Урок з навчання грамоти "Повторення знань про вивчені букви. Звук [г]. Позначення його буквами Гг. Письмо рядкової букви г

Про матеріал
Матеріал допоможе ознайомити учнів з літерами Г, г («ге»), їх назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів із цією літерою, удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений, складовий аналіз слів, уміння ставити наголос, сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, фонематичний слух і зв’язне мовлення учнів.
Перегляд файлу

   Навчання  грамоти                                      Урок № 83                                          2.01.2019р.

Тема.  Повторення знань про вивчені букви. Вивчення скоромовок. Звук [г].  Позначення його буквами Гг. Письмо рядкової букви г. підготовчі графічні вправи.

Мета: ознайомити учнів з літерами Г, г («ге»), їх назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів із цією літерою, удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений, складовий аналіз слів, уміння ставити наголос, сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, фонематичний слух і зв’язне мовлення учнів; виховувати любов до тварин і шанобливе ставлення до природи

                                                         ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повторення вивченого матеріалу

  1. Закріплення знань про букви та звуки (слайд 2)
  • Відгадування загадки про гнома
  • На галявині за тином

             Із гриба зробив хатину.

            Та й усівся під вікном

            Роботящий щирий … (гном)
Гном до нас прийшов у гості і хоче з вами поспілкуватися.

  • Давайтедамо відповіді на його запитання:
  • те, що ми чуємо і вимовляємо,— це… (звуки).
  • те, що ми бачимо і пишемо,— це… (букви).
    — Які  літери ми вивчали ?
  1. Гра «Упізнай букви» (буквар, 1 сторінка)
  2. Мовна розминка
  1.        Чистомовка (навпаки)

- А тепер я буду читати  речення,  а ви повторюйте тричі останній склад

  • Плаття зшию я тобі – бі, бі,бі
  • Розпочнемо разом гру – ру, ру, ру
  • Відчиняйте ворота – та, та,та
  • Дай напитися води- ди, ди, ди
  1. Виділення звука [г] зі скоромовки. Гра «Впіймай звук» (слайд 3)
    — Послухайте  вірш і скажіть,  який звук повторюється?
  • У ставку з гусаком
    Гусенята й гуска.
    Гусенята плюскотять,
    Гуска носом плюска.
  • У яких словах він зустрічається?( гусаком, гусенята,  гуска)
    Яких ще ви знаєте птахів, у назві яких зустрічається звук [г]. (Голуб, грак, горобець, глухар) - (слайд 4)
  1. Добирання слів з новим звуком.
  • Спробуйте назвати слова, в яких також ми чуємо звук [г].   (гриб, магазин, гарбуз, гора, сніг)
  1. Спостереження за артикуляцією звука [г].  Характеристика звука.

- Чи  можна цей звук проспівати? (ні)

- Струмінь повітря потрапляє на перешкоду, створеною задньою частиною язика. Який звук [г]- приголосний чи голосний? (приголосний)

ІІІ.  Повідомлення теми та завдань уроку.

  • Сьогодні  на уроці ми ознайомимося з новою літерою г («ге»), її написанням, будемо вчитися читати слова з цією буквою, запишемо звукову схему слова зі звуком [г]. 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Ознайомлення з буквами Г,г («ге»).
  • На письмі звук [г] позначається буквами Г,г («ге»)-  (слайд 5)
  • Що ви помітили? Чим вони різняться? (різні за розміром)
  • А яка форма? (однакова).
  • З яких елементів складаються друковані літери? (з великої та маленької вертикальної і малої горизонтальної паличок)
  • Яке місце в азбуці займає ця буква? (4)- (слайди 6,7)
  • На який предмет схожа літера?
  • Спробуйте утворити літеру «ге».
  • Глянь, Галинко! Гнате, глянь.

Подивись, Ганнусю.-

Буква «ге» гачком зігнулась,

Як на груші гусінь!
- На кого схожа у вірші буква «ге»? (на гусінь)

  1. Вправи з читання
  • Утворимо  та прочитаємо склади.
  • Презентація (слайди 8 -10)
  • Буквар  (с.4 ) – (слайд 11)
  • Фізкультхвилинка

Білі гуси налетіли

На бабусине подвір’я.

Поклювали, походили,

Піднялись і полетіли.

Гуси летять-відлітають,

А діти тихенько за парти сідають.

3.Письмова діяльність - (слайд 12- 13)

  1.                    Каліграфічна хвилинка (у зошиті, с.1)

Списати голосні, приголосні; речення.

  1. Складання звукової схеми слова папуга (с.3)
  2. Знайомство з буквою г

Га-га-га та ге-ге-ге

Це , напевно,  буква «ге»?

Бо вона якраз така,

Наче шия в гусака!

-   Обведіть всі букви «Г»  (с.2)

  • Письмо маленької букви г (1 рядок)
  • Читання та письмо складів (2, 3 рядок).
  • Пальчикова гімнастика(с.2)

4.Читання слів «ланцюжком» (с.5, букварик)

5. Робота з малюнком та віршем.

  • Про що вірш?
  • У яких словах є звук [г]?
  1. Написання слів гусак, берег.
  2. Написання речення.
  3. Підпис малюнків (гриб, огірок)
  4. Знайомство із словарними словами виразно, влітку. (слайд 14)

V.  Заключна частина

  1.                   Рефлексія . Фантазуємо «Якби я був...» .

- Оберіть предмет,  який починається звуком /г/ і продовжіть речення, «Якби я був (була) ....»

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
1493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку