Тема. Звук [с], [с′]. Букви Сс. Друкування та письмо рядкової букви с.
Очікувані результати навчання:
- слухає і розуміє коротке монологічне висловлювання;
- має уявлення про букву і звуки, про склад, вимовляє слова по складах;
- розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння;
- має уявлення про речення, визначає кількість слів у реченні;
- складає речення за малюнком;
- сприймає прості медіа продукти – малюнки, бере участь в обговоренні прослуханого;
- читає прості та обернені склади з вивченими буквами, слова, речення;
- вміє правильно з’єднувати літеру «с» з іншими літерами;
- вміє виділяти звук [с];
- пізнає звук [с] і літеру «с» у словах;
- аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошений склади, голосні та приголосні звуки).
Хід уроку
І. Організаційна частина
Вже дзвінок нам дав сигнал,
До роботи час настав.
Ми часу свого не гаймо,
Працювати починаймо.
- Сьогодні, діти, у нас незвичайний урок. До нас завітали гості.
Поверніться обличчям до гостей і посміхніться, подаруйте їм своє тепло.
- А ще до нас завітала… А хто, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Не стулить ні на мить очей,
Вночі полює на мишей.
Зате удень відпочива,
Цікава пташка ця … сова.
Сова і справді дуже цікавий птах. У неї великі очі, гострі кігті, пір’я дуже м’яке і через це не чути, як вона летить. Але сова засмучена, бо ідучи до нас на урок, дрімучим лісом, з’явився злий чарівник і забрав совенят. Повернуться вони лише тоді, коли ми виконаєм завдання, які він передав.
- Допоможемо совенятам повернутись до мами?
- Тоді розпочинаємо.
ІІ. Основна частина
* Абетка
* Гра «Ехо»
А – А
О – О
У – У
Е – Е
И – И
І – І
Ми назвали … голосні звуки.
Голосні звуки позначаються ? ( кружечком), жива схема.
Всі інші звуки… приголосні.
Приголосні бувають? ( тверді і м’які), жива схема.
* Гра « Звук впіймай, слово називай»
к о з а м а м а
р а к р о с а
М –
А –
- Із завданнями ви справились і до мами повертається совенятко. Зустрічайте його ( діти оплесками зустрічають совеня).
2. Мотивація навчальної діяльності
Послухайте уважно вірш і скажіть, який звук зустрічається найчастіше.
Місяць хвалиться з небес:
Усміхнулись совий слон:
- Міцяцю наснився сон.
3. Повідомлення теми і завдань уроку
- Як ви гадаєте, яку букву ми будемо сьогодні вивчати? Чому ви так уважаєте?
- Так, сьогодні найуважніші дітки 1-го класу продовжать вивчати літери. Будемо ми вивчати літеру «с».
- Як ви гадаєте, навіщо нам сьогодні буде потрібна літера «с»? ( Ми будемо читати і друкувати слова з літерою «с».
4. Вивчення нового матеріалу
* Показ букви
* Хвилинка фантазії
- Закрийте свої оченятка і пофантазуйте, на що схожа літера «с». ( Відповіді дітей).
* Позиція букви
- Подивіться, діти, уважно на малюнки і скажіть. Де може стояти буква «с»?
( Відповіді дітей).
* Читайка
1) Мовна розминка
- Дітки, а як говорить сова?
- Давайте разом скажемо у-у-у
2) Робота над чистомовкою. Повтори останній склад
3) Гімнастика для очей
- Для того, щоб нам гарно читати, треба зробити гімнастику для очей.
- Подивіться очками на точку і намалюйте по контуру сову ( за годинниковою стрілкою, проти годинникової стрілки).
4) Розчитка
- Повертається совеня, зустрічайте його!
* Робота за букварем
1) Робота за малюнком угорі сторінки
2) Виконання завдання 1
- Знайдіть букви С і с у рядку
3) Вправи на читання складів
4) Читання для сусіда. ( Після, діти оцінюють читання сусіда за допомогою смайликів)
5) Словникова робота
6) Гра « Правда чи неправда»
Фізкультхвилинка
- Повертається ще одне совеня, зустрічайте його!
* Звуковий аналіз слова
оса сосна
- • - - • • - • З’єднай слова із звуковими моделями
* Жива схема слова сова
* Гра « Віднови речення»
- Коли сова ішла до нас і несла речення, здійнявся вітер і слова розлетілись.
Ваше завдання відновити речення (малюнкове речення)
у Сова живе дуплі
- Повертається совеня, зустрічайте його!
* Пальчикова гімнастика
- Дітки, як каже мишка? Пі-пі-пі
- А на кого полює сова?
- Великий пальчик, то сова, вказівний….., то мишки ( пальчики по черзі дотуляються до великого, а діти промовляють пі-пі-пі)
* Робота в зошиті
- Друкування малої букви «с»
- Написання рядкової літери «с», складів слів
- Самооцінювання
Фізкультхвилинка
- Повертається совеня, зустрічайте його!
* Робота в групах
- Дітки, хто з вас скаже, а де живе сова?
- Ось, зараз ви попрацюєте в групах.
1 група працює в дуплі під номером 1
2 група працює в дуплі під номером 2
3 група працює в дуплі під номером 3
- Обведіть ті слова, в яких заховалась буква «с»
- До якої групи ви віднесете ці слова? ( тварини, дерева, птахи)
- Повертається ще одне совеня, зустрічайте його!
* Ліпка букви «с»
- Яку букву ми сьогодні вчили на уроці?
- Зараз я вам пропоную за допомогою легкого пластиліну зліпити бувку «с»
( Ось така у нас вийшла буква)
- Повертається совеня, зустрічайте його!
* Малюнкова вікторина
- Долоньки - є буква «с», ручки навхрест – нема букви «с» у слові.
- Повертається совеня, зустрічайте його!
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.