2 клас
Тип уроку: ВНЗ
Тема: Кольоровий водограй. Палітра. Предметні кольори.
Мета: ознайомити учнів з осінніми місяцями, з діленням кольорів на теплі і холодні та ахроматичні кольори, навчити розрізнювати кольори за настроєм, розкрити історію походження назв місяців осені; вчити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона викликає; розвивати уяву, фантазію, мовлення, спостережливість, пам’ять; виховувати любов до природи, до мистецтва.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ
1.Перевірка домашнього завдання
— Які пори року ви знаєте?
— Що є причиною зміни пір року?
2.Робота над загадкою
Звучить музика П. І. Чайковського «Пори року. Жовтень. Осіння пісня», вчитель читає загадку.
Без пензлика, без олівця
Розфарбувала деревця.
Сумно у гаях блукає,
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль,
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
— Які слова допомогли вам відгадати загадку? (Розфарбувала, жовті шати одягає, жде білу сестрицю.)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся які зміни природи відображені у назвах осінніх місяців, які зміни у погоді відбуваються кожного осіннього місяця і спробуємо відтворити їх у творчих роботах, повторимо кольори веселки і дізнаємося про монохромні кольори.
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
— Розгляньте малюнки у підручнику. Поясніть народну мудрість: «Осінь іде, за собою дощ веде».
— Прочитайте завдання для ведення спостережень восени за неживою і живою природою.
— За таблицею розкажіть, як спостерігати за природою восени, які явища відбуваються у неживій природі, у житті, людини, рослин і тварин.
— Поміркуйте, коли закінчується літо? Які ознаки літа можна ще побачити у вересні? Які ознаки осені з’ являються у вересні?
— Осінь — це шлях, який проходить природа від літа до зими. Розгляньте художню галерею Матінки Природи (фото осінніх пейзажів на дошці). Що зобразили художники? Складіть речення.
— про що розповідають назви осінніх місяців? Розкажіть про кожний місяць за фотографіями.
— Прочитайте мудрі народні вислови про осінні місяці, поясніть їх.
Вправа «Мікрофон» «Чому ми любимо осінь»
— Розгляньте фотографії на дошці. На які періоди поділяють осінь?
Підсумок. Осінні місяці: вересень, жовтень, листопад. Восени дні стають коротшими, а ночі — довшими. Сонце піднімається на небосхилі вже не так високо, як улітку, тому його промені слабше прогрівають землю. Температура повітря знижується, з’являються перші заморозки.
Упродовж двох тижнів майже на кожному уроці ми спілкувалися про чарівну пору року осінь.
Пригадайте вірші з літературного читання «Осінь розважається» Н Карпенко, пригадайте опис горобини з української мови
_ Опишіть ваші малюнки
_ Якими кольорами нас зустрічає осінь?
-А якими проводжає?
- Який настрій у вас виникає, коли спостерігаєте за осінньою погодою?
_ Які кольори визивають добрий або сумний настрій?
_ На які дві групи можна поділити ці кольори?
_ До групи яких кольорів ми можемо віднести колір ночі, колір паперу, сьогоднішнє похмуре небо, кольори туману, який опустився позавчора?
Ці кольори називаються монохромними, що означає в перекладі «однокольорові, ті які не мають забарвлення»
- Який настрій ці кольори у вас визивають?
Фізкультхвилинка
Листячко у вересні від дощу тріпоче.
Діточки до школи всі дуже хочуть.
У жовтні канікули – ура!
Розважається вся дітвора!
В листопаді перші сніжинки
Впали з сірої хмаринки.
Кажуть: «Вам пора!
До роботи, дітвора!»
V.Постановка практичного завдання, узагальнення отриманих знань
Сьогодні я пропоную за жеребкуванням визначити, яка з груп буде працювати над створенням колажу погоди місяців осені. У поміч вам я зробила заготовки – листя. Ви маєте розташувати листячко дерев відповідно періодам місяця та доповнити колаж власними ідеями-малюнками.
Вам подані заготовки, які поділені на три частини. Кожна частина означає стан погоди, який притаманний місяцю осені.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
1.Захист проектів:
-Чому обрали саме ці кольори?
-Поясніть чому.
-Який вид діяльності найбільше сподобався