Урок з математики в 5-му класі на тему: "Множення десяткових дробів"

Про матеріал

Матеріал стане в нагоді під час підготовки та проведення уроку з математики в 5-му класі в режимі дистанційного навчання.

Шановні колеги, буду вдячна за Вашу оцінку роботи. Щиро дякую!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

14.03.2024 Математика 5 клас. Тема уроку: Множення десяткових дробів

Номер слайду 2

Перевір себе сам(а) Вдома: № 1399, 1419, 1431. 7 березня Домашня робота № 1399№ 14191) 2,7 – 1,3 = 1,4 (см) – довжина іншої сторони.2) (2,7 + 1,4) • 2 = 4,1 • 2 = 8,2 (см) – периметр прямокутника. Відповідь: 8,2 см.1) x – 4,2 = 5,9    x = 5,9 + 4,2    x = 10,12) 2,9 + x = 3,5   x = 3,5 – 2,9   x = 0,63) 4,13 – x = 3,2    x = 4,13 – 3,2    x = 0,934) x + 5,72 = 14,6   x = 14,6 – 5,72   x = 8,88№ 14311) (3,9 + x) – 2,5 = 5,7    3,9 + x = 5,7 + 2,5    3,9 + x = 8,2    x = 8,2 – 3,9    х = 4,32) 14,2 – (6,7 + x) = 5,9    6,7 + x = 14,2 – 5,9    6,7 + x = 8,3    х = 8,3 – 6,7    х = 1,63) (y – 8,42) + 3,14 = 5,9    y – 8,42 = 5,9 – 3,14    y – 8,42 = 2,76    y = 2,76 + 8,42    у = 11,18 4) 4,42 + (y – 1,17) = 5,47    y – 1,17 = 5,47 – 4,42    y – 1,17 = 1,05    y = 1,05 + 1,17    у = 2,22

Номер слайду 3

§ 44. Множення десяткових дробів242-243 Щоб виконувати множення десяткових дробів, достатньо вміти множити натуральні числа та навчитися визначати місце коми в отриманому добутку. Висновок: добуток 3,7 • 4,5 можна знайти : достатньо перемножити натуральні числа 37 і 45, тобто не звертаючи уваги на коми, а в знайденому добутку відокремити справа комою дві цифри — стільки, скільки їх після коми в обох множниках разом. Правило множення десяткових дробів Щоб перемножити два десяткових дроби, треба: 1) перемножити їх як натуральні числа, тобто не звертаючи уваги на коми; 2) у добутку відокремити справа комою стільки десяткових знаків, скільки їх мають обидва множники разом.

Номер слайду 4

243 Для письмового множення не треба записувати дроби так, щоб кома розміщувалася під комою, адже множення виконуємо, не звертаючи уваги на коми. Головне — вирівняти множники по правому боку. Якщо в добутку, який отримано після множення натуральнихчисел, буде менше цифр, ніж їх треба відокремитикомою, то зліва слід дописати потрібну кількість нулів.

Номер слайду 5

243 Для письмового множення не треба записувати дроби так, щоб кома розміщувалася під комою, адже множення виконуємо, не звертаючи уваги на коми. Головне — вирівняти множники по правому боку. Якщо в добутку, який отримано після множення натуральнихчисел, буде менше цифр, ніж їх треба відокремитикомою, то зліва слід дописати потрібну кількість нулів.

Номер слайду 6

2441459. Відомо, що 427 • 36 = 15 372. Знайди добуток: 1) 427 • 3,6= 2) 4,27 • 3,6= 3) 0,427 • 3,6= 4) 4,27 • 36= 5) 42,7 • 0,36= 6) 0,427 • 0,36=1) 427 • 3,6 = 4) 4,27 • 36 =2) 4,27 • 3,6 = 5) 42,7 • 0,36 =3) 0,427 • 3,6 = 6) 0,427 • 0,36 =1537,2;15,372;1,5372;153,72;15,372;0,15372.1463. Довжина сторони рівностороннього трикутника — 8.7 см. Знайди його периметр.№ 14638,7 • 3 = 26,1 (см) – Р рівностороннього трикутника. Відповідь: 26,1 см. 1468. Обчисли: 1) 0,1²; 2) 0,2³; 3) 0,5²; 4) 1,3²; 5) 1,3³; 6) 4,7².№ 14681) 0,12 = 4) 1,32 =2) 0,23 = 5) 1,33 =3) 0,52 = 6) 4,72 = 1) 0,12 = 0,1 • 0,1= 4) 1,32 = 1,3•1,3= 2) 0,23 = 0,2•0,2•0,2= 5) 1,33 = 1,3•1,3•1,3= 3) 0,52 = 0,5•0,5= 6) 4,72 = 4,7•4,7= 1) 0,12 = 0,1 • 0,1=0,01; 4) 1,32 = 1,3•1,3=1,69;2) 0,23 = 0,2•0,2•0,2=0,008; 5) 1,33 = 1,3•1,3•1,3=2,197;3) 0,52 = 0,5•0,5=0,25; 6) 4,72 = 4,7•4,7=22,09.

Номер слайду 7

2451475. Обчисли й округли результат до:1) десятих: 1,8 • 6,7; 3,6 • 0,7; 0,3 • 4,57;2) сотих: 8,76 • 3,2; 0,08 • 3,4; 0,42 • 1,6;3) одиниць: 8,35 • 0,6; 0,64 • 4,75; 0,098 • 47,5.1) 1,8 • 6,7 = 3,6 • 0,7 = 0,3 • 4,57 =№ 147512,0612,06 ≈ 12,12,522,52 ≈ 2,5 1,3711,371 ≈ 1,42) 8,76 • 3,2 = 0,08 • 3,4 = 0,42 • 1,6 =28,0320,27228,032 ≈ 28,030,6720,272 ≈ 0,270,672 ≈ 0,673) 8,35 • 0,6 = 0,64 • 4,75 = 0,098 • 47,5 =5,015,01 ≈ 5 3,043,04 ≈ 34,6554,655 ≈ 5

Номер слайду 8

2451484. Обчисли:1) (8,236 + 0,584) • 3,25 - 2,15;2) 47,4 • 30,6 - 8,64 • 30,5;3) 300,1 - 5,06 • (34,3 + 16,2);4) 28,7 • 26,8 + 66,8 • 4,6.(8,236 + 0,584) • 3,25 – 2,15 =2) 47,4 • 30,6 – 8,64 • 30,5 =3) 300,1 – 5,06 • (34,3 + 16,2)=4) 28,7 • 26,8 + 66,8 • 4,6 =№ 14848,821450,4428,66526,515;263,52= 1186,92;50,5255,5344,57;769,16307,281076,44.

Номер слайду 9

2461480. Знайди y за формулою y = 7,5x - 4,2, якщо x = 3,6;2,14. Якщо x = 3,6, тоді y = 7,5x – 4,2 = 7,5 • 3,6 – 4,2 = 27 – 4,2 = 22,8;Якщо x = 2,14, тоді y = 7,5x – 4,2 = 7,5 • 2,14 – 4,2 = 16,05 – 4,2 = 11,85.№ 14801487. З одного міста в одному напрямку одночасно вирушили пішохід і велосипедист. Швидкість пішохода — 3,6 км/год, а велосипедиста — у 4,5 рази більше. Яка відстань буде між ними через 1,2 год після початку руху?№ 1487 S = V • t1) 3,6 • 4,5 = 16,2 (км/год) — V велосипедиста;2) 16,2 – 3,6 = 12,6 (км/год) — V віддалення;3) 12,6 • 1,2 = 15,12 (км) – S через 1,2 год. Відповідь: 15,12 км буде S між нами.

Номер слайду 10

2471488. Два пішоходи, відстань між якими 15 км, одночасновирушають назустріч один одному. Швидкість першого дорівнює 4,2 км/год, що на 0,3 км/год більше, ніж швидкість другого. Яка відстань буде між ними через 1,6 год? А через 2,5 год? S = V • t1) 4,2 – 0,3 = 3,9 (км/год) — V другого пішохода;2) 4,2 + 3,9 = 8,1 (км/год) — V зближення;3) 15 - 8,1 • 1,6 =15 -12,96= 2,04 (км) – S через 1,6 год.4) 8,1 • 2,5 -15= 20,25 -15= 5,25(км) – S через 2,5 год. Відповідь: 2,04 км; 5,25 км.

Номер слайду 11

2471495. З поля прямокутної форми, розміри якого 0,05 км і 0,6 км, зібрали капусту. Урожай капусти склав 38 т з 1 га. Відомо, що 1 кг капусти містить у середньому 0,7 кг води. Скільки води міститься у зібраній з поля капусті? № 14950,05 • 0,6 = 0,03 (км²) -площа поля. 0,03км²= 0,03•100га=3га2) 38 • 3 = 114 (т) – маса капусти.3) 114 • 0,7 = 79,8 (т) – води у капусті. Відповідь: 79,8 т.

Номер слайду 12

Вдома: 1) № 1476, 1485, 1489, 1497 2) Вчи правило 242- 244.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Перевір себе сам(а) Вдома:№ 1476, 1372, 1375. 14 березня Домашня робота № 1476№ 14851) 4,5 • 1,7 = 7,65 ≈ 7,7 6,4 • 0,8 = 5,12 ≈ 5,1 9,34 • 5,2 = 48,568 ≈ 48,62) 0,8 • 5,47 = 4,376 ≈ 4,38 0,06 • 2,8 = 0,168 ≈ 0,17 0,34 • 1,8 = 0,612 ≈ 0,613) 4,25 • 0,8 = 3,4 ≈ 3 0,16 • 3,75 = 0,6 ≈ 1 1,8 • 3,65 = 6,57 ≈ 71) 40,84 – 0,84 • (4,267 + 0,343) = 40,84 – 0,84 • 4,61 = 40,84 – 3,8724 = 36,96762) 57,6 • 19,4 + 76,1 • 8,6 = 1117,44 + 654,46 = 1771,93) (34,1 + 16,4) • 5,04 – 3,947 = 50,5 • 5,04 – 3,947 = 254,52 – 3,947 = 250,5734) 47,8 • 40,8 – 9,84 • 40,5 = 1950,24 – 398,52 = 1551,72№ 14891) 60,5 • 1,2 = 72,6 (км/год) – V другої автівки.2) 60,5 + 72,6 = 133,1 (км/год) – V зближення.3) 133,1 • 2,5 = 332,75 (км) – S між містами. Відповідь: 332,75 км.№ 14971) 25 : 5 • 6 = 30 (уч.) — учнів в класі;2) 30 – 25 = 5 (уч.) — не пішли в театр. Відповідь: 5 учнів.

pptx
Пов’язані теми
Математика, Презентації
Додано
13 березня
Переглядів
741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку