Урок "Будова і колір природних форм. Витинанка «Дерево життя»

Про матеріал

Мета: формувати знання про витинанку як вид ДПМ, формувати уявлення про «дерево життя»,повторити правила роботи з ножицями та клеєм;розвивати спостереження, зорову пам'ять, логічне мислення, створення образів на основі вивчених природних форм , зображення по пам'яті ,кольорочутливість ока ;виховувати естетичні смаки, культуру праці ,повагу до народних традицій.

Перегляд файлу

Образотворче мистецтво 5 клас

 

Тема: Будова і колір природних форм. Витинанка «Дерево життя»

 

Мета: формувати знання про витинанку як вид ДПМ, формувати  уявлення про «дерево життя»,повторити правила роботи з ножицями та клеєм;розвивати спостереження, зорову пам’ять, логічне мислення, створення образів на основі вивчених природних форм , зображення по пам’яті ,кольорочутливість ока ;виховувати естетичні смаки, культуру праці ,повагу до народних традицій.

Обладнання: витинанки, легка музика, фіранки, підзорники, ножиці, кольоровий папір, клей.

Хід уроку

І.Організація класу.

 

ІІ. Вступна бесіда.

- Погляньте діти всі на дошку що ви бачите ?(аплікацію).

- Так, це один із видів аплікації, але вона має свою назву -витинанка. Отож , мова сьогодні у нас піде саме про цей вид мистецтва.

 

Витинанка-орнаментальні і  фігурні прикраси житла, ажурно витяти ножицями, ножем з білого або кольорового паперу. Витинанка відома в Україні з ХІХ століття, коли в Україні з’явилися перші паперові фабрики. Витинанками прикрашали житло, обкладинки книг, а іноді їх переносили навіть на тканину. Напевне всім вам відомі фіранки на вікна , підзорники, тощо…

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  • От і сьогодні тема уроку :Будова і колір природних форм та виготовлення витинанки «Дерево життя».
  • Мета уроку:(зачитую).
  • Ви запитаєте чому така назва «Дерево життя»?Отож слухайте…

 

Давня людина жила в єдності із приро­дою. Особливо важливими для неї завж­ди були тварини і рослини. Людина вва­жала їх символами життя і здоров'я, уро­жаю і щастя, носіями магічної сили і оберегами її життя.

В будові всесвіту кожній тварині й рослині відводилось своє місце. Так ви­ник образ дерева життя, який є уособ­ленням єдності всього існуючого.

В Україні зображення дерева життя знаходять в орнаменті вишитих і тканих рушників, килимів, витинанок, писанок, посуду і в оздобленні одягу.

                            Світовим деревом українців найчас­тіше є дуб, явір, верба, липа, калина то­що.

Дерево життя — символ всесвіту, його зародження; символ росту, гармонії, безсмертя; невичерпних      життєвих сил; вічного оновлення та відродження.       Дерево членується по вертикалі на три частини, до  кожної з яких прив'язані певні істоти:

нижня — коріння (підземний світ), де є змії, риби, водоплавні птахи й тварини, бо низ дерева — не лише підземний світ, але й море, річка, взагалі вода;

середня — стовбур (земний світ), де співіснують великі істоти — люди і тварини — бики, коні, олені, вовки, ведмеді;

верхня — крона (небесний світ), де селяться птахи і бджоли, тут розташовують також небесні світила.

(Показ зразків стор.69 Обр.мист.5 клас., та зразків, які є на дошці.)

Всі вони різні і не можна сказати ,що вони неправильні ,адже дерево життя –стилізоване ,тобто такого насправді не існує і тому кожен його уявляє по-своєму. Тому і ви сьогодні подумаєте, пофантазуєте ,а яким би ви могли зобразити? Можна скористатися зразками ,можна попрацювати творчо.

Але перед тим як ми приступимо до роботи Ми повинні розглянути техніку виконання витинанки.

Якщо поглянути на любе із цих дерев ,то можна помітити, що коли поділити його навпіл по вертикалі ,то отримаємо дві симетричні половини дерева, тобто якщо прикласти одна на одну, то вони співпадуть. Як же це зробити? Ітак коли ви визначились з композицією, то беремо кольоровий папір, складаємо навпіл але навиворіт і тут же від середини малюємо половину дерева. Коли малюнок закінчений, то ми його витинаємо ножицями, а маленькі частинки краще вирізати манікюрними ножицями.

Коли вирізали, розгортаємо і бачимо, що тепер у нас ціле дерево,  залишилося тільки наклеїти. Клеїмо згори в низ ,намазуючи по частинках ,а не всю відразу, бо тоді буде витинанка наклеєна нерівномірно, та буде багато брижів.

 

Але для сьогоднішньої роботи нам необхідно повторити правила користування ножицями та клеєм.(Повторяєм).

 

ІІІ. Практична робота

 

ІV. Підсумок уроку

 

V.Д\З

 

*за бажанням зробити ще одне дерево життя;

 

- підготувати на наступний урок гуаш і пензлики з білочки або зробити з ворсинок котика.


 

doc
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
1090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку