1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Збережемо своє здоров'я

Про матеріал

ВИХОВНИЙ ЗАХІД ДЛЯ УЧНІВ 4-5 КЛАСІВ З ТЕМИ:

«ЗБЕРЕЖЕМО СВОЄ ЗДОРОВ'Я»

Мета:

1) освітня – поглибити поняття про те, що для людини головне — це здоров'я;

2) виховна – виховувати життєву потребу бути завжди здоровим і гарним.

3) розвиваюча – розвивати вміння берегти його, слідкувати за собою, дотримуватися правил.

Перегляд файлу

ВИХОВНИЙ ЗАХІД ДЛЯ УЧНІВ 4-5 КЛАСІВ З ТЕМИ:

«ЗБЕРЕЖЕМО СВОЄ ЗДОРОВ’Я»

Мета:

1) освітня – поглибити поняття про те, що для людини головне — це здоров’я;

2) виховна – виховувати життєву потребу бути завжди здоровим і гарним.

3) розвиваюча – розвивати вміння берегти його, слідкувати за собою, дотримуватися правил.

Обладнання: презентація, проектор, комп’ютер.

Тип уроку: гра-подорож.

Хід заняття

І. Організація класу

УЧЕНЬ 1. Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вчора, сьогодні, щодня!

Миру бажаємо кожній родині,

Щастя, здоров’я – кожній людині!

УЧЕНЬ 2. Здоров’я людини – найбільше багатство.

Його неможливо ніколи купити.

Його не буває в житті забагато.

Без нього не можна у щасті прожити.

УЧЕНЬ 3. Здоров’я – це думка і сила щоденна,

Які нам даються від рідної хати.

За нього не ставлять оцінки в щоденник,

Його неможливо, як лист, надіслати.

УЧЕНЬ 4. Щоб бути здоровим – поради вагомі

В читальному залі, в книжках і журналах.

Вони не нові, але добре знайомі,

Їх можна зустріти у світлих спортзалах.

УЧЕНЬ 5. Ми іноді чуєм: шкідливо палити.

Та нас не дивує, що диму багато.

Хворобу не важко в житті заробити,

Та краще ніколи про неї не знати.

УЧЕНЬ 6. Нам треба здоров’я своє шанувати,

Бо люди – це частки безмежного світу.

В нас вірять щоденно і батько і мати,

Ми їхні найкращі омріяні квіти.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Виконується пісня на тлі пісні «Если у вас нету тети»

Якщо у вас є здоровя,

Не варто його марнувать.

Усім школярам я раджу:

До звичок поганих (двічі)

Не варто, друзі, звикать.

Оркестр гримить басами,

Трубач видуває мідь.

Думайте, друзі,

Міркуйте самі,

Курити чи не курить (двічі).

Дим цигарок з ментолом

Руйнує здоровя твоє:

Колір обличчя – сірий,

Зуби жовті, легені чорні,

Серце болить і пече,

А в голові гуде.

Цигарки всі мають отруту,

Що можуть й коняку згубить,

І сум падає в душу,

Одна лиш краплина –

І бідна тварина

Відкине копита й лежить.

ІII. Повідомлення теми уроку і завдань уроку

Гра «Розсипанка»

Зберіть розсипані склади i прочитайте приказку.

Здо скарб жит най у біль ро ший в’я ті

(Здоров’янайбільший скарб у житті.)

УЧЕНЬ 1. Сьогодні ми розглянемо здоров’я як стан людини, коли в неї відсутнє будь-яке нездужання, коли вона має гарний настрій, задоволена своїм життям.

УЧЕНЬ 2. Поговоримо також про те, як потрібно зміцнювати здоров’я та оберігати його.

IV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

УЧЕНЬ 2. У всіх привітаннях ми від душі бажаємо один одному міцного здоров’я. Чому? Бо здоров’я – найдорожче, що в нас є. У будь-якому віці бути здоровим – це чудово. А що означає «бути здоровим»? Навіщо бути здоровим? Що впливає на здоров’я людини? Про це ми з вами й будемо сьогодні говорити.

УЧЕНЬ 3. Народна мудрість каже: «Без здоров’я немає щастя. І найбільше в світі багатство – це здоров’я».

УЧЕНЬ 4. Правда, здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю.

УЧЕНЬ 3. А як же берегти своє здоров’я?

УЧЕНЬ 5. Берегти своє здоров’я – це означає вести здоровий і активний спосіб життя: робити зарядку, ходити в походи, займатись посильною фізичною працею, відвідувати спортивні секції, любити і дотримуватись чистоти, тому що чистота – запорука здоров’я. А ще виробляти в собі добрі, корисні звички, позбавлятись та уникати поганих, шкідливих.

УЧЕНЬ 6. У давнину жив-був один мудрець, до якого люди приходили за порадою. Всім він допомагав, люди йому довіряли і дуже поважали його вік, життєвий досвід і мудрість. І ось одного разу заздрісний чоловік вирішив зганьбити мудреця у присутності багатьох людей. Заздрісник і хитрун придумав цілий план, як це зробити: «Я метелика впіймаю і в закритих долонях принесу мудрецю, потім запитаю його, як він думає, живий у мене в руках метелик чи мертвий. Якщо мудрець скаже, що живий, я зімкну щільно долоні, розчавлю метелика і, розкривши руки, скажу, що наш великий мудрець помилився. Якщо мудрець скаже, що метелик мертвий, я відкрию долоні, метелик вилетить живий і неушкоджений і скажу, що наш великий мудрець помилився».

Так і зробив заздрісник, піймав метелика і пішов до мудреця. Коли він запитав у мудреця, який у нього в долонях метелик, мудрець відповів: «Все в твоїх руках».

- Все в наших руках – і здоров’я, і навчання, і повага друзів, і «Твоє здоров’я в твоїх руках» любов у сім’ї...І майбутнє життя!

2. Сценка «Розболілись в зайця зуби»

Автор. Розболілись в зайця зуби,

З болю в зайця спухли губи.

Зайчиха. Ох, яке у зайця лихо!


Автор. Ходить – журиться зайчиха,

Зайця кутає у хустку,

Подає йому капустку,

Моркву з перцем, баклажани,

Все найкраще із баштана.

Відгортає заєць страви,

Сів, зітхаючи на лаві.

До аптеки мчить зайчиха,

Срібні гроші губить з лиха.

У аптеці ведмідь бурий

Готував комусь мікстуру,

А зайчиха вплач з порога.


Зайчиха. Швидше, швидше допомогу!


Автор. Біля хати на стежині

Стогне заєць у хустині.

Ведмідь зайця утішає,

Зайцю рота розкриває

І здіймає зразу крик.


Ведмідь. Ви відсталий чоловік!

Ви лінивий нечепура,

Ви цураєтесь культури.

І загинуть зуби ваші,

Не з’їсте тоді і каші,

Не кажу вже про капусту.


Заєць. Чим я, друже, провинився?

Автор. З жаху заєць затрусився,

Сів на призьбу, гірко плаче.


Ведмідь. Ти не чистиш зуби, зайче,

І все лихо йде від того.

А твої погані зуби

Доведуть тебе до згуби.

Ось тобі шалфей пахучий –

Від шалфею стане «лучче».

Ну, а потім думать треба.

А тепер піду від тебе,

Бо й дивитися не хочу

На запухлий ніс і очі.


Автор. Ліки зайцю пособили,

Знову ходить заєць в силі,

Знову бігає по рясту,

Закупив аптеці пасту,

Щіточки і порошок

І для себе, і для діток.

І щоранку до сніданку

Із дітками-малюками

Чистить зубки коло дуба –

Й не болять у зайця зуби.


3. Гра-кричалка «Корисно-шкідливо»

(Діти відповідають хором словами «корисно», «шкідливо» на запропонований вчителем варіант)

- Читати лежачи ...(шкідливо).

- Дивитися на яскраве світло ... (шкідливо).

- Промивати очі вранці ... (корисно).

- Дивитися близько телевізор ... (шкідливо).

- Оберігати очі від ударів ... (корисно).

- Вживати в їжу моркву, петрушку ...(корисно).

- Терти очі брудними руками ... (шкідливо).

- Займатися фізкультурою ... (корисно).

4. Сценка «Шапокляк»

СТУК У ДВЕРІ, входить Шапокляк

Шапокляк

Ви мене звісно не кликали, але я до вас прийшла на свято здоров’я і принесла свої поради (витягає з сумочки поради скручені в рулон). Ваш вчитель все говорила не правильно. Ось поради про ваше здоров’я від Шапокляк (читає з листка).


Від світанку й до зорі

Радять дітям лікарі

Алкоголю не вживати,

Цигарок до рук не брати

І не їсти блекоту.

Не курити наркоту.

Я ж вам, пані Шапокляк,

Раджу все робить не так!

Дам поради залюбки —

Все робити навпаки.

Це ж і весело, й цікаво,

І для діток є забава.

Нащо вам здоровим бути?

Треба зразу все забути!

І поради лікарів,

Й застереження батьків.

Та й не тільки вчителі

Вчать дітей на цій Землі!

Я умію теж навчити!

Нащо вам здоровим жити?

Йдете в школузакуріть

І диміть, диміть, диміть!

Замість чаю пийте пиво

І хворійте всі щасливо!

Як дитина занедужа,

Це чудово дуже-дуже!

Бо не треба в школу йти,

Можна в ліжечко лягти,

День і ніч у нім лежати

І тихесенько вмирати.


Тут відкриваються двері, входить Мийдодір


Мийдодир. ЯВеликий Умивальник,

Славнозвісний Мийдодир,

Умивальників Начальник

І мочалок Командир!

Тільки тупну я ногою,

Тільки крикну: «Воювать!»

У кімнату цю юрбою

Умивальники влетять

І загавкають, завиють,

Заскрегочуть, завищать

Ти чого це Шапокляк

дітям негарні поради даєш.

Наші дітки чепурненькі

Наші дітки всі гарненькі,

А тебе я зараз вижену,

Бо поради твої не потрібнім їм.


Шапокляк. Не треба мене виганяти

Я виправлюсь (кокетничає)

Ви вірите мені?


Мийдодир. Повіримо їй?

Діти. Так!


Мийдодир. Тоді сідай, і діткам не заважай

Слухай уважно і запам’ятовуй.


(Шапокляк сідає)

УЧИТЕЛЬ: - Діти, вам було дано завдання підготувати рекомендації знаменитих людей про те, як зберегти своє здоров’я.

(Читають учні).

• Людина може жити до 100 років. Ми самі своєю нестриманістю, своїм потворним поводженням з власним організмом зводимо цей нормальний термін до значно меншої цифри (І.П. Павлов).

Гімнастика, фізичні вправи, ходьба повинні міцно ввійти в повсякденний побут кожного, хто хоче зберегти працездатність, здоров’я, повноцінне і радісне життя (Гіппократ).

• Відпочинок після розумової праці – це не бездіяльність, а праця фізична, що не тільки приємно, але і надзвичайно корисно. (К.Д. Ушинський).

5. Фізкультхвилинка


Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

(Встати і вийти із-за парт).

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.

(Марширувати на місці).

Вище руки підніміть

(Підняти руки, прогнутися).

І спокійно опустіть.


Руханки

Вправа «Не все так просто»

Мета: мобілізація уваги, мотивація до подолання труднощів, тренування координації рухів.

Правою рукою намалюйте у повітрі хрест. Це дуже просто. Лівою рукою намалюйте коло. Це також у всіх вийшло. А тепер спробуйте зробити це одночасно: правою рукою малювати хрест, а лівою – коло. В кого це вийде, повідомляє переможним вигуком.

Вправа «Комахи»

Мета: підняти настрій, спрямувати енергію в позитивне русло.

Вихідне положення: стати так, щоб можна було вільно розвести руки. Опустити руки і почати тихенько дзижчати: «З-з-з», подібно до комах. Імітація руками рух комариних крил. Злегка підняти руки і робити ними колові рухи. Поступово піднімати руки вище та збільшувати радіус обертання, інтенсивність і висоту звуку. Піднімати руки доти, аж поки вони зімкнуться над головою. Усе повторити у зворотному порядку, опускаючи руки і стишуючи голос.

УЧЕНЬ 2. Ви трішки відволіклись, я пропоную вам невеличку вікторину. Відповідати можна всім, але дотримуємось елементарних правил: піднімаємо руку, не перебиваємо товариша, не кричимо.

V. Закріплення та осмислення нового матеріалу

1. Вікторина

1. Номер служби «швидкої допомоги» (103).

2. Зіткнення автомобілів (ДТП).

3. Номер рятувальної служби (101).

4. Скільки хвилин на день дитина може сидіти за комп’ютером (15-30 хв.).

5. Щоденний розпорядок дня (режим).

6. Цією хворобою людину можуть заразити собаки, коти або дикі тварини (сказ).

7. Найпоширеніша хвороба зубів (карієс).

8. Якого кольору машини пожежно-рятувальної служби? (червоного).

9. Найкращий відпочинок для мозку (сон).

10. Номер телефону аварійної служби газу (104).

11. Найнебезпечніша складова цигарок (нікотин).

2. Ролик-пісня про овочі

УЧЕНЬ 3. Як ви вже здогадалися мова піде про …? Поговоримо про цілющі властивості деяких продуктів. Про цілющі якості часнику знали з давніх-давен: давні греки їли його перед боєм, бо вважали, що він додає хоробрості і відганяє смерть; наші предки говорили, що він оберігає від тисячі хвороб; а сучасні лікарі говорять, що це прекрасний профілактичний засіб від простудних захворювань та грипу.

VІ. Підведення підсумків заняття

УЧЕНЬ 4. Ми сьогодні багато говорили про здоров’я. Хочеться сподіватись, що ви зробите відповідні висновки і вони матимуть гарні наслідки. Адже з цього ми починали сьогоднішню розмову: «Здоров’я дитини – багатство нації».


УЧЕНЬ 5. Здоров’я – основа всього на світі.

Здоровими бути бажають всі діти.

Для цього потрібно щоденно вмиватись,

Робити зарядку і зручно вдягатись.

Себе гартувати водою і сонцем.

І солодко спати з відкритим віконцем.

Поводитись добре, усіх шанувати.

Не плакати і не капризувати.


УЧИТЕЛЬ. Ось і закінчилась наша гра-подорож. Я впевнена, що всі ми навчимося цінувати своє здоров’я, уникати шкідливих звичок.

Хто здоровий – той сміється,

Все в житті йому вдається.

Він долає всі вершини

Це ж чудово для людини!

Заключна пісня (Бережи!)

Бережіть і зміцнюйте своє здоров’я. І пам’ятайте про те, що здоров’я – найцінніший скарб, і від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.

 

doc
Додано
4 лютого
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку