2) 330; 3) 50; 4) 120.
1) 238 + у = 416; 2) т – 2092 = 1067; 3) 987 – (х + 364) = 519; 4) х · х = 104.
1) (х – 187) – 370 = 245; 2) 370 – (х – 187) = 245;
3) (187 – х) – 370 = 245; 4) 370 – (187 – х) = 245.
5.* Знайдіть задумане число (розв'яжіть рівняння).
Варіант 2
1) 287; 2) 250; 3) 150; 4) 83.
1) 216; 2) 316; 3) 500; 4) 658.
1) 356 + b = 782; 2) т – 202 = 259; 3) 517 – (т + 79) = 35; 4) х · х = 403.
1) 400 – (138 + х) = 214; 2) (х – 138) – 214 = 400;
3) 400 – 138 – х = 214; 4) (х – 138) + 214 = 400.
5.* Розв'яжіть це рівняння.
Коди відповідей |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5* |
|
В1 |
2 |
4 |
3 |
2 |
312 |
|
В2 |
3 |
3 |
3 |
4 |
324 |
ІІІ. Підсумок уроку
По закінченні виконання тестових робіт збираю контрольні аркуші з варіантами відповідей (правильні обведені, неправильні викреслені), а завдання залишається в учнів.
Після цього відкриваю дошку із заздалегідь приготовленими правильними варіантами відповідей, учні перевіряють свої роботи, відмічаючи в тестах ті завдання, в яких вони припустились помилки. Розв'язання незрозумілих завдань пояснюю і нагадую учням, що вони мають можливість заробити більш високу оцінку, але для цього їм треба вдома виконати ті завдання, в яких вони помилились (тестові завдання учні беруть додому).
Вдома розв*язати рівняння ( х+368 ) – 469 = 127
Додаток 2
Додаток 3
До 15 березня 1921 року місто Запоріжжя називалося Олександрівськ за назвою Олександрівської фортеці, закладеної в 1770 році. Однозначної думки, на честь кого було названо фортецю немає. Називаються імена генерал-фельдмаршала Олександра Голіцина, князя Олександра Вяземського[5][6].
15 березня 1921 року місто було перейменовано в Запоріжжя — тобто «розташоване за порогами»[7]. Назва нагадує, що до спорудження в 1932 році греблі ДніпроГЕСу в місці, де річка перетинає скелястий південний край Українського щита, закінчувалися численні Дніпрові пороги, що перешкоджають судноплавству[8].
У XV—XVII століттях територія міста входила до Запорожжя — краю вольностей запорозьких козаків. Першою і єдиною Січчю, розташованою безпосередньо в межах сучасного міста, була Хортицька.
1552 року її заснував український шляхтич Дмитро Вишневецький (Байда) на острові Мала Хортиця. Однак у 1557 році її зруйнувало турецько-татарське військо.
На початку 1580-х років на Томаківці вже була справжня Запорозька Січ як військова організація, у якій відбувалися січові збори, або кіш .Впродовж 1734—1775 років територія Запоріжжя входила до Самарської паланки, а правобережжя — до Кодацької паланки.
У 1770 році на місці сучасного Запоріжжя було закладено Олександрівську фортецю Дніпровської лінії. Її будівництво завершилося в 1775 році. Того ж року з ініціативи Потьомкіна було знищено останню Запорозьку Січ — Підпільненську.
Запорізька область була створена 10 січня 1939 року шляхом поділу Дніпропетровської області
.
Проспект Соборний
Вид на Дніпрогес
Мости міста Запоріжжя
7 цікавих фактів про острів Хортиця
Існує кілька версій про походження назви міста Оріхів.
Одна з версій говорить про те, що більшість переселенців, які розташовувалися на березі річки Конки, були вихідцями із села Оріхівка Полтавської губернії і в пам'ять про свою батьківщину назвали нове поселення Оріховим.
За іншою версією своєю назвою Оріхів завдячує заростям ліщини, земляним та водяним горіхам, яких на мілководних плесах тоді повноводної Конки була сила-силенна.
За третьою версією місто було назване Катериною II через те, що вона на цьому місці розсипала горіхи.
Офіційно Оріхів був заснований у 1775 року, після падіння Запорозької Січі. Раніше це поселення мало назву «Оріхова балка».
Активне заселення території почалося за часів Запорізької Січі, коли козак Лиско поставив на правому березі Конки зимівник. Наприкінці XVIII століття біглі селяни, козаки та солдати заснували тут кілька поселень. Близько 1783 року виник Оріхів. За народними переказами першим поселенцем став І. Юшка, виходець із села Обмачевого, що біля Батурина. Згодом сюди потяглися чернігівські селяни та козаки із зимівника Лиска. Вже до 1786 року поселення налічувало 20-30 дворів.
Поселення росло, і на 1799 рік стало центром Маріупольського повіту. А вже за два роки, в 1801, першим на території сучасної Запорізької області, Оріхів набув статус міста. Згодом Оріхів стає і протягом майже сорока років є центром Мелітопольського повіту.