Урок з основ здоров'я "Сигнали регулювання дорожнього руху. "

Про матеріал
Тема. Сигнали регулювання дорожнього руху. с.118-122 Мета: поглибити знання учнів про сигнали регулювання дорожньо¬го руху, про світлофори та їхнє призначення; учити розпізнавати сигна¬ли регулювальника; спонукати школярів до виконання Правил дорож¬нього руху; виховувати культуру поведінки на вулиці (дорозі). Обладнання: Правила дорожнього руху, малюнки або фотографії до теми, «жезл», предмети для малювання (папір, олівці, фломастери тощо).
Перегляд файлу

 

Дата                                               Урок                                Осн.зд.                 4 кл.

Тема. Сигнали регулювання дорожнього руху. с.118-122

Мета: поглибити знання учнів про сигнали регулювання дорожньо­го руху, про світлофори та їхнє призначення; учити розпізнавати сигна­ли регулювальника; спонукати школярів до виконання Правил дорож­нього руху; виховувати культуру поведінки на вулиці (дорозі).

Обладнання: Правила дорожнього руху, малюнки або фотографії до теми, «жезл», предмети для малювання (папір, олівці, фломастери тощо).

Перебіг уроку

І. Повторення вивченого.

  1.                Вправа «Інтерв’ю».

Обирають декількох учнів, які по черзі ставлять запитан­ня про Правила дорожнього руху (про перехід дороги, дорож­ні знаки, правила для пішоходів тощо). Решта школярів ма­ють дати відповіді на них.

  •                    Розкажіть, де у вашому мікрорайоні є місця, що потре­бують підвищеної уваги при переході вулиці (наприклад, пе­рехрестя).
  1.              Повідомлення теми уроку.

-Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчати Правила до­рожнього руху, а саме поговоримо про сигнали регулювання дорожнього руху, які подають світлофор і регулювальник.

  1.           Актуалізація опорних знань.

Бесіда про сигнали регулювання до­рожнього руху, з’ясовує, що учні знають про них.

  1.            Вивчення нового матеріалу.

1.Бесіда про світлофор з демонстрацією малюнків .

- Що регулює дорожній рух? (Світлофор).

- Що таке світлофор? (Світлофор - пристрій оптичної сигналізації, призначений для регулювання руху на вулицях і дорогах).

-Коли вперше з’явився світлофор? (Відповіді учнів).

2. Розповідь учителя про історію виникнення світлофора з демонстрацією малюнків.

- Перший світлофор було встановлено 10 грудня 1868 року в Лондоні, біля будівлі Британського парламенту, задовго до розповсюдження автомобілів. Його винахідник - фахівець із залізничних семафорів Джон Пік Найт. Цей винахід скла­дався з двох семафорних крил і мав ручне керування. Крила, підняті горизонтально, означали сигнал «стоп», а опущені під кутом в 45° - рух з обережністю. У темний час доби вико­ристовувався газовий ліхтар, що обертався. З його допомогою відповідно подавалися сигнали червоного і зеленого кольорів. Світлофор використовувався для полегшення переходу пішо­ходів через вулицю, а його сигнали призначалися для гужових транспортних засобів. На жаль, 2 січня 1869 року газовий ліх­тар світлофора вибухнув і поранив поліцейського, який ним керував. Після цього випадку світлофор зник з вулиць міста.

Удруге світлофор з’явився 1914 року в американському місті Клівленді. Цього разу він був уже електричний, але також мав лише два кольори - червоний і зелений. Жовтий колір з’явився лише в 1920 році. Тоді в містах Детройт і Нью-Йорк (США) було встановлено перші трикольорові світлофори. Авторами ви­находів були Вільям Поттс і Джон Ф. Харріс.

Перший світлофор в Україні було встановлено в 1936 році у Харкові.

3. Розповідь з елементами бесіди про світлофор з демон­страцією малюнків.

- Які бувають світлофори? (Відповіді учнів).

- Що означають сигнали світлофора? Зелений сигнал світ­лофора дозволяє рух. Зелений миготливий дозволяє рух, але інформує про те, що незабаром буде ввімкнено сигнал, який забороняє рух. Жовтий колір світлофора означає, що рух заборонено і попереджає про наступну зміну сигналів. Черво­ний сигнал, у тому числі миготливий, забороняє рух.

   Є світлофори, призначені лише для пішоходів. Такі світ­лофори регулюють рух пішоходів через пішохідний перехід. Як правило, він має два види сигналів: що дозволяє і забо­роняє рух. Зазвичай для цієї мети використовують відповід­но зелене і червоне світло. Самі сигнали мають різну форму. Найчастіше використовують сигнали у вигляді силуету лю­дини: червоний - що стоїть, зелений - що йде. У США чер­воний сигнал часто застосовують у вигляді силуету піднятої долоні (жест «стоп»). Іноді використовують написи «стійте» і «йдіть» (в англійській мові «stop» і «walk»).

   На жвавих магістралях встановлюють, як правило, світ­лофори, що перемикаються автоматично. Проте часто за­стосовується і варіант, коли світлофор перемикається після натиснення спеціальної кнопки і дозволяє перехід упродовж певного проміжку часу після цього.

   Сучасні світлофори для пішоходів додатково обладна­но також звуковими сигналами, призначеними для сліпих пішоходів, а іноді й таблом зворотного відліку часу (уперше з’явились у Франції в 1998 році). У разі відсутності пішохідного світлофора пішоходи керу­ються сигналами автомобільного світлофора.

4. Розповідь учителя про сигнали регулювальника з еле­ментами бесіди і демонстрацією малюнків.

- А якщо світлофор, наприклад, не працює, хто може ре­гулювати рух на дорогах? (Регулювальник).

- Хто такий регулювальник? (Регулювальник - працівник міліції, який виконує регулювання дорожнього руху у форме­ному одязі за допомогою жезла, свистка).

- Що слугує сигналами регулювальника? (Сигналами ре­гулювальника є положення його корпуса, а також жести ру­ками, у тому числі з жезлом).

- Що означають сигнали регулювальника?

1) Руки витягнуті в сторони, опущені або права рука зігну­та перед грудьми. (Пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною та перед грудьми регулювальника. З боку грудей і спини - рух пішоходів заборонено).

2) Права рука витягнута вперед. (Пішоходам дозволено пе­реходити проїзну частину за спиною регулювальника).

3)Рука піднята вгору. (Рух пішоходів заборонено в усіх напрямках).

Щоб привернути увагу учасників дорожнього руху, ви­користовується сигнал, поданий свистком. Регулювальник може подавати й інші сигнали, зрозумілі водіям і пішоходам.

5. Фізкультхвилинка.

  1.               Закріплення матеріалу.

Робота за підручником на с. 118-122. Опрацювання тексту і бесіда за малюнками. 

 Відгадування загадки.  Відповіді на запитання і виконання завдань 1-4.

2.Гра «Підберіть слівце». Назвати одним словом.

- Про кого йдеться? Державний автоінспектор, постовий, вартовий, працівник поліції, працівник Державтоінспекції... (Про регулювальника).

- Про що йдеться? Широка, вузька, довга, ґрунтова, ас­фальтована, рівна, нерівна... (Про дорогу).

3. Творче логічне завдання «Чарівний квадрат»

  1.             Підсумок уроку.
  •                    Для чого потрібні світлофори і регулювальники на до­рогах?
  •                    Що означає червоний (жовтий, зелений) сигнал світло­фора?
  •                    На який сигнал світлофора ви переходите дорогу?
  •                    Як слід переходити дорогу, якщо світлофор не працює?

 

 

doc
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку