Урок з навчання грамоти. "Звук [ж]. Мала буква ж. Читання слів і тексту з вивченими літерами."

Про матеріал
1 клас НУШ. Урок з навчання грамоти. "Звук [ж]. Мала буква ж. Читання слів і тексту з вивченими літерами."
Перегляд файлу

Урок 123. Звук [ж]. Мала буква ж. Читання слів і тексту з вивченими літерами
Букварний період

Мета: ознайомити учнів з друкованою малою буквою ж; навчити друкувати її; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів, навичку читання, уміння добирати заголовок до тексту; розвивати вміння складати речення й розповіді за малюнками; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати спостережливість, інтерес до живої природи.

Обладнання: картки для стіни слів; предметні малюнки-картки; малюнок для вправи «Цікава картина»; таблиці вивчених букв; схеми речень; предметні малюнки тварин; таблиця слів для читання; картина для малювання; стікери для рефлексії.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Нумо привітаємось,

Нумо посміхнемося,

Нумо в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

2. Мовна розминка

3. Розчитування за складовою таблицею

4. «Ланцюжок» скоромовок

5. Скоромовка з [ж]

- Який звук чуєте найчастіше?

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

ІІІ. Основна частина

1. Ознайомлення з буквою «же». Графічний аналіз букви

— Звук [ж] на письмі позначається буквою «же».

— На кого схожа ця буква?

Буква «же» - неначе жук,

Що потрапив нам до рук.

Хоч листочків «ж» не їсть,

Та кінцівок має шість.

2. Артикуляція звука  [ж]

3. Чистомовка

4. Звуковий аналіз слів, зошит с.57

Кажан     лижі

-о-о-         -о=о

Висновок: отже, звук  [ж] може бути твердий і м’який

-Доберіть самостійно слова з [ж].

5. Пальчикова гімнастика

Вправа «Човен»

https://nuschool.com.ua/lessons/mova/1klas_2/1klas_2.files/image069.jpg

В. п. Обидві долоні поставлені на ребро і з'єднані «ківшиком», великі пальці притиснуті до долонь.

По річці плине човен,

Він дітлахами повен.

6. Робота  в групах

(Представник групи обирає конверт із завданням, на якому потрібно зібрати слово з «розсипаних» букв. Слова, складені групами, друкують на дошці.)

І група — АБЖКА (жабка)

ІІ група — ИОТЖ (жито)

ІІІ група — ЖФИАР (жираф)

IV група — ЬЖДОУД (жолудь)

V група — ИЖКУ (жуки)

— Послухайте слова, що утворилися. Що серед них спільного? (Починаються звуком [ж].)

— Скласти речення з одним із цих слів.

4. Вправа «З'єднай букву»

— З'єднайте букву «же» зі словами, що починаються на цю букву.

https://nuschool.com.ua/lessons/mova/1klas_2/1klas_2.files/image070.jpg

 

— Які малюнки зайві? Чому?

— Розфарбуйте маленьку літеру ж і малюнки до неї.

6. Фізкультхвилинка

7. Читання складів за таблицею.

8. Робота в групах

Скласти розповідь за малюнком (зошит, с. 57)

9. Завдання від Читалочки

Буквар, с.14

10. Робота з текстом

1) Передбачення за малюнком

2) Читання виділених складів (повільно, скоромовкою)

3) Читання тексту вчителем

-Чи справдилися передбачення?

4) Читання «естафетою»

5) Гра «Так чи ні»

- Ожина росла у лісі.

- Жук вважав себе господарем саду.

-  До вужа і жука пристрибала жабка.

- Звірі разом грали у квача.

- Дружба зробила добру справу.

6. Добирання заголовка

- Чого вчить нас ця казочка?

ІІІ. Підсумок уроку

Вправа «Продовжіть речення»

-Я знаю…

-Я запам’ятав(ла)…

-Я зміг (змогла)…

ІV. Гра «Світлофор»

 

docx
Додано
3 листопада 2022
Переглядів
698
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку