Матеріал стане в нагоді під час підготовки та проведення уроку з математики в 5-му класі в режимі дистанційного навчання.
Шановні колеги, буду вдячна за Вашу оцінку роботи. Щиро дякую!
Перевір себе сам(а) Вдома: № 1399, 1419, 1431. 7 березня Домашня робота № 1399№ 14191) 2,7 – 1,3 = 1,4 (см) – довжина іншої сторони.2) (2,7 + 1,4) • 2 = 4,1 • 2 = 8,2 (см) – периметр прямокутника. Відповідь: 8,2 см.1) x – 4,2 = 5,9 x = 5,9 + 4,2 x = 10,12) 2,9 + x = 3,5 x = 3,5 – 2,9 x = 0,63) 4,13 – x = 3,2 x = 4,13 – 3,2 x = 0,934) x + 5,72 = 14,6 x = 14,6 – 5,72 x = 8,88№ 14311) (3,9 + x) – 2,5 = 5,7 3,9 + x = 5,7 + 2,5 3,9 + x = 8,2 x = 8,2 – 3,9 х = 4,32) 14,2 – (6,7 + x) = 5,9 6,7 + x = 14,2 – 5,9 6,7 + x = 8,3 х = 8,3 – 6,7 х = 1,63) (y – 8,42) + 3,14 = 5,9 y – 8,42 = 5,9 – 3,14 y – 8,42 = 2,76 y = 2,76 + 8,42 у = 11,18 4) 4,42 + (y – 1,17) = 5,47 y – 1,17 = 5,47 – 4,42 y – 1,17 = 1,05 y = 1,05 + 1,17 у = 2,22
§ 44. Множення десяткових дробів242-243 Щоб виконувати множення десяткових дробів, достатньо вміти множити натуральні числа та навчитися визначати місце коми в отриманому добутку. Висновок: добуток 3,7 • 4,5 можна знайти : достатньо перемножити натуральні числа 37 і 45, тобто не звертаючи уваги на коми, а в знайденому добутку відокремити справа комою дві цифри — стільки, скільки їх після коми в обох множниках разом. Правило множення десяткових дробів Щоб перемножити два десяткових дроби, треба: 1) перемножити їх як натуральні числа, тобто не звертаючи уваги на коми; 2) у добутку відокремити справа комою стільки десяткових знаків, скільки їх мають обидва множники разом.
243 Для письмового множення не треба записувати дроби так, щоб кома розміщувалася під комою, адже множення виконуємо, не звертаючи уваги на коми. Головне — вирівняти множники по правому боку. Якщо в добутку, який отримано після множення натуральнихчисел, буде менше цифр, ніж їх треба відокремитикомою, то зліва слід дописати потрібну кількість нулів.
243 Для письмового множення не треба записувати дроби так, щоб кома розміщувалася під комою, адже множення виконуємо, не звертаючи уваги на коми. Головне — вирівняти множники по правому боку. Якщо в добутку, який отримано після множення натуральнихчисел, буде менше цифр, ніж їх треба відокремитикомою, то зліва слід дописати потрібну кількість нулів.
2441459. Відомо, що 427 • 36 = 15 372. Знайди добуток: 1) 427 • 3,6= 2) 4,27 • 3,6= 3) 0,427 • 3,6= 4) 4,27 • 36= 5) 42,7 • 0,36= 6) 0,427 • 0,36=1) 427 • 3,6 = 4) 4,27 • 36 =2) 4,27 • 3,6 = 5) 42,7 • 0,36 =3) 0,427 • 3,6 = 6) 0,427 • 0,36 =1537,2;15,372;1,5372;153,72;15,372;0,15372.1463. Довжина сторони рівностороннього трикутника — 8.7 см. Знайди його периметр.№ 14638,7 • 3 = 26,1 (см) – Р рівностороннього трикутника. Відповідь: 26,1 см. 1468. Обчисли: 1) 0,1²; 2) 0,2³; 3) 0,5²; 4) 1,3²; 5) 1,3³; 6) 4,7².№ 14681) 0,12 = 4) 1,32 =2) 0,23 = 5) 1,33 =3) 0,52 = 6) 4,72 = 1) 0,12 = 0,1 • 0,1= 4) 1,32 = 1,3•1,3= 2) 0,23 = 0,2•0,2•0,2= 5) 1,33 = 1,3•1,3•1,3= 3) 0,52 = 0,5•0,5= 6) 4,72 = 4,7•4,7= 1) 0,12 = 0,1 • 0,1=0,01; 4) 1,32 = 1,3•1,3=1,69;2) 0,23 = 0,2•0,2•0,2=0,008; 5) 1,33 = 1,3•1,3•1,3=2,197;3) 0,52 = 0,5•0,5=0,25; 6) 4,72 = 4,7•4,7=22,09.
2451475. Обчисли й округли результат до:1) десятих: 1,8 • 6,7; 3,6 • 0,7; 0,3 • 4,57;2) сотих: 8,76 • 3,2; 0,08 • 3,4; 0,42 • 1,6;3) одиниць: 8,35 • 0,6; 0,64 • 4,75; 0,098 • 47,5.1) 1,8 • 6,7 = 3,6 • 0,7 = 0,3 • 4,57 =№ 147512,0612,06 ≈ 12,12,522,52 ≈ 2,5 1,3711,371 ≈ 1,42) 8,76 • 3,2 = 0,08 • 3,4 = 0,42 • 1,6 =28,0320,27228,032 ≈ 28,030,6720,272 ≈ 0,270,672 ≈ 0,673) 8,35 • 0,6 = 0,64 • 4,75 = 0,098 • 47,5 =5,015,01 ≈ 5 3,043,04 ≈ 34,6554,655 ≈ 5
2451484. Обчисли:1) (8,236 + 0,584) • 3,25 - 2,15;2) 47,4 • 30,6 - 8,64 • 30,5;3) 300,1 - 5,06 • (34,3 + 16,2);4) 28,7 • 26,8 + 66,8 • 4,6.(8,236 + 0,584) • 3,25 – 2,15 =2) 47,4 • 30,6 – 8,64 • 30,5 =3) 300,1 – 5,06 • (34,3 + 16,2)=4) 28,7 • 26,8 + 66,8 • 4,6 =№ 14848,821450,4428,66526,515;263,52= 1186,92;50,5255,5344,57;769,16307,281076,44.
2461480. Знайди y за формулою y = 7,5x - 4,2, якщо x = 3,6;2,14. Якщо x = 3,6, тоді y = 7,5x – 4,2 = 7,5 • 3,6 – 4,2 = 27 – 4,2 = 22,8;Якщо x = 2,14, тоді y = 7,5x – 4,2 = 7,5 • 2,14 – 4,2 = 16,05 – 4,2 = 11,85.№ 14801487. З одного міста в одному напрямку одночасно вирушили пішохід і велосипедист. Швидкість пішохода — 3,6 км/год, а велосипедиста — у 4,5 рази більше. Яка відстань буде між ними через 1,2 год після початку руху?№ 1487 S = V • t1) 3,6 • 4,5 = 16,2 (км/год) — V велосипедиста;2) 16,2 – 3,6 = 12,6 (км/год) — V віддалення;3) 12,6 • 1,2 = 15,12 (км) – S через 1,2 год. Відповідь: 15,12 км буде S між нами.
2471488. Два пішоходи, відстань між якими 15 км, одночасновирушають назустріч один одному. Швидкість першого дорівнює 4,2 км/год, що на 0,3 км/год більше, ніж швидкість другого. Яка відстань буде між ними через 1,6 год? А через 2,5 год? S = V • t1) 4,2 – 0,3 = 3,9 (км/год) — V другого пішохода;2) 4,2 + 3,9 = 8,1 (км/год) — V зближення;3) 15 - 8,1 • 1,6 =15 -12,96= 2,04 (км) – S через 1,6 год.4) 8,1 • 2,5 -15= 20,25 -15= 5,25(км) – S через 2,5 год. Відповідь: 2,04 км; 5,25 км.
2471495. З поля прямокутної форми, розміри якого 0,05 км і 0,6 км, зібрали капусту. Урожай капусти склав 38 т з 1 га. Відомо, що 1 кг капусти містить у середньому 0,7 кг води. Скільки води міститься у зібраній з поля капусті? № 14950,05 • 0,6 = 0,03 (км²) -площа поля. 0,03км²= 0,03•100га=3га2) 38 • 3 = 114 (т) – маса капусти.3) 114 • 0,7 = 79,8 (т) – води у капусті. Відповідь: 79,8 т.
Перевір себе сам(а) Вдома:№ 1476, 1372, 1375. 14 березня Домашня робота № 1476№ 14851) 4,5 • 1,7 = 7,65 ≈ 7,7 6,4 • 0,8 = 5,12 ≈ 5,1 9,34 • 5,2 = 48,568 ≈ 48,62) 0,8 • 5,47 = 4,376 ≈ 4,38 0,06 • 2,8 = 0,168 ≈ 0,17 0,34 • 1,8 = 0,612 ≈ 0,613) 4,25 • 0,8 = 3,4 ≈ 3 0,16 • 3,75 = 0,6 ≈ 1 1,8 • 3,65 = 6,57 ≈ 71) 40,84 – 0,84 • (4,267 + 0,343) = 40,84 – 0,84 • 4,61 = 40,84 – 3,8724 = 36,96762) 57,6 • 19,4 + 76,1 • 8,6 = 1117,44 + 654,46 = 1771,93) (34,1 + 16,4) • 5,04 – 3,947 = 50,5 • 5,04 – 3,947 = 254,52 – 3,947 = 250,5734) 47,8 • 40,8 – 9,84 • 40,5 = 1950,24 – 398,52 = 1551,72№ 14891) 60,5 • 1,2 = 72,6 (км/год) – V другої автівки.2) 60,5 + 72,6 = 133,1 (км/год) – V зближення.3) 133,1 • 2,5 = 332,75 (км) – S між містами. Відповідь: 332,75 км.№ 14971) 25 : 5 • 6 = 30 (уч.) — учнів в класі;2) 30 – 25 = 5 (уч.) — не пішли в театр. Відповідь: 5 учнів.