Тема: Чинники природи, що сприяють збереженню здоров'я людини.
Мета: розвивати мислення, пам'ять, увагу, вміння використовувати природно-кліматичні фактори для зміцнення здоров'я, загартовування організму; збагачувати словниковий запас учнів;ознайомити з чинниками природи,що сприяють збереженню здоров'я людини;формувати поняття «загартовування»,виховувати бережне ставлення до природи,до власного здоров'я як до цінності.
Обладнання: малюнки(IКТ),картки,підручник, робочий зошит,папір А-4 для роботи в групах.
Хід уроку I.Організаційна частина.
Вже дзвінок нам дав сигнал, До роботи час настав. Тож і ми часу не гаймо, Урок з основ здоров'я починаймо.
II.Повторення вивченого матеріалу. 1.Бесіда --Про що вчили на попередньому уроці? --Які бувають мікроби? --Для чого використовують корисні мікроби? --Як називаються хвороби,що спричиняють мікроорганізми? --Назвіть інфекційні хвороби (ГРВІ,грип,ангіна,дизентерія,кір,COVID-19 тощо) --Як захистити себе і родину від інфекційних хвороб? --Які засоби та правила захисту від інфекційних хвороб ви знаєте? 2.Вибрати правильну відповідь (за картками). –Яку людину називають здоровою?Позначити ознаки здоров'я. –Що нам допомагає зміцнювати здоров'я?(малюнки). III.Повідомлення теми та мети уроку. –Послухайте вірш і скажіть, про що він?
Поглянь, дитино,все довкола
Так щиро посміхається тобі :
I сонце, й небо,ліс і поле--
Ти теж їм щиро посміхнись.
З пташками,травами,струмочком голубим .
I знай: усе це є природа,
Її люби, примножуй, бережи. –Як природа впливає на людину? --На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із чинниками природи,що сприяють збереженню здоров'я людини. А які це фактори,ми дізнаємося,коли відгадаємо загадки. *Голуба хустина,жовтий клубок. По хустині качається,людям усміхається(СОНЦЕ) *Куди ступиш---всюди маєш.
Хоч не бачиш,а вживаєш. (ПОВIТРЯ) *Вона прозора,як сльоза,
I кольором, мов бірюза.
На все вона спроможна,
Без неї жить не можна…
Відгадайте,хто вона
Ота звичайна рідина(ВОДА)
IV.Вивчення нового матеріалу.
1.Розповідь учителя:
--Ще в давні часи вчені зрозуміли про необхідність використання людиною природно-кліматичних факторів,які загартовують і зміцнюють здоров'я людини. Це--сонце, повітря, вода. Досвід показує, що тільки за допомогою загартовування природними факторами можна лікувати багато хвороб. –Як ви розумієте поняття «загартовування»?
2.Робота зі словником.
--Загартовування--- комплекс методів, спрямованих на підвищення функціональних резервів організму і його стійкості до несприятливої дії фізичних факторів навколишнього середовища шляхом систематичного впливу цих факторів.
--Як говорять про людину,яка стійка до різних захворювань?(загартована)
3.Продовження розповіді учителя.
--Недарма кажуть «Хочеш бути здоровим---загартовуйся!».Але, починати загартовування треба поступово. Сонячні ванни сприятливо впливають на м'язи. Iгри на свіжому повітрі,заняття спортом,прогулянки,екскурсії зміцнюють здоров'я і піднімають настрій. Обтирання,обливання,душ,купання у водоймах—зміцнюють організм. Загартований організм не боїться хвороб і холоду.
4.Доповіді заздалегідь підготовлених учнів про загартовування водою,сонцем,повітрям.
--Послухайте,як впливає на організм,його зміцнення сонце,повітря і вода.
5.Фізкультхвилинка(виконується під музику)
Добре те ,що сонце світить!(Руки піднімають вгору)
Добре те, що віє вітер!(Iмітують коливання дерев од вітру)
Добре те,що цей ось ліс(Присідають)
Разом з нами ріс і ріс!(Повільно підіймаються)
Добре те,що в нашій річці(Руки витягують вперед)
Синя, не брудна вода!(Iмітують плавання)
I мене матуся рідна(Крокують на місці)
Псля школи зустріча(Плескають в долоні)
Добре гратися надворі!(Стрибають)
Добре вчитися у школі(Сідають за парти)
Добре плавати в ставу!(Iмітують плавання)
Добре те, що я живу!(Показують на себе,потім руки вгору)
6.Створення проблемної ситуації.
--Подумайте,чи можуть сонце,повітря,вода бути шкідливими?
7.Робота в групах.
Розв'язування проблемної ситуації за допомогою підручника і власного досвіду(1гр.—шкідливість сонця;2гр.—яке повітря шкідливе;3гр.—чи може бути шкідливою вода)
8.Виступи дітей.
9.Робота з підручником.Текст «Природні чинники здоров'я»
--Розгляньте малюнки у підручнику,розкажіть,що небхідно робити для загартовування організму.
V.Закріплення вивченого матеріалу.
1.Робота в зошиті:
а)записати природні чинники для зміцнення здоров'я людини;
б)робота в парі—складіть поради щодо використання природних чинників для зміцнення здоров'я.
2..Гра «Продовжи речення»
--Вставте пропущені слова.
1.________ світить і зігріває нас. Воно дає життя всьому живому на Землі.
2.Свіже__________ дає клітинам кисень. Без _________ людина не може прожити й п'яти хвилин.
3.Чиста________потрібна кожному з нас. Без________ людина може прожити лише кілька днів.
4.Правильне ____________ забезпечує організм усім необхідним для нормального життя.
5.Гарний _________ радує тих,хто нас оточує,і нас самих.
VI.Підсумок уроку.
1.--Які природні фактори впливають на здоров'я людини?
--Чи можуть бути вони шкідливими?
2.Складання прислів'я із поданих слів:повітря,друзі,Сонечко,мої,вода,найкращі.