Клас: 9
Урок № 7
Тема: Виготовлення виробу.
Мета уроку:
Очікувані результати: учні виконують виріб згідно зі схемою; дотримуються правил безпечної роботи з голками, ножицями, створюють умови роботи з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.
Основні поняття: канва, схема, рапорт.
Інструменти та матеріали:
Обладнання:
Тип уроку: застосування знань, закріплення практичних навичок.
Методи:
Хід заняття
Привітання з учнями; емоційна установка, зняття психологічної напруженості.
Завітали на заняття до нас гості щирі,
Тож зустрінемо їх, діти, з посмішкою, з миром.
Сядем дружно у гурті, й будем працювати,
Нитками барвистими гарно вишивати!
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Бесіда:
Вишивка – це один із найдавніших та найпоширеніших видів народної творчості. Прагнення прикрасити свій одяг, свій дім завжди було властиве людині. За допомогою вишивки звичайний шматок домотканого полотна перетворювався у витвір мистецтва.
В Україні налічується близько 100 вишивальних швів, деякі з них ви навчились виконувати на минулих уроках. Тож давайте пригадаємо:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
На попередньому уроці ви створювали та розробляли схему, яку збираєтеся вишивати на своєму виробі, підбирали кольори, шви, навчилися їх використовувати. Сьогодні ви розпочинаєте всі свої набуті теоретичні вміння застосовувати при виконанні практичної роботи. Отже, тема нашого сьогоднішнього заняття : «Виготовлення виробу». Під час уроку ви навчитесь:
самостійність, відповідальне ставлення до роботи, свідоме дотримання правил безпечної роботи з ручними інструментами, виконання санітарно-гігієнічних вимог.
ІV. Вступне інструктування
Перш, ніж приступити до практичної роботи, скажіть мені, будь-ласка: який у вас настрій сьогодні?
Займатися творчістю потрібно тільки з гарним настроєм, тоді і вироби вийдуть красивими та добрими. Всі речі, виготовлені з любов’ю, випромінюють особливу енергетику та гріють душу своїх власників, нагадуючи про турботливі руки мами чи бабусі. А коли ви створите готовий виріб власноруч, то побачите, як приємно і самому ним полюбуватися, і отримати комплімент від оточуючих вас людей
Для практичної роботи вам знадобиться:
Перед початком практичної роботи пригадайте правила безпечної праці із колючими та ріжучими предметами під час виконання вишивальних робіт.
Правила поведінки при вишиванні:
1. Кімната, в якій вишивають має бути світлою, прибраною, провітреною.
2. Старанно вимити руки перед роботою, щоб вишивана річ не забруднилась.
3. Сидіти при вишиванні потрібно рівно, щоб спина не гнулась.
4. Краще вишивати при денному світлі, щоб світло падало на вишивку прямо, або з лівого боку. Відстань від очей до роботи – приблизно 30 см.
5. Давати відпочинок для очей.
6. Дотримуватись правил безпеки при роботі з голкою та ножицями.
Правила безпечної праці із ножицями:
Правила безпечної праці із голками:
V. Самостійна практична робота над завданням. Поточне інструктування.
Виконуючи практичне завдання, учні вчаться працювати зі схемою, проявляти акуратність і точність у роботі.
Виконання практичної роботи «Виготовлення виробу».
Працювали ви старанно,
Вишивали ви охайно.
Та втомились очі, руки –
Час спочити від науки.
Встаньте діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться.
В різні боки нахиліться
І до сонця потягніться.
Раз присядьте, два присядьте,
І за парти тихо сядьте.
Ваші м’язи всі проснулись,
Ваші губи посміхнулись
VІ. Підведення підсумків уроку
2) Оцінювання навчальних досягнень учнів.
3)Прибирання робочих місць.
VІІ. Домашнє завдання:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
7 |
9 |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По вертикалі:
По горизонталі:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
С |
|
|
|
|
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
Т |
|
|
|
Н |
|
|
А |
|
|
|
|
|
Г |
|
|
И |
|
П |
К |
О |
Л |
І |
Р |
|
|
Р |
У |
К |
О |
Д |
І |
Л |
Л |
Я |
|
Ж |
|
|
К |
|
C |
|
|
|
Л |
|
|
Ь |
|
Л |
|
И |
|
|
А |
|
Е |
|
|
|
К |
|
|
|
|
Ь |
|
Ц |
|
|
С |
Т |
Р |
І |
Ч |
К |
А |
|
|
|
|
Ц |
|
І |
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
|
|
Я |
|
|
|
В |
|
М |
Е |
Р |
Е |
Ж |
И |
В |
О |
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
Т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ш |
|
|
К |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
П |
Р |
И |
З |
Н |
А |
Ч |
Е |
Н |
Н |
Я |
|
|
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Н |
И |
Т |
К |
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Пам’ятайте: людські руки можуть творити справжні дива. Головне, щоб у кожну справу була вкладена часточка душі. Творіть з душею! До нових зустрічей!
Розгадайте кросворд
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
7 |
9 |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По вертикалі:
По горизонталі:
Правила поведінки при вишиванні:
1. Кімната, в якій вишивають має бути світлою, прибраною, провітреною.
2. Старанно вимити руки перед роботою, щоб вишивана річ не забруднилась.
3. Сидіти при вишиванні потрібно рівно, щоб спина не гнулась.
4. Краще вишивати при денному світлі, щоб світло падало на вишивку прямо, або з лівого боку. Відстань від очей до роботи – приблизно 30 см.
5. Давати відпочинок для очей.
6. Дотримуватись правил безпеки при роботі з голкою та ножицями.
Правила безпечної праці із ножицями:
Правила безпечної праці із голками: