Матеріал прзначений для планування уроків вчителями образотворчого мистецтва та на заняттях з образотворчого мистецтва, керівниками гуртків художньо-естетичного напрямку.
Урок Образотворче мистецтво 5 клас
Тема: Що таке конструкція і пропорції.
Мета: навчальна: ознайомити учнів з поняттями «конструкція», «пропорції»;
формувати вміння аналізувати предмети, визначати конструктивну будову та пропорції предметів;
розвивальна: розвивати конструктивне та логічне мислення, вміння аналізувати свою думку під час відповіді;
виховна: виховувати зацікавленість до творів образотворчого мистецтва, ціннісне ставлення до культури і мистецтва, охайність і акуратність у процесі роботи.
Матеріали та інструменти: альбоми, аркуші паперу, олівці, гумки.
Зоровий ряд: презентація «Що таке конструкція і пропорції», презентація «Рембрандт ван Рейн», відеофільм «Як намалювати вазу» підручники, карточки-завдання.
Тип уроку: комбінований
Техніка виконання: малюнок
Хід уроку:
І. Організаційна частина: перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
1. Емоційне налаштування на урок.
Пролунав дзвінок-
Починаємо урок.
Працювати будемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Діти просто молодці!
2. Як часто, дивлячись на речі, які нас оточують, ми не замислюємося над тим, як же правильно їх зобразити. Предмет необхідно зображати не тільки таким, яким він здається нашому оку, а таким, яким він є, яким існує в натурі. А для цього нам необхідно ознайомитися з такими поняттями як конструкція і пропорції.
ІІІ. Викладення нового матеріалу.
1. Вступне слово вчителя. Що ж таке конструкція і пропорції?
Розповідь вчителя та бесіда з учнями розпочинається під час демонстрації слайдів презентації.
Прийом «Хвилинка підручника» (ст. 42).
Прийом «В гостях у художника» презентація«Творчість Рембрандта ван Рейна»
Прийом «Назвіть правильне твердження (робота з картками).
ІІІ. Практична робота
1. Намалювати кувшин за пропорціями (робота з картками).
2 . Вимоги до роботи: дотримання конструкції і пропорцій, акуратність, охайність.
ІV. Підсумок уроку
1. Прийом «Продовж речення»
а) Конструкція це…..
б) Під поняттям пропорції розуміють…..
2. Оцінювання та аналіз робіт учнів. Рефлексія.
V. Домашнє завдання
Спостерігати за предметами і об’єктами та аналізувати їх конструкцію і пропорції.