Урок з образотворчого мистецтва 7 клас
Тема: Просторова композиція. Тематична арт - інсталяція.
Мета: формувати компетенцію учнів стосовно форми сучасного мистецтва - інсталяції;формуватипрактичні навички у створенні просторових тематичних композицій. Закріплювати поняття глибини простору, плановості.Розвивати: аналітико-синтетичну діяльність учнів відповідно до зорової патології, окомір, дрібну моторику рук, креативне мислення, творчу уяву, художню пам'ять, кольоросприймання.Виховувати: допитливість, потребу в нових знаннях, зацікавленість у власному результаті роботи. Коригувати: зорове, слухове, дотиковесприймання.
Візуальний ряд:відеопрезентація з теми
Обладнання та матеріали:ІКТ,матеріали для тематичних інсталяцій,
музичний супровід, тематичні картки
Тип уроку: комбінований урок
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності.
1.Слово вчителя
(слайд 1)
Наш світ змінюється настільки швидко, що ми не встигаємо збагнути, а ще й потрібно засвоїти новітні технології, що стрімко завойовують простір.
(слайд 2)
Вчені та винахідникина найближчий час обіцяють розвиток таких мейнстрімних технологій…
(слайд 3)
Але ж ми добре пам’ятаємо прислів’я: «Без минулого нема майбутнього»
(слайд 4)
Так і у мистецтві… 20 тисяч років розвитку мистецтва: це багато чи мало? Для нас – забагато, а для історії – одна мить… Образотворче мистецтво, починаючи з наскельного живопису (розписів із зображенням бізонів на стінах печери Альтаміри– Іспанія періоду палеоліту) і до сьогоденняперебуває у творчому пошуку, оновлюючись та змінюючись. Тенденції сучасного мистецтва демонструють появу нових засобів мистецької виразності та способів мистецького самовираження. Сучасне мистецтво все частіше стає не просто об’єктом споглядання, а й середовищем, в якому глядач безпосередньо залучається до самого дійства. Сучасна публіка вже не хоче просто спостерігати – глядач потребує сильніших емоційних вражень і відчуттів.Змінилося світосприйняття , матеріали, технічний прогрес, ІКТ, вплинули на винахід нових сучасних художніх технік та форм.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. (слайд 5)
Слово вчителя: Оскільки ми з вами завжди цікавимося новими тенденціями образотворчого мистецтва, тож не могли обійти один з найсучасніших напрямків мистецтва – це просторові композиції (інсталяції). Створюватимемо тематичні просторові композиції (інсталяції).
ІV. Сприймання нового матеріалу.
Порівняємо та визначимося з площинним зображенням та просторовим (інсталяцією) (слайд 6, 7, 8, )
(слайд 9)
Термін "інсталяція" походить від англійського дієслова "toinstall" (встановлювати) , її не "малюють", не "пишуть", а саме встановлюють, складають, формують з окремих частин.
(слайд 10) Американка Анжела Поззісерія інсталяцій зі сміття «Викинуто на берег»
(слайд 11) Інсталяція з квітів, присвячена засновникам Києва (Кий, Щек, Хорив, сестра Либідь) Співоче поле м. Киів
(слайд 12)Інсталяція"Україна.Війна." 2015рік. Присвячена 70- річчю Перемоги.Вона символізує фронт, який двічі пройшов територією України і являє собою мапу, уквітчану червоними маками (колючий дріт, арматуру, рейки та деревину)
(слайд 13 – 14) Інсталяція «Любов». Її створив одеський художник Олександр Мілов. Найпопулярніший світовий фестиваль BurningMan - вперше з’явилася робота з України(пустеля Невада).Скульптура представляє собою чоловіка та жінку, що сидять спинами один до одного, та перебувають у стані напруження та конфлікту. Всередині них світяться дві дитини — хлопчик та дівчинка, які тягнуться один до одної. У довжину конструкція сягає майже 18 метрів, її висота — близько 8 метрів, а вага — 4 тонни.
(слайд 15 - 16) Інсталяція «Конкурс Євробачення»
(слайд 17) Інсталяція «Я люблю Чернігів»
(слайд 18) БОНУСНІ ПИТАННЯ
-Яка найбільша інсталяція у світі?
-Яка найбільша інсталяція в Україні?
-Яка інсталяція є на території нашого центру?
(слайд 19) В Японії на острові Нагашіма найбільша у світі світлова інсталяція"Зимове світло".Кілька десятків тисяч вогнів освітлюють стометровий тунель.
(слайд 20) Інсталяція відкритої Книги Заповідей внесена до Національного реєстру рекордів України. А вночі цей незвичний арт-об’єкт підсвічується.
(слайд 21) Новий національний рекорд України – в Одесі зафіксували найбільшу пряникову інсталяцію, розміром вона у 18 кв.м. У центрі композиції – велика шоколадна ялинка. Довкола – пряникові вулиці з будинками, деревами та сніговиками. Виготовляли протягом трьох тижнів.
А сьогодні і ми з вами спробуємо встановити свій шкільний рекорд: на найбільшу кількість інсталяцій у математичному кабінеті…
V. Коригування набутих компетенцій.
Вчитель призначає помічників-консультантів, стимулює творчу активність учнів, надає індивідуальну допомогу та додаткові завдання, звертає увагу на зорове навантаження учнів, поставу.
VІ. Підсумок уроку.
1. Перегляд, аналіз просторових тематичних арт - інсталяцій.
2. Сенкан
VІІ. Домашнє завдання. Каліграму доробити (дизайнерський шрифт)
Графічні матеріали (логотип фірми)
КЗ «Чернігівський навчально-реабілітаційний центр» Чернігівської обласної ради
Відкритий урок на тему:
«Просторова композиція.
Тематична
арт-інсталяція»
Вчитель образотворчого мистецтва
Сила Л. В.
Чернігів, 2018