Урок з основ здоров'я на тему: "Проблеми харчування. Практична робота «Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням»"

Про матеріал

Урок з основ здоров*я для учнів 3 класу на тему: Проблеми харчування. Практична робота «Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням».

Урок спрямований на формування ключових та предметних компетентностей у молодших школярів, а саме вміння вести здоровий спосіб життя та правильно харчуватися.

Перегляд файлу

 

                                                                                                    Н.І.Любченко,

                                                                                                                        вчитель початкових класів

Урок з основ здоров’я в 3 класі

 

Тема. Проблеми харчування. Практична робота «Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням»

 

Мета. Формування ключових компетентностей:

  • соціальна – уміння співпрацювати в групі, проявляти ініціативу;
  • здоровязбережувальна – дбайливе ставлення до свого здоров’я (здорове харчування); 
  • компетентності з ІКТ – уміння орієнтуватися в інформаційному просторі.

Формування предметних компетентностей:

  • поглибити знання учнів про корисну та якісну їжу та її позитивний вплив на збереження й зміцнення здоров'я дорослих і дітей;
  • вчити вста­новлювати зв'язок між харчовою цінністю і корисністю продуктів та фі­зичним розвитком, самопочуттям;
  • розвивати вміння  планувати свої дії щодо визначення якості їжі;
  • виховувати прагнення берегти своє здоров'я.

Обладнання: картки для групової роботи, ілюстративний матеріал, набір продуктів.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

      Всі почули ви дзвінок,

      Він покликав на урок.

      Кожен з вас приготувався –

      На перерві постарався.

      Зараз сядуть всі дівчатка,

      А за ними і хлоп’ятка.

      Здоров’я всім бажаю й вітаю: «Добрий день!»

Вправа «Очікування»

— Діти, цікаво, а що кожен із вас очікує від уроку? (Відповіді учнів)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

     — Здоров’я — найбільша цінність людини. Його потрібно берегти. Давайте пригадаємо, що треба робити, щоб здоров’я було міцним, пограємо у гру «Добав словечко».

            Щоб здоров’я добре мати,

            Слід про нього добре…(дбати).

            Кожний ранок умиватись

            І зарядкою… (займатись),

            У дворі щодня гуляти,

            Повноцінно їсти й… (спати).

            Добре мити всі продукти,

            Досхочу вживати… (фрукти).

            Будете це все робити –

            Перестанете… (хворіти).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та завдань уроку

     Харчування — неодмінна умова нашого життя. Без їжі ми не можемо жити. Давньогрецький філософ Сократ говорив: «Ми живемо не для того, щоб їсти, а для того, щоб жити».

     У всіх є власні смакові уподобання. Хтось більше по­любляє м'ясні продукти, хтось, навпаки, — рибу. Декому смакують молоко і каші або страви з овочів і фруктів. Є й такі, які намагають­ся їсти й пити лише «смачненьке»: копчену ковбасу, морозиво, чіп­си, шоколад, пепсі-колу.

     Відгадайте ребуси і дізнайтеся, про що піде мова сьогодні на уроці.  

 

 

              Р=С

______________

                                                                                                                                                          ,

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=a126fcd41d06b0d443576dc0cbace98e-93-144&n=21                                                                                                              

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=c01de045ac5d187fc895c717646fd62d-64-144&n=21            

      ,,, ИС                     _______________

                 ,

  (Відповідь: якісна їжа, корисна їжа)

    Саме про їжу — корисну і якісну для нашого організ­му — ми сьогодні й поговоримо. Будемо вчитися, як правильно обирати якісну і корисну їжу.

    Щоб вирішити це питання, сьогодні на уроці будуть працювати дієтологи, етнографи і фермери.

 

 ІV. Робота над темою уроку

1. Робота в групах

 Відкрийте конверт, прочитайте повідомлення і підготуйте виступ.

Вправа «Мікрофон»

Етнографи: Україна здавна славиться своєю багатою національною кухнею. Борщі і пампушки, паляниці і галушки, вареники і ковбаси, напої з фруктів  відомі усьому світу. Українська кулінарія нараховує сотні рецептів. Найрізноманітніші овочі і фрукти, м'ясо, птицю, гриби, яго­ди — усі дарунки землі використовують господині для приготування страв.

 

Фермери:  Щоденно ми працюємо, щоб на полях та в садах виростити для людей фрукти та овочі. На фермах доглядаємо різну худобу: корів, свиней, кролів, птицю. До столу завжди потрапляє свіже м'ясо, молоко, яйця. Ми дбаємо, щоб всі українці їли тільки корисну їжу.

 

Дієтологи:  Щоб нормально рости і розвиватися, організму потрібні різні продукти харчування. Продукти, які ми вживаємо, повинні містити необхідні поживні речовини: вітаміни, білки, жири, вуглеводи. Вони містяться в фруктах та овочах, м’ясі, рибі, яйцях, молочних продуктах, крупах.  Якщо їх достатньо потрапляє в організм, людина може довго працювати, не втомлюється. Нестача їх може призвести до хвороби. Але треба пам’ятати, що їсти потрібно в міру - не переїдати.

 

2.Уявна кухня «ПРИГОТУЙ СТРАВУ»

  Фермери стверджували, що для українців вони дають тільки якісні продукти.  Які ж продукти обрати, щоб наші страви буле ще й корисними. Давайте зараз побуваємо на уявній кухні та приготуємо смачненьку страву.

     В конверті ви знайдете підказку про страву та набір карток з різними продуктами. Виберіть ті, які використовують для приготування вашої страви.

  Завдання для груп:

  1. Найпопулярніша в Україні рідка страва,  яка вариться із посічених овочів. (БОРЩ)
  2. Компот із сушених фруктів. (УЗВАР)
  3. Салат із посічених овочів. (ВІНЕГРЕТ)

 

     — Доведіть, що ці страви корисні для здоров’я.

  • Ми знаємо багато страв. Але все ж таки найголовнішим нашим скарбом є хліб. Бережіть хліб, бо це наше життя. Шануйте працю тих, хто його нам дає. Давайте пригадаємо, як же хліб прийшов до нас на стіл і трішечки відпочинемо.

ФІЗХВИЛИНКА (імітація дій)

Орють землю

Сіють зерно

Доглядають за посівом

Косять достигле зерно

Везуть до млина

Мелють на борошно

Просівають через сито

Замішують хліб

Печуть смачні паляниці

 

3. Повідомлення вчителя

    — З давніх-давен люди харчувалися натуральними продуктами: молоком, яйцями, свіжою городиною. Натуральні продукти смачні та корисні для здоров’я. На жаль, вони швидко псуються, їх не можна довго зберігати і перевозити на великі відстані.

    Тому люди почали використовувати різні способи подовжити термін зберігання цих продуктів, зокрема винайшли харчові добавки: консерванти, барвники, підси­лювачі смаку та ароматизатори.

    Словникова робота (підручник, с.156)

    — Відшукайте у своєму словничку пояснення значень слів:

             1 група – консерванти

             (Консерванти – харчові добавки, які використовують для подовження

              терміну зберігання продуктів)

             2 група - підси­лювачі смаку

             ідси­лювачі смаку - харчові добавки, які використовують для посилення

              смакових якостей продуктів)

             3 група - ароматизатори

             роматизатори - харчові добавки, які використовують для надання

              продуктам відповідного запаху)

 

4.Практична робота. Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням

    — Здорова їжа має бути свіжою, правильно приготовленою, такою, щоб не зашкодити здоровю. Кожному необхідно знати, як відрізнити якісні продукти від неякісних. Важливо пам’ятати, що часте вживання продуктів із харчовими добавками може шкодити здоров’ю. Тому намагайся не купувати:

  • продукти з надто тривалим терміном використання;
  • продукти з неприродно яскравим забарвленням та смаковими добавками, наприклад, чипси та сухарики, підфарбовану солодку воду.

Слід пам’ятати, що не можна вживати продукти, які мають неприємний смак чи запах. Не купувати продуктів із простроченим терміном придатності.

    Термін та умови зберігання виробник зазначає на упаковках. На упаковці відшукайте дату виготовлення та термін зберігання. Визначте, чи придатні вони для вживання. (Дітям пропоную кілька продуктів. Виступи учнів)

 

  5. Робота над віршем Л.Вознюк «Киця зажурилась» (підручник, с.46)

     - Що з’їла киця?

     - Як вона тепер почувається?

     - Як ви розумієте вислів: «Міра в їжі – то матір хорошого здоров’я»? 

 

   6. Повідомлення вчителя

     — Якщо людина забагато переїла чи з’їла зіпсований продукт, її організм відразу починає сигналізувати про небезпеку: з’являються симптоми харчового отруєння. Ознаками харчового отруєння є нудота, блювання, біль у животі, пронос. Відчувши ознаки харчового отруєння, негайно скажіть про це дорослим.

     — Уникнути харчових отруєнь можливо. Зараз ми складемо пам’ятку «Як запобігти харчовим отруєнням»

     Вправа «Навчаючи – вчуся»

 (Кожен учень отримує картку, читає та ділиться інформацією)

     Пам’ятка «Як запобігти харчовим отруєнням»

  • - Мити руки перед їдою.
  • - Ретельно мити овочі та фрукти.
  • - Зберігати готові страви у холодильнику.
  • - Не куштувати недозрілих та незнайомих плодів.
  • - Не вживати продуктів, які мають неприємний смак і запах.
  • - Не вживати продуктів із простроченим терміном придатності.
  •  

V. Підсумок уроку

1. Вправа «Обери позицію»

- Які продукти треба їсти щодня

- Вживати нечасто

- Не вживати  

 

2.  Вправа «Продовж речення»

   - Сьогодні на уроці я навчився…

 

doc
Додано
11 березня 2018
Переглядів
2779
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку