Урок з математики за темою:"Порівняння чисел в межах 10"

Про матеріал
Цей конспект дозволяє легко й весело навчити учнів основ порівняння чисел з використанням інтерактивних вправ і прикладів.
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики: «Порівняння чисел в межах 10»

Мета уроку:

  1. Ознайомити учнів з поняттям «більше», «менше», «дорівнює» та вчити порівнювати числа.
  2. Розвивати навички порівняння за допомогою символів «>», «<», «=».
  3. Стимулювати цікавість до математики через інтерактивні вправи та гру.

1. Організаційний момент

  • Вчитель: Добрий день, маленькі дослідники чисел! Сьогодні ми навчимося порівнювати числа та предмети. Чи знаєте ви, як сказати, яке число більше, а яке менше? А якщо числа рівні, то що тоді?

(Учні відповідають, вчитель заохочує активність.)

2. Вступ до теми: Знаки «>», «<», «=»

Вчитель: Для того, щоб порівнювати числа, ми будемо використовувати три чарівні знаки. Уявіть, що ці знаки — це ротик, який завжди відкривається до більшого числа або предмета, бо він «хоче з'їсти» те, що більше! Ось ці знаки:

  • Знак «>» означає «більше». Наприклад, якщо у нас є велика іграшка і маленька, ротик-знак відкриється до більшої іграшки.
  • Знак «<» означає «менше». Ротик буде відкриватися до більшого, показуючи, що один предмет менший за інший.
  • Знак «=» означає «дорівнює». Ставимо його, коли предмети або числа однакові, як два однакові олівці.

3. Пояснення та приклади

Вчитель: Тепер давайте подивимося на кілька прикладів:Приклад з птахами: У нас є ворона і курчатко. Ворона — велика, а курчатко — маленьке. Знак ротика відкривається до ворони, бо вона більша. Пишемо так:
курчатко < ворона.

  1. Приклад з фруктами: Яблуко більше, ніж полуничка, тому знак ротика відкривається до яблука. Пишемо:
    полуничка < яблуко.
  2. Приклад з іграшками: Машинка більша за ляльку, тож знак відкривається до машинки:
    лялька < машинка.

Руханка «Чарівні знаки»

Діти виконують рухи, які імітують «більше», «менше» та «дорівнює», повторюючи їх через вправи з використанням простих рухів. Під час руханки вони уявляють, як ці знаки «відкривають ротик» до більших або менших предметів.

4. Пояснення, як обирати правильний знак

Вчитель: Пам'ятаємо: ротик-знак завжди відкривається до більшого числа чи предмета. Наприклад, якщо у нас є дві купки цукерок: 5 цукерок і 3 цукерки, то ми ставимо знак так, щоб ротик відкривався до 5, бо 5 більше. Пишемо:
3 < 5.

Якщо ж у нас є дві однакові купки, скажімо, по 3 цукерки в кожній, то ставимо знак =, бо це однакові числа:
3 = 3.

5. Тренувальні вправи

  • Вчитель: А тепер давайте потренуємося! Я буду називати предмети, а ви порівнюєте, який з них більший, а який менший.
    • Вправа 1: Тонка книга і товста книга. Яка з них більша?
      • Учні: Товста книга > тонка книга.
    • Вправа 2: Маленький м'яч і великий м'яч. Який з них більший?
      • Учні: Маленький м'яч < великий м'яч.
    • Вправа 3: Три олівці і три ручки. Що ми поставимо між ними?
      • Учні: 3 олівці = 3 ручки.

6. Окреме пояснення для числа «0»

Вчитель: Число «0» — це дуже цікаве число. Воно завжди найменше, бо означає «нічого». Наприклад, порівнюємо 0 і 2: 0 < 2, бо два завжди більше за нуль.

7. Ігровий момент

Вчитель: А тепер давайте пограємо в гру! Візьміть будь-які предмети вдома: іграшки, фрукти або книжки, і порівняйте їх. Уявіть, що ротик відкривається до більшого. Це дуже весело і допоможе вам швидше навчитися!

8. Підсумок уроку

  • Вчитель: Сьогодні ми навчилися порівнювати числа та предмети за допомогою знаків «>», «<», «=». Тепер ви знаєте, як визначити, яке число чи предмет більший або менший. Успіхів вам, юні математики!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 листопада
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку