Урок
Тема. Побудова дружніх стосунків.
Практична робота. Рольова гра «Будьмо знайомі!»
Мета: вчити правил дружби. Розвивати бажання бути товариським ,
виховувати вміння спілкуватися з друзями, рідними, однокласниками.
Обладнання: кольорова крейда, мікрофон, зошити, підручники, в’язані ляльки, які одягаються на долоню.
План уроку
1. Уривок з казки Н.Забіли «Зайчатка і свиня».
І. Організаційний момент.
Психоформула
Я дивлюсь у ваші очі,
Привітатись з вами хочу.
Бачу щирість, бачу сміх.
«Добрий день!» - вітаю всіх.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Послухайте уривок з казки Наталі Забіли «Зайченя і свиня» і поміркуйте про що ми будемо спілкуватися?
Усе в житті піде чудово,
Якщо будеш ти здоровим
І духовно, і фізично,
Будеш людям симпатичний,
Добрим, чесним, милосердним,
Пам’ятати будеш твердо,
Що і як робити треба,
Щоб тобі земля і небо
У ділах допомагали,
Силу і любов давали,
Тож розумного навчайся,
А шкідливого цурайся,
Будь веселим і кмітливим,
Будь здоровим і щасливим.
- Як на вашу думку, яка тема нашого уроку?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Навіщо нам про це спілкуватись?
- Як обрати людину для спілкування, дружби?
ІV.Актуалізація опорних знань.
, х т о т и
у т в і й .
ж о к а д
а т С ж р
к х , и у
с я і , г
- Розшифруй прислів’я, запиши в зошит, поясни зміст.
- Розпочинай із літери «С» у центрі лабіринту, з’єднай усі літери однією лінією, жодного разу не перетинаючи її.
- Які ви ще знаєте прислів’я по цій темі?
З ким поведешся, того і наберешся. Подібне притягує подібне.
V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.
-Що таке дружба, як знайти друга? ( Знайти у статті підручника с.56.)
- Прочитати в ролях східну притчу і скласти правило дружби.
Гра «Перестав літери»
и і л ч т с
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
в в ь і в
х в н с і т
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
и а ь о в
а к н і с т
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
т в т о ь
- Як ти розуміє ці поняття?
Ввічливість, тактовність, вихованість.
Гра «Вітання».
( За вибором і пропозицією вчителя двоє хлопець і дівчина виходять за двері. Після команди «Заходьте», вони повертаються у клас. Решта учнів спостерігають за їхніми діями і аналізують. )
- Яких помилок припустилися діти? Як їм слід було зайти в клас?
- Які правила мають пам’ятати хлопці?
- Якою має бути ввічлива людина?
Гра «Здоров’я та спілкування»
( Встати з-за парти, якщо ці якості людини можуть полегшити твоє спілкування з нею; сісти за парту, якщо вони ускладнюють спілкування. )
Хитрість, скромність, заздрощі, спокійність, жадібність, щедрість, брехливість, чемність, доброта, хвастощі, терпимість, грубість.
Гра «Дзеркало»
- Подивіться на себе у незвичайне «дзеркало»: скласти долоньки докупи і заокруглити.
- Чи хотіли б ви спілкуватися та дружити з цією людиною?
- Що вам подобається у собі? Зробіть висновок.
( Якщо ви вмієте дружити і домовлятися з собою, значить ви вмієте дружити з іншими. )
- А ще потрібно знати «секрети спілкування». Ви їх знайдете у статті підручника на с. 58, читаючи мовчки.
VІ. Рефлексія.
Гра «Будьмо знайомі!»
-Використовуючи знання, розіграти ситуацію: як лісовичок, жабка і мишка подружилися.( Діти працюють у трійках та представляють свої ситуації, розігруючи їх одягнутими на долоні в’язаними ляльками.)
VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.
- Сьогодні активно зі мною спілкувались… Подякуємо собі.