Конспект онлайн-уроку з музичного мистецтва у 5 класі
на тему « Коли всі мистецтва разом. Театр».
Ціль: Ознайомити учнів із видами театру, особливостями театральної мови.
ХІД ЗАНЯТТЯ.
І. Актуалізація опорних знань.
Слайд 1.
Завдання. Розгляньте картину та пригадайте види мистецтв зображених на ній. ( Музичне, образотворче, хореографічне, театральне)
Слайд 2.
Завдання. Пригадайте, розглянувши ілюстрації, назви відомих вам літературних творів, на сюжети яких були створені музичні твори. Назвіть їх назви та жанри.
(Байка «Музики» Л. Глібов - В. Барвінський «Квартет», Льюїс Керрол Казка «Аліса у країні див» - Джобі Талбот Балет « Аліса у країні див», Джонатан Свіфт Казка «Гулівер» - В. Птушків Сюїта для фортепіано «Гулівер»).
Слайд 3.
Завдання. Знайдіть мою помилку.
Слайд 4.
Фото екстер’єру театру. Сьогодні ми здійснемо подорож до…. ( Театру)
ІІ. Тема нашого уроку : Театр відчиняє двері.
Під час уроку ми з’ясуємо, які є види театру, визначимо особливості театральної мови.
Слайд 5.
Але спочатку пограємо в гру та пригадаємо правила поведінки в театрі.
https://learningapps.org/watch?v=pombyj08a23
(На виконання його відводиться 4 – 5 хв. )
Слайд 6. Завдання: Перегляньте відео. Визначить вид театру. Обгрунтуйте свою думку.
Слайди7,8,9. Віртуальна екскурсія до театру. Учні розглядаючи фото знайомляться з інтер’єром театру: фоє, партер, балкони, лоджії, оркестрова яма, сцена тощо…
Слайд 10-11.
– Яким же був театр у давнину і де він зародився?
( Учні пригадують Стародавню Грецію та особливості античного театру).
Слайд 12.
Бесіда про театральні професії.
Завдання. Розгадай ребус. Відповідь- лялькар. (Учні пишуть свої відповіді у чаті Zoom)
Слайд 13. - Чим займається лялькар? Яка його роль у театрі?
Слайд 14. - Яка ж професія найголовніша у театрі? (Актор)
Слайд 15. https://www.youtube.com/watch?v=oRz1_YY4rnM
А зараз ви спробуєте себе у ролі актора та пограєте в рухливу гру
« Дзеркало емоцій».
Вам потрібно буде за фото відтворити перед камерою ту емоцію, яку ви побачите на моніторі. ( 2 хв)
Слайд 16.
Театр емоційно розвиває людину, наводить глядача не тільки на серйозні роздуми, але й може розвеселити, розрадити.
Для цього існує такий театральний жанр, як комедія.
Робота в групах. Італійська комедія масок. Учні самостійно знаходять інформацію про історію виникнення жанру, персонажів, костюми та грим героїв.( Працюють 5 хв.)
Слайд 17. Слухання та аналіз музичного твору. П’єса німецького композитора-романтика Роберта Шумана «Арлекін».
Завдання. Визначити характер музики. (Назва твору не повідомляється)
(Учні виставляють смайли з певною емоцією та обгрунтовують свою думку).
(Слайд 16).
Слайд 18. Рефлексія.
Емблемою театрального мистецтва є зображення масок. Поміркуйте, чому саме такі емоції на них зображені?
ІІІ. Висновки та аналіз роботи кожного учня за допомогою формувального оцінювання.