Тема уроку. Закріплення вміння вимовляти звук а, вивчення букви а. Звуко-буквені зіставлення. Зіставлення звукових схем із словами – назвами намальованих предметів. Формування аудіативних умінь за віршем М. Хоросницької. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати.
Мета: вивчити букви А, а; формувати в учнів уміння групувати предмети за певними ознаками; розвивати в школярів фонетичний слух, орфоепічні вміння; поповнити словниковий запас першокласників словами абетка, азбука, алфавіт.
Обладнання: «Буквар» за редакцією М.Д. Захарійчук, ноутбук, відеозаписи, ілюстративний матеріал, конструктор LEGO.
Тип уроку: комбінований урок, вивчення нового матеріалу.
Форма проведення: урок-зустріч.
Освітні галузі: мовно-літературна, природнича, технологічна.
Хід уроку
I. Вступна частина. (Звучить фрагмент музики П.І.Чайковського «Пори року. Осіння пісня»).
- Дорогі діти, щоб наша робота на уроці була цікавою і успішною, я маю для вас сюрприз. До нас на урок завітала « Диво осінь». (Заходить дівчинка в осінньому одязі).
Вчитель. Дорогі діти, посміхніться нашій гості, подаруйте посмішку один одному, вона принесе вам щастя, успіх і зігріє своїм теплом.
Осінь. Діти, я принесла вам подарунок – це килимок осінніх листочків – завдань, який зробить ваш урок яскравим і цікавим, а я поспішаю далі прикрашати природу. Бажаю вам успіхів!
II. Повторення вивченого матеріалу.
1.Артикуляційна хвилинка (з голосу вчителя).
Щоб наш язичок був слухняний і вправно виконував завдання, зробимо для цього зарядку.
Ато – ато – ато чистомовок є багато.
Ті – ті – ті –та найкращі будуть ті,
Ята –ята – ята, що поможуть вам, малята,
Ув – ув – ув – ротик щоб слухняний був.
2.Робота з Букварем(с.24).
Осінь впевнено крокує по країні, одягає в золото ліси і гаї. Завітала вона і в наше місто.
-Як називається країна, у якій ми живемо?
-Як називається місто, в якому ви навчаєтесь?
Прочитайте вірш про Україну з пам 'яті.
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Оголошення теми уроку.
2. Вступне слово вчителя.
3. Розвиток в учнів аудіативних умінь .
У Тарасика була абетка, яка вміла розмовляти. Кожного ранку вона віталася з ним: « Привіт! Будемо вивчати алфавіт!». А ввечері прощалася: «До побачення!»
Вона співала веселих пісень, хвалила хлопчика, коли він правильно відповідав, або поправляла його, коли він помилявся. Тарасику було дуже цікаво з абеткою.
Аналіз оповідання.
4. Робота зі звуками слова алфавіт.
5. Вивчення вірша напам’ять.
6.Читання букви А з різною інтонацією.
7. Перший листочок до нас залетів, принести завдання вам захотів.
Листочок – гра «На що схожа буква А?»
8. Робота в групах.
9. Друкування букви на дошці «мокре» письмо, обведення на тактильних буквах зразка.
10. Робота з розворотом «Букваря» (с. 26 -27)
11. Звуковий аналіз слів-назв предметів (ананас,слива, калина).
Наступний листочок хоче знати,
Де буква А у словах бажає стояти.
Листочок-гра «Вкажи місце».
14.Фізкультхвилинка Осінь, осінь, ти ласкава казка (https ://youtu.)
Читання – слухання – розуміння.
1.Читання вірша М. Хоросницької (с.27). Диференційований підхід.
- Кого ви бачите на малюнку?(Гарну дівчину в осінньому вбранні).
2.Використання стратегії «Фішбоун».
- Коли настає пора року осінь, то жива і нежива природа змінюється.
Діти, пропоную вам завдання – одягнути рибку, зробити повну картинку.
Голова. Осінь змінила природу. Хвіст. Осінь буває різною. Зверху - холод, дощ, мало сонця. Знизу-птахи відлітають, люди хворіють, дні коротші.
3. Діти, осінь нам на згадку подарувала багато красивих листочків. Пропоную з них зробити рибку і метелика. Практична робота в парах.
4.Заключна частина. Рефлексія. ( Вчитель з учнями у колі).
Вчитель. Дорогі діти, протягом уроку ви чудово виконали всі завдання, які залишила на листочках наша гостя. Ви були старанні, активні, творчі.
Які завдання Осені вам сподобались найбільше?
Гра «Закінчи речення».
- Мене найбільше зацікавило…
- У мене вийшло…
- Мені сподобалося…
- Я вмію зробити…
Вправа «Стоп – кадр».
- Якщо вам добре працювалось і ви можете допомогти іншим, повісьте оранжевий листочок.
- Якщо вам працювалося легко і цікаво,наклейте на дерево жовтий листочок.
- Якщо ви вважаєте, що вам потрібна допомога, прикріпіть червоний листочок.
Вчитель.-Ця спільно зроблена світлина, буде нам нагадувати про наш осінній урок і зустріч з Осінню.