Урок з навчанням одних учнів іншими до теми "Лісове господарство"

Про матеріал

Урок з навчанням одних учнів іншими до теми: "Лісове господарство". для учнів 9 класу. на уроці домінують взаємодопомога та взаємовідповідальність учнів

Перегляд файлу

Урок 16 Лісове господарство

Навчальна мета: повторити знання про поширення лісових природних зон у світі та лісових масивів в Україні; ознайомити учнів з сутністю, значенням та наслідками лісового господарства в світі та Україні; сформувати поняття у школярів про «лісозабезпеченість», навчити визначати та аналізувати лісозабезпеченість України, світу й окремих його регіонів

Розвивальна мета: формувати в учнів навички дослідницького характеру, уміння співпрацювати у групах

Виховна мета: виховувати учнів як відповідальних громадян місцевих рад, здійснювати екологічного виховання

Тип уроку: навчання одних учнів іншими

Обладнання: підручник, атлас, карта природних зон світу, карта природних зон України, політична карта світу, адміністративна карта України.

Опорні та базові поняття: лісове господарство, лісистість території, лісовий пояс, лісозабезпеченість

Хід уроку

Організаційний момент

Учні сідають за парти по списку екіпажів з 4 чоловік, які формуються на початку уроку. Склад екіпажу: капітан, штурман та 2 пілоти. Капітана обирає вчитель з числа сильних учнів.

Завдання для учнів готує вчитель та роздає екіпажам на окремих аркушах.

Робота учнів оцінюється за 12 бальною шкалою та заноситься у таблицю

№ «екіпажу»

Готовність «екіпажу»

Індивідуальні завдання

залік

Підсумок

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

Мотивація навчальної роботи

Тема сьогоднішнього уроку: Лісове господарство. Давайте визначимося з й ого метою. Досягти мети можливе лише за умов взаємонавчання в екіпажах.

Вивчення нового матеріалу

Вчитель детально з демонстраціями пояснює матеріал за планом:

  1. Лісозабезпеченість
  2. Лісове господарство в Україні
  3. Лісове господарство світу. Лісові пояси світу
  4. Лісова промисловість свого регіону
  5. Проблеми й перспективи розвитку лісового господарства

Робота екіпажів

  • Кожен екіпаж складає опорний конспект матеріалу.
  • Учні, використовуючи цифрові дані та діаграму, подані на комп’ютері, підраховують лісозабезпеченість України і порівнюють її з іншими державами.
  • Кожна група, використовуючи атлас, аналізують склад  лісів України.
  • На контурній карті школярі позначають  північний та південний лісові пояси.
  • Використовуючи атлас показують один одному та пояснюють розміщення лісових поясів світу,  лісових масивів в Україні, показують на карті світу ліси помірного поясу, вологі екваторіальні та тропічні ліси.
  • На підставі аналізу інформації про дніпропетровську область визначають обсяги лісових ресурсів для розвитку лісової промисловості у нашому регіоні
  • Визначають шляхи вирішення проблем розвитку лісового господарства на найближчі 10 років.

 

Екіпажи починають працювати: спочатку командир повторює матеріал своїм підлеглим, потім приймає залік у штурмана, командир і штурман опитують пілотів, ставлять їм залік і оцінки. Екіпаж готовий до захисту знань

Вчитель за власним вибором пропонує узагальнити матеріал уроку через перегляд і обговорення відеороліка на каналі youtube:

Лісові ресурси світу

Лісова промисловість світу

Площі лісового фонду України

Прикарпатське лісове господарство.

Командири витягують жетон: якщо жетон «Вибір» - учитель визначає, хто буде відповідати

Жетон «Делегат» - екіпаж вибирає, хто буде відповідати

Жетон «Усі» - відповідає кожен член екіпажу,

Жетон «Довіра» - опитування не проводиться, оцінка в журнал виставляється кожному та, яка була визначена в групі

Жетон «Екзаменаторі» означає, що екіпаж командирується для приймання заліку в другого екіпажу

Виконується робота в класі відповідно до отриманих жетонів. Коригуються оцінки у таблиці.

Рефлексія уроку:

Що я повинен був зробити для виконання завдань у групі?

Яку роботу я проробив реально?

На скільки якісно я це зробив?

Які труднощі виникли у мене при виконанні завдань?

Що або хто допоміг мені вирішити проблеми, що виникли

Чи буду я брати участь у таких уроках ?

Що нового я дізнався та навчився з даної теми уроку?

Мої побажання один одному

Підведення підсумку уроку

Домашні завдання підготуватися до тестування  § 15

docx
До підручника
Географія 9 клас (Бойко В.М., Дітчук І.Л., Заставецька Л.Б., Гринюк Т. А., Смаль І. В., Харенко І. М.)
Додано
27 липня 2018
Переглядів
1527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку