Конспект уроку з математики: «Порівняння чисел в межах 10»
Мета уроку:
1. Організаційний момент
(Учні відповідають, вчитель заохочує активність.)
2. Вступ до теми: Знаки «>», «<», «=»
Вчитель: Для того, щоб порівнювати числа, ми будемо використовувати три чарівні знаки. Уявіть, що ці знаки — це ротик, який завжди відкривається до більшого числа або предмета, бо він «хоче з'їсти» те, що більше! Ось ці знаки:
3. Пояснення та приклади
Вчитель: Тепер давайте подивимося на кілька прикладів:Приклад з птахами: У нас є ворона і курчатко. Ворона — велика, а курчатко — маленьке. Знак ротика відкривається до ворони, бо вона більша. Пишемо так:
курчатко < ворона.
Руханка «Чарівні знаки»
Діти виконують рухи, які імітують «більше», «менше» та «дорівнює», повторюючи їх через вправи з використанням простих рухів. Під час руханки вони уявляють, як ці знаки «відкривають ротик» до більших або менших предметів.
4. Пояснення, як обирати правильний знак
Вчитель: Пам'ятаємо: ротик-знак завжди відкривається до більшого числа чи предмета. Наприклад, якщо у нас є дві купки цукерок: 5 цукерок і 3 цукерки, то ми ставимо знак так, щоб ротик відкривався до 5, бо 5 більше. Пишемо:
3 < 5.
Якщо ж у нас є дві однакові купки, скажімо, по 3 цукерки в кожній, то ставимо знак =, бо це однакові числа:
3 = 3.
5. Тренувальні вправи
6. Окреме пояснення для числа «0»
Вчитель: Число «0» — це дуже цікаве число. Воно завжди найменше, бо означає «нічого». Наприклад, порівнюємо 0 і 2: 0 < 2, бо два завжди більше за нуль.
7. Ігровий момент
Вчитель: А тепер давайте пограємо в гру! Візьміть будь-які предмети вдома: іграшки, фрукти або книжки, і порівняйте їх. Уявіть, що ротик відкривається до більшого. Це дуже весело і допоможе вам швидше навчитися!
8. Підсумок уроку