Урок з навчання грамоти "Вивчення букви а"

Про матеріал
Урок сприяє формуванню в учнів уміння групувати предмети за певними ознаками, розвиває фонетичний слух, орфоепічні вміння.
Перегляд файлу

Тема уроку. Закріплення вміння вимовляти звук а, вивчення букви а. Звуко-буквені зіставлення. Зіставлення звукових схем із словами – назвами намальованих предметів. Формування аудіативних умінь за віршем М. Хоросницької. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати.

Мета: вивчити букви А, а; формувати в учнів уміння групувати предмети за певними ознаками; розвивати в школярів  фонетичний слух, орфоепічні вміння; поповнити словниковий запас першокласників словами абетка, азбука, алфавіт.

Обладнання: «Буквар» за редакцією М.Д. Захарійчук, ноутбук, відеозаписи, ілюстративний матеріал, конструктор LEGO.

Тип уроку: комбінований урок, вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: урок-зустріч.

Освітні галузі: мовно-літературна, природнича, технологічна.

                                                                     Хід уроку

I. Вступна частина. (Звучить фрагмент музики П.І.Чайковського «Пори року. Осіння пісня»).

 - Дорогі діти, щоб наша робота на уроці  була цікавою і успішною, я маю для вас сюрприз. До нас на урок завітала « Диво осінь». (Заходить дівчинка в осінньому одязі).

Вчитель. Дорогі  діти, посміхніться нашій гості, подаруйте посмішку один одному, вона  принесе вам щастя, успіх і  зігріє  своїм теплом.

Осінь. Діти, я принесла вам подарунок – це килимок осінніх листочків – завдань, який зробить ваш урок яскравим і цікавим, а я  поспішаю далі  прикрашати природу. Бажаю вам успіхів!

II. Повторення вивченого матеріалу.

1.Артикуляційна хвилинка (з голосу вчителя).

Щоб наш язичок був слухняний і  вправно виконував завдання, зробимо для  цього зарядку.

Ато – ато – ато чистомовок  є багато.

Ті – ті – ті –та найкращі будуть ті,

Ята –ята – ята, що поможуть вам, малята,

Ув – ув – ув – ротик щоб слухняний був.

2.Робота з Букварем(с.24).

Осінь впевнено крокує по країні, одягає в золото ліси і гаї. Завітала вона і в наше місто.

-Як називається країна, у якій ми живемо?

-Як називається  місто, в якому ви навчаєтесь?

Прочитайте вірш про Україну з пам 'яті.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми уроку.

2. Вступне  слово вчителя.

  •           Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами розпочинаємо вивчати букви. Раніше ви позначали звуки рискою, двома рисками, кружечком, а сьогодні вивчимо інші позначення звуків, які називають буквами.
  •           Пропоную вам заплющити очі й прочитати букву, якою позначений на дошці звук [а].
  •           Чи можете ви це прочитати?( Ні.) Чому?(Ми не бачимо.) Що ж таке буква?( Букви ми бачимо і пишемо).
  •           Який орган чуття допоміг вам побачити букву? (Орган зору).
  •           А зараз пропоную заплющити очі .(Промовляю  звук [а].
  •           Який звук я вимовила? Як ви дізналися?(Почули).
  •           Що таке звук? (Це те, що ми чуємо).
  •           Який орган допоміг почути звук? (Орган слуху).
  •           Звуки ми вимовляємо і чуємо. Всі звуки мови позначаються буквами.
  •           Букви розміщують в певному порядку. Такий порядок називають абеткою,  алфавітом  або азбукою. Який  звук ви чуєте на початку слів?

3. Розвиток в учнів аудіативних умінь .

  •           А зараз послухайте оповідання про хлопчика. У якого була дуже цікава абетка.                 ( Оповідання Н.Сніданко «Про хлопчика Тарасика»).

   У Тарасика була абетка, яка вміла розмовляти. Кожного ранку вона віталася з ним:          « Привіт! Будемо вивчати алфавіт!».  А ввечері прощалася:  «До побачення!»

   Вона співала веселих пісень, хвалила хлопчика, коли він правильно відповідав, або поправляла його, коли він помилявся. Тарасику було дуже цікаво з абеткою.

Аналіз оповідання.

  •           Як звати хлопчика?
  •           Що вміла «говорити» незвичайна абетка?
  •           Коли вона це  «говорила»?
  •           Що « говорила» абетка, коли Тарасик помилявся?

4. Робота зі звуками слова алфавіт.

  •           Вимовте перший звук у цьому слові.
  •           4. Ознайомлення з буквами А, а.
  •           Звук а позначають букви А,а.

5. Вивчення вірша напам’ять.

  •           В алфавіті А – найперша!
  •           В алфавіті А – найлегша!
  •           Ширше ротик розкривай,
  •           Букву А ти проспівай!

6.Читання букви А з різною інтонацією.

  •           А – а – а – а! – з почуттям болю.
  •           А – а – а з почуттям тривоги.
  •           А – а – а з почуттям радості.

7. Перший листочок до нас залетів, принести завдання вам захотів.

Листочок – гра «На що схожа буква А?»

  •           А яка ж та буква А?
  •           Що нагадує вона?( Фантазування. На осінніх листочках діти перетворюють букву А на різні предмети .)

8. Робота в групах.

  •           Діти, пропоную вам об’єднатися в групи за улюбленим кольором осіннього листочка і викласти букву А.
  •           Група «Вересень» на геробордах за допомогою гумових резинок, група «Жовтень» - за допомогою 7 танів,  група «Листопад» - конструктор LEGO.

9.  Друкування букви на дошці «мокре» письмо, обведення на тактильних буквах зразка.

10. Робота з розворотом «Букваря» (с. 26 -27)

  •           Розгорніть «Буквар» на с. 26. Розгляньте зелену плашку з друкованими буквами А, а,  а також рукописними, які ви писатимете в зошиті. За плашкою намальовані квіти. Скажіть, які вони називаються. (Айстри).
  •           Який перший звук чуємо в цьому  слові? Поруч намальовані «веселі» букви А . Розгляньте їх. З чого вони зроблені? Що вони вам нагадують?
  •           Під буквами написано: Бачу А. а. Чую а. Ми бачимо букви А, а, чуємо звук [а].

11. Звуковий аналіз слів-назв предметів (ананас,слива, калина).

  •           Ще два листочки до нас поспішають,
  •           Нові  завдання на нас чекають.
  •           Листочок-гра « Уважні долоньки». (Поділ «смачних» слів кавун, апельсин, малина на склади).
  •           Ці фрукти дуже корисні, вони містять у собі багато вітамінів, що сприяють зміцненню здоров’я людини.
  •           Листочок-гра « Хто у слові командир?»( Назвати голосні звуки  у  «смачних» словах.)
  •            
  •              12. Логіко- мовленнєві вправи: групування предметів, вилучення «зайвого». Повторення понять «живий»,  «неживий».
  •           13.Робота з предметами, які намальовані у «віночку» )( на с.27) (калина, аґрус, бабка, абрикос).

Наступний листочок хоче знати,

Де буква А  у словах  бажає стояти.

Листочок-гра «Вкажи місце».

  •           Назвіть слова , у яких звук [а] чується на початку, у середині, у кінці слова.

14.Фізкультхвилинка Осінь, осінь, ти  ласкава казка (https ://youtu.)

 Читання – слухання – розуміння.

1.Читання  вірша М. Хоросницької (с.27). Диференційований підхід.

- Кого ви бачите на малюнку?(Гарну дівчину в осінньому вбранні).

  •           Що робить осінь з природою? (Розфарбовує в яскраві кольори).
  •           Знову листочок до нас завітав,
  •           Гру –пошук нам запропонував.
  •           Гра «Розвідка». Знайдіть на малюнку предмети, у назві яких є буква а.

2.Використання стратегії «Фішбоун».

- Коли настає пора року осінь, то жива і нежива природа змінюється.

Діти, пропоную вам  завдання – одягнути рибку, зробити повну картинку.

Голова. Осінь змінила природу. Хвіст. Осінь буває різною. Зверху - холод,  дощ, мало сонця. Знизу-птахи відлітають, люди хворіють, дні коротші.

3. Діти, осінь нам  на згадку подарувала багато красивих листочків. Пропоную з них  зробити рибку і метелика. Практична робота в парах.

4.Заключна частина. Рефлексія. ( Вчитель з учнями у колі).

Вчитель. Дорогі діти, протягом уроку ви чудово виконали всі завдання, які залишила на листочках наша гостя. Ви були старанні, активні, творчі.

Які завдання Осені вам сподобались найбільше?

Гра «Закінчи речення».

  •        На уроці я дізналася…

-   Мене найбільше зацікавило…

 - У мене вийшло…

 - Мені сподобалося…

 - Я вмію зробити…

 Вправа «Стоп – кадр».

  •        Уявіть себе фотографами і зробіть світлину про осінь в місті. Прикрасимо дерева осінніми листочками.

- Якщо вам добре працювалось і  ви можете допомогти іншим, повісьте          оранжевий листочок.

- Якщо вам працювалося легко і цікаво,наклейте на дерево жовтий листочок.

- Якщо ви вважаєте, що вам потрібна допомога, прикріпіть червоний листочок.

Вчитель.-Ця спільно зроблена світлина,   буде нам нагадувати про наш осінній урок і зустріч з Осінню.

 

 

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку