Урок з основ здоров"я для 4 класу "Як готувати домашні завдання і самостійно вчитися"

Про матеріал
Даний урок допоможе учням навчитися правильно організовувати самонавчання під час виконання домашніх завдань, як правильно розподіляти свій час на виконання самостійних завдань.У конспекті уроку відображено інтерактивні вправи " Математичне читання", " Мікрофон". Розгадування кросворда та ребусу сприяє розвитку мислення. Під час практичної роботи учні , працюючи в групах, складають книгу-порадник "Як готувати домашні завдання та працювати самостійно".
Перегляд файлу

Тема . ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ І САМОСТІЙНО ВЧИТИСЯ

Мета: пояснити учням, як організувати самонавчання і взаємонавчання, як правильно розподіляти свій час на виконання домашніх і самостійних завдань; вчити взаємодопомозі; формувати інформаційну, комунікативну та соціальну компетентності, розвивати організованість, зосередженість, уміння працювати в колективі й самостійно; спонукати дітей до самоосвіти і самовдосконалення; виховувати прагнення до навчання і самонавчання.

Обладнання: сигнальні картки, аркуші із завданнями, клей, таблиця, записи на дошці.

Тип уроку. Комбінований

Ключові поняття: самостійне навчання, організація самонавчання, організація взаємонавчання.

Хід уроку

І. Організація класу

 Пролунав уже дзвінок, починається урок.

 Тож і ми часу не гаймо, працювати починаймо

  • Сподіваюсь, що всі прийшли до школи в гарному настрої. Тож давайте подаруємо свою посмішку сусідові , що сидить поруч.

ІІ. Актуалізація знань

Гра «Так чи ні?»( з використанням сигнальних карток)

- Якщо ви згодні з тим, що почуєте-підніміть помаранчевий сигнал, якщо ні- фіолетовий

1) Людям потрібне чисте повітря. (Так).

2) У лісі повітря чистіше, ніж на вулицях міста. (Так).

3) Повітря забруднюється від вихлопних газів автомобілів. (Так).

4) Клас потрібно провітрювати щоденно. (Так).

5) Квартиру не обов’язково провітрювати. (Ні).

6) Пил витирати не потрібно. (Ні).

7) Щоб було менше пилу, слід частіше мити підлогу. (Так).

8) Кімнатні рослини очищують повітря. (Так).

9) Мікроклімат приміщення впливає на самопочуття людини. (Так).

10) Заходячи до квартири, потрібно витерти взуття і перевзутися в кімнатні капці. (Так).

IIІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

Математичне читання 

- Прочитайте тему нашого уроку, використовуючи прийом математичного читання

ЯК  ГОТ+УВАЛИ-ЛИ+ТИ   ДОМІНО-ІНО+А+ШНІ  ЗАВ+ДАТИ-ТИ+Н+НЯ І САМИЙ-ИЙ+ОС+ТІК-К+ЙНО ВЧИТЕЛЬ-ЕЛЬ+И+СЯЄ-Є

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, як організувати самонавчання і взаємонавчання, як правильно розподіляти свій час на виконання домашніх і самостійних завдань.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Робота в зошиті з друкованою основою . Розгадування кросворда. Робота в парах
  • Щоб виконувати домашні завдання і вчитися самостійно, нобхідно мати під рукою певні речі. Щоб дізнатися які, розгадаємо з вами кросворд , поданий у зошити на с. 18-19

1ряд -  загадка 1-3

2 ряд –загадка 4-5

3 ряд –загадка 6-7

 Перевірка загадок, заповнення кросворда в цілому.

  • Яке слово зайве? Чому?

 

  1. Розповідь вчителя з елементами бесіди « Як готувати домашні завдання та самостійно вчитися»

- Які шкільні предмети вам подобаються? Які предмети найважчі (найлегші) для вас?

- Що повинно бути в куточку школяра? (У куточку школяра мають бути: розпорядок дня, розклад уроків, підручники, зошити, шкільне приладдя - ручки, олівці, гумка тощо).

- Розкажіть про ваше робоче місце вдома. Як воно оформлене? Що там є? Чи зручне воно?

- Коли ви робите домашні завдання? Скільки часу витрачаєте на їх виконання? Який порядок виконання домашніх завдань? На які предмети ви витрачаєте більше (менше) часу?

- Як ви вивчаєте новий матеріал? Хто вам допомагає?

- Розкажіть, чи використовуєте ви додаткові джерела інформації. Які саме?

- Чи робите ви перерви під час виконання домашньої роботи? Чи виконуєте фізкультхвилинки, вправи для очей?

Фізхвилинка

3.Робота за підручником с. 52-55

4. Фронтальне опитування

- Що треба робити, щоб навчання було успішним?

- Як правильно організувати свою роботу, щоб виконати її швидко та не перевтомлюватися?

- Коли найкраще виконувати завдання?

- Як підготувати приміщення до роботи?

В якій послідовності краще виконувати домашні завдання?

- Як часто треба робити відпочинок? Чому?

V. Закріплення  вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою с. 20-21 завдання 2

2. Розгадування ребусу

- Розгадайте ребус і дізнайтеся, чим ми будемо займатися далі.

 

ребуси ребусиребусиребусиребусиребуси

                                             

 

 ( Книга)

- Але складати ми з вами будемо не просто книгу, а книгу-порадник

 « Як готувати домашні звдання і вчитися самостійно»

3. Робота в групах . Практична робота. Складання книги-порадника « Як готувати домашні завдання та працювати самостійно»

 Способом жеребкування учні розподіляються на 6 груп

1 група        Доповни речення : « Ти прийшов зі школи.

                     Перед   виконанням домашнього завдання слід…»

2 група        Доповни речення: «Під час виконання домашніх завдань ….»

3 група    З поданих фраз скласти пам´ятку « Як користуватися довідковою   літературою»

4 група        Доповни речення «Якщо через хворобу пропустив

                    заняття , то щоб  опанувати пропущений матеріал дій

                     за   таким планом….»

  1. група         Доповни речення «Під час виконання домашніх завдань

                       я  можу попрохати допомоги у…»

  1. група      Підготувати робоче місце до виконання домашнього                               завдання

4.Робота з прислів’ями

        Не кажи не вмію, а кажи навчуся

        Хто вчиться змолоду, не знає на старості голоду

        Гарно того вчити, хто хоче всього знати.

    5. Інтерактивна вправа « Мікрофон»

Учитель читає початок речення, учні повинні закінчити його.

1) Коли я готую урок, я...

2) Мені робити уроки...

3) Я роблю уроки...

VI. Підсумок уроку.

- Скільки часу потрібно витрачати на виконання домашніх завдань?

- Як краще організувати самостійне навчання?

- Чи слід користуватися додатковою літературою, виконуючи завдання?

- До кого ви звертаєтеся по допомогу?

 

    Рефлексія

  • Під час виконання домашніх завдань  ви всі прикладаєте багато зусиль. А які рису  характеру вам в цьому допомагають?

( Учні на стікерах  записують  риси характеру та приклеюють на макет книги, зображеної на  дошці)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 грудня 2019
Переглядів
1463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку