Тема. Задачі з двома запитаннями.
Мета.
Формування ключових компетентностей Нової української школи:
- математичної грамотності;
- спілкування державною мовою;
- компетентності в природничих науках і технологіях.
ХІД УРОКУ.
І. Мотиваційний етап.
Готуючись до уроку я приготувала незвичні подарунки. Ви не зможете забрати їх додому, комусь подарувати, але на душі у вас стане тепліше. Приготуйте долоньки для подарунків.
Я дарую вам щиру посмішку, я ділюся з вами своєю любов’ю і добротою, я бажаю вам здоров’я, миру і добра. Затисніть подаруночки у своїх кулачках. А для того, щоб у всіх у вас був хороший настрій поділіться своїм подарунком («повітряний поцілунок»).
ІІ. Цілевизначення та планування.
Бережи рослинку, бережи травинку,
Кожен крок свій на землі передбачай.
Бережи краплинку, бережи пташинку –
І на землі тоді настане рай!
Діти, як ви розумієте епіграф нашого уроку? Про що в ньому йдеться?
Учитель.
Сьогодні у нас незвичайний урок:
У світ математики зробимо крок.
Метою нашої роботи є закріплення вмінь розв’язувати вирази на додавання і віднімання , навчимося розв′язувати задачі з двома запитаннями, а також розширимо свої знання про братів наших менших, які потребують особливого захисту, бо занесені до Червоної книги.
Роботи на уроці буде дуже багато, тому ви повинні швидко думати, чітко й правильно відповідати, каліграфічно писати.
Отож я запрошую вас у мандрівку сторінками Червоної книги. А хто з вас знає, що таке Червона книга?
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь.
Учитель. Щоб зустрітись із першим мешканцем Червоної книги, вам потрібно відгадати загадку:
Вдень спочиваю, вночі літаю,
Маю круглі очі, бачу серед ночі.
Хто мене впізнав, прошу, щоб сказав. (Сова)
А що ви знаєте про сову? А чи знаєте ви, що сова вухата занесена до Червоної книги?
На жаль, сова призабула дії додавання і віднімання
Робота з кубиком Блума:
-назва компонентів при додаванні
- як знайти невідомий доданок
- назва компонентів при відніманні
- як знайти невідоме зменшуване?
-як знайти невідомий від′ємник?
2. Усний рахунок (використання числових віялів)
Сума чисел 9 і 2 (11), різниця чисел 50 і 40 (10), скільки крил у 3 сов, збільшити число 8 на 4
3. Калігрфічна хвилинка
Учитель. Наступний мешканець Червоної книги знову захований у загадці.
Плиг-скік, плиг-скік,
Довгі вушка, білий бік. (Зайчик)
А що ви знаєте про зайця-біляка?
Зайчик нам приніс новинку – каліграфічну хвилинку.
Біля річки на галявці
Знайшли моркву білі зайці.
Вісім морквин – це немало,
чотири з’їли –
Скільки стало?
Учитель показує на дошці цифру 4 та її написання
Число 4 – чарівне число. Воно знаходиться у гармонії з природою. Давайте подумаємо і скажемо де ви зустрічали число 4?
4- пори року;
4- ранок, день, вечір, ніч;
4- Південь, Північ, Захід, Схід
4-квадрат, прямокутник
ІV. Опрацювання навчального матеріалу.
1. Самостійна робота
Учитель. Наступний мешканець знову заховався у загадці.
Він у барлозі спить зимою
Під великою сосною.
Лиш почує він весну –
Прокидається від сну. (Ведмідь)
Учитель. Відомості про бурого ведмедя.
Наш ведмедик зараз просить працювати самостійно (завдання на горщику з медом, на ягодах малини, ожини)
Самостійна робота з використання лего
І група –
9+2 = 12+7=
16-10= 8+4=
ІІ група
...-1=10 …+1=20
36-…=30 8+4=..
ІІІ група.
1дес.1 од.= 1дм 9см=…см
1дм = …см 16см-4см=…см
2. Фізкультхвилинка
Учитель. А зараз цікавинка – від лисички музична хвилинка
3. Пояснення нового матеріалу
Учитель
Здогадайтесь, який звірок завітав на наш урок?
З моряками він був дружний,
Чим донині знаменитий.
І з морських звірів кому ж
У світі пам’ятник стоїть? (Дельфін)
Робота над задачею.
№6 (ст.87)
Прочитайте задачу.
- Про що повідомляється в умові задачі?
- Що означає число 7?
- Що означає число 3?
- Прочитайте питання задачі?
- Скільки питань ви прочитали?
- В задачі може бути не одне, а два і більше питань.
- Як знайти відповідь на перше питання?
- Запишемо розв’язання.
- Що треба зробити, щоб відповісти на друге питання?
- Запишемо.
4. Закріплення вивченого матеріалу
Здогадайтесь, про кого мова?
Колючий звірок у лісі блукає,
Грибочки і яблука на голки складає,
Звуть його просто, звуть його так:
Колючий звірок – це просто … (Їжак)
А чи знали ви, діти, що їжачок занесений до Червоної книги?
Задачі від їжачка (самостійна робота)
Самостійна робота в групах (додаток)
Вам потрібно виконати 2 завдання
5. Робота з геометричним матеріалом
Учитель. А зараз фантазію увімкніть і з геометричних фігурок тваринку складіть. Попрацюйте у групах.
V. Рефлексивно-оцінювальний етап.
Рефлексія й оцінювання власної діяльності
Порівняйте задачі.
Спілкування, співпраця з вами принесли мені радість. А вам? Оцініть свою роботу (картки самооцінки)
с.87, №5
Емоційна хвилинка (коло дружби).
Учитель. А тепер станьте у коло, візьміться за руки і назавжди запам’ятайте ці слова
Наш дивний світ такий, як казка,
Он в небі хмаронька пливе.
Тож бережи його, будь ласка,
Все в ньому гарне і живе.
Он квітка полум’ям палає
І ясне сонечко блищить.
Чарівна пташечка співає,
Все в дивосвіт прийшло, щоб жить!
4
на 2 більше
5
на 2 менше
10 п.
на 4 менше